Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Der er nu mange der ikke kan finde ud af indhalere ordenligt, måske det er derfor?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Måske du bare har haft for store forventninger til hashen? :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Krook skrev:
Efter et par minutter fik jeg det ekstremt skidt, det begyndte at sortne, fik blackout og troede jeg skulle besvime, lysnede dog op igen, havde det derefter ekstremt dårligt, var meget svimmel og svedede til mit tøj var fuldstændigt gennemblødt. Det stoppede efter ca. 10 minutter, hvorefter jeg igen var helt normal og upåvirket.

Jeg har røget mig skæv og blind og halvdød, og jeg kan med glæde sige at jeg aldrig - og jeg gentager aldrig - har haft det fysisk dårligt af hash/pot/skunk. Altså når jeg ryger produktet 100% rent uden andre rusmidler inde over.

Jeg kan nærmest ikke ryge andre menneskers joints, da der næsten altid er tobak i. Nikotin rammer mig ekstremt hårdt og jeg bliver meget svimmel, og hvis den er helt gal får jeg kvalme. Jeg har før måttet hage mig fast i bordkanten efter sug i fremmed joint. Normalt er nikotin-skæverten det første man mærker, da det bliver optaget utroligt effektivt af kroppen. Så ryger du og med den samme næsten kan mærke noget: nikotin.

Kombinationen med alkohol er også lidt en prøvelse, som kræver viden om ens alkoholberuselse. Jeg har været ubeskriveligt svimmel i den kombo og virkelig følt mig sølle og hjælpeløs. Jeg plejer efterhånden godt at kunne styre det, men her den anden dag sad jeg og hyggede mig med nogle små skarpe, og jeg følge mig faktisk ikke specielt beruset - men da jeg røg noget pot fik jeg meget hurtigt kvalme og følte mig rigtig svimmel. Igen noget jeg aldrig oplever alene med hash.

Nogle gange kan hash give et markant fald i blodtrykket (fordi blodkarrene bliver udvidet). Dette kan give gele-ben og endog blackout/besvimelse. Alkohol øger denne effekt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rigtig gode svar, allemand! Jeg kan erklære mig fuldstændig enig med Malkavian - ryg uden tobak (er du normal cigaretryger plejer det at gå men så pas til gengæld på med ikke at suge for hårdt og længe!) og ryg pot eller skunk i første omgang. Og selvfølgelig uden alkohol først. Jeg kan få det skidt bare af 2-3 genstande og røg bagefter. Dog er jeg også meget modtagelig overfor alkohol (og nikotin for den sags skyld).

Jeg læste for nyligt i Christian Rätschs bog 'Marijuana Medicine', mener jeg at det var, at kombinationen mellem THC og nikotin har en synergi der gør at THC fremmer nikotinens egenskaber/effekt/optagelse (er ikke helt sikker på hvad der præcis sker) og nikotinen hæmmer THC'ens effekt. Derfor bliver mange også afhængige af i sær joints fordi nikotinens effekt/optagelse øges og man vil også opleve at meget af THC'en går tabt. De fleste jeg har omvendt til at begynde og ryge rent grønt på pibe er blevet fuldstændig lamslået over de bevidsthedsudvidende og medicinske egenskaber i planten, de har dog også haft svært ved at konvertere helt der er 'noget' over jointsene de ikke kan lægge fra sig sjovt nok :mrgreen:

Jeg kan desværre ikke finde hvor det står men måske en eller anden venlig sjæl vil prøve at finde dokumentation? Jeg ved der er noget om snakken.

Medlem

Ja, og så er der os der ikke rigtig har et valg :wink: Jeg har adgang til masser af fint hash her lokalt, men kun lejlighedsvis til hjemmedyrket skunk - som i øvrigt er for stærkt til at jeg nogensinde kunne ryge bare en kvart joint med det (rent).

Men jeg har da i perioder røget med f.eks damiana i stedet for tobak, men smagen blev sgu en smule for vammel i længden. Jeg leder dog stadig efter lettilgængelige alternativer til tobakken (og ja, jeg ved at der er flere tråde om emnet her på boardet).

Jeg har dog aldrig oplevet abstinenser når jeg ikke ryger i et par uger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Planet 1W33D7
Tjah. Kvaliteten har måske ikke været så god igen :)
Havde du spist inden du røg? Har hørt om lignende oplevelser, hvor folk ikke havde spist ordenligt før de røg ;D

Haha eller også har tobakken ikke været ristet godt nok, og du har fået den ondeste nikotin-ryger xD

Medlem

Til trådstarteren vil jeg sige at jeg personligt altid har fået det dårligt i de forsøg jeg har haft med hash.

Jeg har forsøgt mig 10-12 gange i alt. Jeg har forsøgt med joints, bong, pibe, samt det trick med en klips og et glas. Jeg har prøvet standard, 70'er og 80'er. (Desværre har jeg aldrig været i nærheden af pot/skunk). Jeg har ladet garvede rygere riste for mig for at sikre det var gjort ordentligt. Jeg har røget ren hash for at undgå tobak. Jeg har selvfølgelig lavet milde joints. Alt sammen i mit forsøg på at finde ud af hvad den store hype omkring hash går ud på.

Det hele har været forgæves indtil videre. :-)

Svimmelhed, trykken for hovedet (MEGET i nogle af tilfældene), kvalme, opkast og svedeture er nogle af følgerne jeg oftest har fået. Måske en smule psykedelisk effekt, men det er svært at vurdere i forhold til den dårligdom jeg altid har følt.

Det skal siges at jeg ikke har problemer med andre substanser som amfetaminer, MDMA, svampe, LSD m.fl. Jeg må bare have et svagt gen når det kommer til THC. :-)

Jeg mangler endnu at prøve guldkakao og/eller anden form for oral indtagelse. Måske et langsommere og blidere onset og det faktum at der så ikke kommer røg i lungerne, kan gøre en forskel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
grappa_zappa skrev:
Jeg har forsøgt mig 10-12 gange i alt. Jeg har forsøgt med joints, bong, pibe, samt det trick med en klips og et glas. Jeg har prøvet standard, 70'er og 80'er.

Svimmelhed, trykken for hovedet (MEGET i nogle af tilfældene), kvalme, opkast og svedeture er nogle af følgerne jeg oftest har fået. Måske en smule psykedelisk effekt, men det er svært at vurdere i forhold til den dårligdom jeg altid har følt

Det er jo sådan set også effekterne af det meste standard "70'er" og "80'er"... Sløv, svimmmel og hovedpine...

Prøv med noget bedre hash eller pot/skunk, kvaliteten af indholdsstofferne er for dårlige i dårlig hash

Medlem

Jaja, men det ændrer jo ikke på at mange indtager det og får god effekt.

Tro mig Xpert.. Jeg ville ønske jeg kunne få noget godt ud af det. Det er desværre bare ikke lykkedes indtil videre. :) Jeg ville ønske der fandtes nogen derude der har haft samme problemer og iver efter af finde ud af hvad hele det THC crave går ud på. :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har engang lavet en lille undersøgelse angående førstegangseffekt, eller mangel derpå, her på siden. Læs og stem gerne her:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... HC#p163372

Medlem

Has Oak: Tak for linket - godt at se lidt "statistik" på det.

I øvrigt så jeg lige at min "nej"-stemme "udlignede" resultatet til 50/50..

Medlem
Brugeravatar

Altså det var først omkring 5. gang jeg prøvede Pot (dog ikke hash) jeg blev skæv. Tror simpelthen bare det kræver tilvænning fra kroppen side.

Dog har jeg også haft en enkelt oplevelse hvor jeg kom til at tænke på bræk... det blev en besættelse og jeg brækkede mig altså også til sidst... måske fordi jeg hjavde spidst for hurtigt men tror mere det var fordi jeg ikke kunne komme af med tanken.

Når man ryger Cannabis skal man leve i Nu'et !

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
skaf en masse hamp blade og tør dem og brug det som mixe ( tobak ) det syntes jeg virker OK selvom det får en lidt POT smag meen hvis det er fra en lækker skunk plante sååh snakker vi andre sager det er mums med god tjald ( skunk blade tørret , med god hash i joint = god ryger )

Medlem
Brugeravatar

Budha -> Nu når vi er ved det kender jeg en som kan skaffe nogle blade, men skal det være fra en hun plante ? og får man god effekt (eller nogen overhovedt) men kun blade i en joint?

Ikek for at stæje emnet..

Moderator
Brugeravatar

hms117 skrev:
Budha -> Nu når vi er ved det kender jeg en som kan skaffe nogle blade, men skal det være fra en hun plante ? og får man god effekt (eller nogen overhovedt) men kun blade i en joint?

Ikek for at stæje emnet..

Tillad mig at svare:
Det behøver ikke være hunblade, da de større blade (væk fra budsne) alligevel ikke har nogen rigtig potens. Men det man normalt kalder trim, som er blade tæt på budsne kan godt give en okay rus i større mængder, men altså lidt ala dårlig pot. Jeg synes dog problemmet med tørrede hampblade at de er for porrøse, og derfor asker for nemt. Men det fungere fint ellers, dog især til skunk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]