Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 19:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Man bliver faktisk skør af at ryge hash :peace: :joint:

Og det er slet ikke useriøst ment på nogen måde. Og det er ikke fordi man bliver skør af at ryge en enkelt joint engang imellem med mindre man har vundet hash-psykosen. Men i længden. På sigt bliver man lidt skør. Og det behøver der heller ikke være noget i vejen med det er bare min teori.

(Bob marley citat nogen lunde:

Why do this people who want to do so much good things say (the gouverment and this and that):
-You musnt use it, you musnt use it.
-Why?
-Because it makes you rebel..
-AGAINST WHAT?

Herb. Its a plant?. i mean. Herb is good for everything. )

Medlem

Det ok' at være lidt skør. Så er det lettere at kende forskel på virkeligehed og fantasi, der lige på randen. Der er sjovere.

Medlem

[quote="Rasta Drengen"]Man bliver faktisk skør af at ryge hash :peace: :joint:

Og det er slet ikke useriøst ment på nogen måde. Og det er ikke fordi man bliver skør af at ryge en enkelt joint engang imellem med mindre man har vundet hash-psykosen. Men i længden. På sigt bliver man lidt skør. Og det behøver der heller ikke være noget i vejen med det er bare min teori.

På hvilket grundlag begrunder du den påstand?
Har du nogle troværdige kilder? For så vil jeg godt se dem :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Stenrose skrev:
Det ok' at være lidt skør. Så er det lettere at kende forskel på virkeligehed og fantasi, der lige på randen. Der er sjovere.

:D Yeah dude. :wink:

Medlem

Rasta Drengen skrev:
Skønne tolkninger. Kode ordet er - ryg med respekt. Kender mange der ryger for meget, og man kan ikke snakke dem fra det. Jeg røg også engang for meget, og derfor gør det lidt ondt at se de folk som bliver ved med at ryge for meget. Kender en dreng der er 14 år og går i 7. klasse. Han ryger hver dag, og nogle dage rigtig meget. Jeg siger ofte til ham: Stop med at ryg tjald nu! vent nogle år. Han svare: Hvorfor?. Jeg svare: fordi det er ikke godt for dig. Han svare altid: Jo det er. og jeg svare altid: Det troede jeg også... Misbrugere har for det meste en undervurdering af hash...

det ikke helt rigtigt, man kan sagtens ryge næsten alle dag og have det godt, og ryge med respekt syns jeg ikke der er noget som keder..
folk som ikke kan styre det burde prøve at tage en tyrker og kommer vidre i livet .. :peace:

Medlem
Brugeravatar

Citat:
det ikke helt rigtigt, man kan sagtens ryge næsten alle dag og have det godt, og ryge med respekt syns jeg ikke der er noget som keder..
folk som ikke kan styre det burde prøve at tage en tyrker og kommer vidre i livet ..

Ja lyng, men måske har man det godt hvis man ryger hver dag, men tror ikke at det er sundt for nogen... :D (Man bliver bare smidt ud af sin skole, hehe)

:peace:

og man bliver skør af det. må hellere tage min dif. af skør med så.

Når man har ændret sin "Standart" psyke, pga. hash så er man skør. hmmm.. den er lidt tynd :roll: men gider ikke lige nu.. :)

Medlem

Rasta Drengen skrev:
Citat:
folk som ikke kan styre det burde prøve at tage en tyrker og kommer vidre i livet ..

Ja lyng, men måske har man det godt hvis man ryger hver dag, men tror ikke at det er sundt for nogen... :D (Man bliver bare smidt ud af sin skole, hehe)

og man bliver skør af det. må hellere tage min dif. af skør med så.

Når man har ændret sin "Standart" psyke, pga. hash så er man skør. hmmm.. den er lidt tynd :roll: men gider ikke lige nu.. :)

Ja det er rigtigt man kan blive smidt ud af skolen og arbejdet, men det jo fordi det er ulovligt.
men er stadig ikke helt enig med af alle bliver skøre, men jo måske kan det være der er nogle der bliver skører har ikke selv mødt en, men jo det kan vel godt ske, men man kan vel også blive skør af ØL.

Medlem
Brugeravatar

Jo lyng du har mødt nogle der er blevet skøre af hash det ved jeg:) f.eks folk i heddinge :D

Men ja man kan blive skør af alt, hvis man bare for for meget af det.. selv luft :shock:

Medlem
Brugeravatar

Lyng skrev:
men man kan vel også blive skør af ØL.

Alkohol giver permanente hjerneskader, det gør hash ikke. :offtopic:

Medlem
Brugeravatar

Hash kan da også give permenente hjerneskader..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:

som http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/2067546/Cannabis-shrinks-brain-parts%2C-scans-suggest.html ?
Men altså .. over 5 joints om dagen i over 10 år.. Lad os for sjov skyld sige at der er 0,3 g hash i hver joint, det er over 1,5 gram om dagen, det er vel over en 500 gram om året, på 10 år ryger man 5 kg. Det er os en del :P

Men som der os står i artiklen er der ikke noget, hvis det bar er et stille og roligt brug.

Medlem
Brugeravatar

_Jimmy_ skrev:
Rasta Drengen skrev:

som http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/2067546/Cannabis-shrinks-brain-parts%2C-scans-suggest.html ?
Men altså .. over 5 joints om dagen i over 10 år.. Lad os for sjov skyld sige at der er 0,3 g hash i hver joint, det er over 1,5 gram om dagen, det er vel over en 500 gram om året, på 10 år ryger man 5 kg. Det er os en del :P

Men som der os står i artiklen er der ikke noget, hvis det bar er et stille og roligt brug.

Hvis de tager nogle mennesker som har røget i 10 år, så tager det jo også lang tid for dem at komme tilbage til dens normale tilstand?

Altså det kunne jo være at hjerneskaderne ville lægge sig over tid?

Medlem
Brugeravatar

Ja, men tænkte også mere hen imod af at det er nogen der får livsvarig hjerneskade.. ikke alle. Min "søster"/veninde har f.eks. fået ADHD (slags damp) af at ryge. Muligvis er det bare noget tjalden har gjordt værre, men det var ikke synligt inden..

Moderator
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:
Ja, men tænkte også mere hen imod af at det er nogen der får livsvarig hjerneskade.. ikke alle. Min "søster"/veninde har f.eks. fået ADHD (slags damp) af at ryge. Muligvis er det bare noget tjalden har gjordt værre, men det var ikke synligt inden..

Også muligt at hun har brugt tjald imod hendes ADHD, i stedet for ritalin da det er et amfetamin lignende stof, og derfor godt kunne forestille mig det ikke var så rart at tage hver dag, og at tjalden ikke virker lige så godt på hende som ritalinen, selvom den nok har færre bivirkninger og stadig hjælper lidt til at man har det mere normalt.
Tror ikke man kan få ADHD af at ryge.

Medlem
Brugeravatar

Hun har først lige opdaget hun havde det.. Nej måske kan man ikk få det af at ryge, men man kan forværre det.. det var os bare et eks. Men mener da stadig at man kan få/nogen får permenente hjerneskader af hash..

Medlem
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:
Hun har først lige opdaget hun havde det.. Nej måske kan man ikk få det af at ryge, men man kan forværre det.. det var os bare et eks. Men mener da stadig at man kan få/nogen får permenente hjerneskader af hash..

Der er også folk der mener at mælk er meget kræftfremkaldende, men af den grund tror jeg ikke på det. Kom med nogle pålidelige kilder, så skal jeg se på det ;)

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Dyreforsøg har vist, at mus får hjerneskader, hvis de ryger for mange joints. Det sker især i det område af hjernen, der hedder hippocampus. Hippocampus spiller en vigtig rolle, når man skal lære og huske ny viden.

Medlem
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:
Citat:
Dyreforsøg har vist, at mus får hjerneskader, hvis de ryger for mange joints. Det sker især i det område af hjernen, der hedder hippocampus. Hippocampus spiller en vigtig rolle, når man skal lære og huske ny viden.

Kilde plz

Medlem

Det skulle ikke undre mig at det var urimelige høje doser thc de dyr har fået.

Men det med ADHD og hash, der kender jeg en del som lider af ADHD, som ryger hash pga. det giver dem ro, men selvfølgelig kan det også bare være selvretfærdigørelse for at ryge hver dag, hvem ved.

Medlem
Brugeravatar

Tror jeg giver op.. Havde bare den idé åbenbart og åbenlyst at hash kan give livsvarige hjerneskader.. Men det kan det så ikk..? :roll: sorry

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]