Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg nyder gerne en god skunk-spliff, den er behagelig at ryge på, smager dejligt og nem at rulle. Samtidigt kommer der ikke ligeså meget røg ud, den er god at sidde og ryge lidt af hele tiden i lang tid. Skunken skal helst fordampe og ikke forbrændes

Spliffs ryges lidt anderledes end alm. joints og fraværet af filteret er ikke et problem normalt, gerne er der en gren eller to i buddet som jo normalt pilles fra. Disse kan lægges i enden som "filter" og der spildes ikke skunk på bumsen. Jeg kan godt anbefale det, elsker lige en skunkspliff til at booste en nedadgående ryger fra tidligere.

En anden fordel ved spliff'en er også at der ikke kan være ligeså meget i. Jointen er tyndere og længere, hvilket gør at den ryger længere tid uden at man indtager halvt gram skunk pr. person.

Medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Jeg nyder gerne en god skunk-spliff, den er behagelig at ryge på, smager dejligt og nem at rulle. Samtidigt kommer der ikke ligeså meget røg ud, den er god at sidde og ryge lidt af hele tiden i lang tid. Skunken skal helst fordampe og ikke forbrændes

Spliffs ryges lidt anderledes end alm. joints og fraværet af filteret er ikke et problem normalt, gerne er der en gren eller to i buddet som jo normalt pilles fra. Disse kan lægges i enden som "filter" og der spildes ikke skunk på bumsen. Jeg kan godt anbefale det, elsker lige en skunkspliff til at booste en nedadgående ryger fra tidligere.

En anden fordel ved spliff'en er også at der ikke kan være ligeså meget i. Jointen er tyndere og længere, hvilket gør at den ryger længere tid uden at man indtager halvt gram skunk pr. person.

Har du ikke et bud på noget papir der egner sig særligt godt til spliffs? Jeg foretrækker blå smoking til joints, men vil tro det måske er for tyndt(og selvfølgelig for langt) til spliffs.

EDIT: Udover rød rizzla :)

Senest rettet af GangsterMark 27 aug 2008 20:59, rettet i alt 1 gang.

Medlem

GangsterMark skrev:

Har du ikke et bud på noget papir der egner sig særligt godt til spliffs? Jeg foretrækker blå smoking til joints, men vil tro det måske er for tyndt(og selvfølgelig for langt) til spliffs.

Jeg bruger de små røde rizlaer. De er perfekte til det :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
GangsterMark skrev:

Jeg tror de røde små rizla er det bedste du lige finder i din lokale papir-pusher. Hvis nu nogen skulle komme til at babbe på din spliff vil den p.g.a det lidt tykkere papir heller ikke bukke fuldstændig under som rispapir (de lang til joints...) nok vil...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Man kan sagtens bruge alm. smoking til spliffs, der rulles gerne flere lag for at give stabilitet. Det smager ikke så grimt som det lyder med al det papir. Et normalt kingsize papir er dog liige lidt for stort at rulle med, men cuttes der noget af virker det perfekt. Rød rizla er bandlyst mht. spliffs, selvom de virker fint nok

Som Ambient også siger har det også den fordel at du kan bukke/bøje/mase jointen uden at den kommer til skade... Godt til stive kammerater (som heller ikke skal have 1½g skunk i stor pind jo)

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt lide spliffs.. de er også nemme at tage med uden det åbenlyst, de går ikke i stykker og så var det dét jeg røg da jeg var i Usa som udveksling.. spliff er god stil!

Medlem

Infectimus: Ordet spliff kommer ikke fra hawaii, men fra jamaica, hvor det vist egentlig betyder en joint der er lavet af pot/tobaks mix, og ikke ren pot :wink: . (såvidt jeg husker altså, jeg undersøgte selv ordet meget for nogle måneder siden)

Ohpeeum: Dit tip med Bojar papir er faktisk ok imo, selvom det er tykkere en rød rizla, smager det ikke mere af papir, medmindre man self. har nogen totalt syge smagsløg, som ingen ville lamme med røg alligevel :D .

/Tændstikken :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]