Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
BisMann skrev:
Vinkelsliber skrev:
Hvor meget varme skal det have? Jeg har lige siddet og varmet flasken lidt op med en lighter, men tænkte at det nok ikke var nok? :P

:P Du kunne jo smide flasken i en gryde med vand og smide den på konfuret hvis dét er :P

Og så bare fuld skrald på? men vand kan jo ikke så højt op som 180 grader.. (medmindre du tænker vanddamp!) :P Og "fordamper" thcen ikke sammen med alkoholen? Det er vel opløst i ethanolen...

Men hvorfor vil du have thc'en til at fordampe? Når man tilbereder oralt skal det være i fedtstof på svag varme, i længere tid, tror sagtens du kan nøjes med at holde vandet under kogepunktet. Det er noget med at omdanne cannabioder til andre cannabioder, der er mere aktive.

Titel:
Dedikeret medlem

Ok.. så prøver jeg det med flasken i vand der *næsten* koger... for alkohol fordamper jo lidt under vands kogepunkt så vidt jeg ved.. (71 eller noget?)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Ok.. så prøver jeg det med flasken i vand der *næsten* koger... for alkohol fordamper jo lidt under vands kogepunkt så vidt jeg ved.. (71 eller noget?)

78.5° C :) men ja, kan være det samme. Så længe du har låget på flasken, fordamper der jo vel næppe noget.

Titel:
Dedikeret medlem

BisMann skrev:
Vinkelsliber skrev:

78.5° C :) men ja, kan være det samme. Så længe du har låget på flasken, fordamper der jo vel næppe noget.

Nej, men så kan den jo eksplodere..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så læs da her, for satan. :wink:

Drupe skrev:
Nej, altså alkoholen fordamper hvis du varmer vodka op. THC har et kogepunkt på 200 °C, så det fordamper ikke med mindre man skruer for højt op for varmen.

Dvs. et almindeligt vandbad burde være fint, da vandet ikke når 200ºC.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]