Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Lalle skrev:
Ja, men går den ikke også begge veje? Hvis cannabis skal legaliseres, hvorfor skulle khat eksempelvis ikke?

Det skal det da også - intet samfund eller menneske er fri hvis man ikke er fri til at vælge sit egen rusmiddel.

Det er ofte en af de ting jeg finder tåbelig i hele fri hash kampen. Mange er nøjagtig lige så snærpede med deres rusmidel som familien danmark er det med alkohol.

Mange der går ind for fri hash, med alle deres frihed argumenter, ender ofte med at argumenterer for at det kun er deres rusmidel der er friheds beretiget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
[quote="Xpert"]Det ser da ud som om der er en del der går ind for fri hash, men sørgeligt at det går den modsatte vej i Holland. Hvornår forbyder de coffeeshops og laver Holland om til USA 2. [quote]

De ville så blive 3´er.. vi kære danskere med vores kære statsministers tunge så langt oppe i chokoland på en hvis magt/krigsliderlig præsident over seas.. ja vi ville blive 2´er

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hashiza skrev:
forbyd alkohol.. hvad ødelægger flest familier?

Og hva så med os der nyder en alkohol rus mere end en cannabis rus eller foretrækker alkohol fremfor alle andre rusmidler, vi skal bare have frataget vores yndlings rusmiddel?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Puny_pete skrev:
Hashiza skrev:
forbyd alkohol.. hvad ødelægger flest familier?

Og hva så med os der nyder en alkohol rus mere end en cannabis rus eller foretrækker alkohol fremfor alle andre rusmidler, vi skal bare have frataget vores yndlings rusmiddel?

nej self sgu i ikk det. og i henhold til det med kath kan jeg godt se pointen. men med den regering vi har er vi jo desværre nok nød til at tage et rusmiddel af gangen. og da hash er noget mere udbredt er det nok lettere at få legaliseret end foreksempel kath

Titel:
Medlem

Det er ikke rigtigt lovligt, men politiet ser igenmen fingre med det.

er ikke helt sikker på fleretallet i Danmark er for fri hash, men kunne være sjovt, vis det blev taget op til en afstemming.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyng skrev:

er ikke helt sikker på fleretallet i Danmark er for fri hash, men kunne være sjovt, vis det blev taget op til en afstemming.

det forstår jeg ikk rigtig. er det hashen du siger de ser gennem fingrene med? det har jeg ihvertfald aldrig oplevet de gør...

Titel:
Medlem

extanor skrev:
Lyng skrev:

det forstår jeg ikk rigtig. er det hashen du siger de ser gennem fingrene med? det har jeg ihvertfald aldrig oplevet de gør...

Ja i Holland ser det i genmen fingre med hash barene.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tæt på Kongebyen
Kunne ikke lade være med at stemme nej, da jeg ikke ryger det pjat selv....

Men fri coke ville være gudeskønt

:roll:

Titel:
Medlem

Kiliman skrev:
Kunne ikke lade være med at stemme nej, da jeg ikke ryger det pjat selv....

Men fri coke ville være gudeskønt

:roll:

mener at alt burde være frit så man selv kan vælge hvad man vel.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Den der med at alt er frit lyder meget godt, men jeg tvivler på at det nogensinde vil komme til at fungere, tænk lige på alle de børn som skal tvangsfjernes fordi faren er på coke, og tænk på alle de unge der ville smadre deres liv fordi de tog lidt for meget MDMA da de gik i gymnasiet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyng skrev:
extanor skrev:
Lyng skrev:

Ja i Holland ser det i genmen fingre med hash barene.

aha nu er jeg med:D

Titel:
In our memories

Det ser godt ud:

Skal hash legaliseres?
Nej 43 %
Ja 57 %
Stemmer ialt: 4072

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-10716205.html

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg må indrømme jeg ikke helt ved hvor godt det ser ud.. Selv om canna aldrig nogensinde ville blive legaliseret i DK er det meget sjovt at lege med tanken..

Dog er jeg "bange", måske rettere sagt så forestille jeg mig at alle de unge der ryger fede i dag og hele tiden skal retfærdiggøre overfor sig selv at "idag kan jeg godt lige ryge, også igen idag, og idag" osv osv lige pludselig vil have en legit grund til at ryge.

Og selvom jeg rent principielt går ind for en legalisering, jeg mener, hvorfor ik, det er jo forhelvede en plante. Og hvis du kommer til at sætte ild til den ;) ligesom svampe, salvia og mange andre planter burde legaliseres så synes jeg stadigvæk ikke det skal.

Jeg har f.eks selv fuldstændig ødelagt min uddannelse pga. canna... tre år spildt på gym fordi jeg hver dag kun tænkte på hvordan jeg skaffede de to gram til om aftenen, og hvor jeg sku ryge henne osv.

Jeg synes det er vigtigt man også ser det fra den side.. lets face it. Hvis det blev legaliseret så man ku købe det allestedes, (og fuck lige kontrollerede forhold, de ville blive bøjet som varmt neon i løbet af notime) så ville flere og flere begynde at ryge. Det er jeg sikker på..

Ovenstående er ikke en argumentation for alle ville gøre det samme, desværre ser jeg bare alt for mange tilfælde blandt venner og bekendte der har misset en uddannelse pga rygeren...

mini

Titel:
Medlem
Brugeravatar

:yeah:
Ja lidt synd for undercover-agent bob at skulle opgive sin druglord-case

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Citat:
"Jeg synes det er vigtigt man også ser det fra den side.. lets face it. Hvis det blev legaliseret så man ku købe det allestedes, (og fuck lige kontrollerede forhold, de ville blive bøjet som varmt neon i løbet af notime) så ville flere og flere begynde at ryge. Det er jeg sikker på.."

Jamen det er ikke sådan det virker. Der er flere der bruger cannabis i de lande, hvor det er forbudt, end der er i Holland, på trods af, at cannabisrygning altså har været lovligt i mange år i Holland. Iøvrigt er en afkriminalisering jo heller ikke det samme som et "frit" marked. Tværtimod. Når et rusmiddel er lovligt, er der jo netop en mulighed for regulering. Når det er kriminaliseret, er markedet kun overladt til kriminelle organisationers "regulering".
Se i øvrigt her hvordan man ganske enkelt gør "spændende" rusmidler aldeles kedelige - gennem lovliggørelse og udsat for almindelige markedsmekanismer.
http://druglaw.typepad.com/drug_law_blo ... e_dru.html
:D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

I see where you are coming from..

jeg mente såmænd bare at hvis man kan gå ind i en hvilken som helst kiosk eller hvad det nu er og anskaffe sig ryger uden videre i stedet for at sku vandre ned til den sydlige del af byen til pusheren der vist egentlig ikke rigtig vil sælge til dig fordi du vist kun er 13 år osv.. Det er selvfølgelig et eksempel hjemmefra :)

Jeg tror bare man skal overveje mange forskellige aspekter af sagen.. Og jeg kender godt til situationen i Holland.. But still. jeg må erkende jeg er noget skeptisk overfor en legalisering

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
ja, du har ret. Der er mange aspekter at overveje. Jeg tænker også på at mange unge mennesker får deres uddannelse/arbejde ødelagt, når de får en dom for at have været i besiddelse af lidt hash -. Arbejdsgivere bliver mere og mere optagede af rene straffeattester...og den gamle danske tradition med ikke at straffe folk for besiddelse til eget forbrug, er desværre blevet brudt af den siddende regering. iøvrigt uden den store diskussion eller indsigelse fra oppositionen. Nu er vi ved nul-tolerancen. Der kommer mange ulykker i det kølvand. :( Vi er ved at nærme os amerikanske tilstande.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kan kun erklære mig helt enig.. Tror også et tidligere indlæg i denne debat illustrerer mit forhold til en hvis statsministers legemsdel i en hvis præsidents røv :)

hygge

mini

Titel:
Dedikeret medlem

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 16205.html

Skal hash legaliseres?

Nej 43 %

Ja 57 %

Stemmer ialt: 4102

:D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

har du læst tråden lis? samme tal blev smidt herind for en tre-fire indlæg siden..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]