Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 17:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted herude
Admire skrev:
Altså jeg har mødt en der fik sin ene lunge punkteret og idag kun har en velfungerede lunge. Han påstår at det er fordi at han har røget meget bong og at han derfor med tiden har fået vand i lungerne....

Nu ved jeg ikke om det er muligt men kan jo være at Malkavian eller andre eksperter kan svare på den.

Det er helt almindeligt at mange års rygere får vand i lungerne, men har dog Aldrig hørt om at lungerne skulle punkterer af den grund. det farlige ved vand i lungerne er jo at du drukner dine lunger hvis de ikke bliver tømt...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Mon ikke han bare havde rygerlunger?
Jeg tror ikke de er punkterede...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Lunger punkterer ikke af sig selv, der skal en skarp genstand til, såsom et ribben eller andre udefra kommende ting, projektil, kniv, digt selv videre... Jeg har lige taget 40 timers førstehjælps kursus, så jeg har mine kilder på det rene...

Titel:
Junior medlem

Der er ikke dokumenterede dødsfald pga overdosis af hash (så vidt jeg ved) så det værste der kan ske ved at ryge bong er, at risikoen for en psykose måske er lidt højere end hvis du blot ryger joints... Men det er bare en teori jeg har med mig selv, så du skal ikke tage mig for gode varer ;)

Men ellers er bong jo ikke godt at ryge for meget af, du for vand i lungerne osv, du bliver kronisk skæv hvis du suger et par hoveder om dagen igennem en længere periode(har selv prøvet det:), så jeg har helt droppet det, og køber istedet kun 100kr tjald eller bedre, så jeg kan ryge mig skæv på en joint:)

Titel:
Junior medlem

Mr.Ambient skrev:
Lunger punkterer ikke af sig selv, der skal en skarp genstand til, såsom et ribben eller andre udefra kommende ting, projektil, kniv, digt selv videre... Jeg har lige taget 40 timers førstehjælps kursus, så jeg har mine kilder på det rene...

Haha, ja punktere, men de kan stadig KOLLAPSE! du kan "kvæle" lungerne kan man vel sige, så de klapper sammen og lukker af.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
buzzman skrev:
Mr.Ambient skrev:

Haha, ja punktere, men de kan stadig KOLLAPSE! du kan "kvæle" lungerne kan man vel sige, så de klapper sammen og lukker af.

det kan du også uden røg....

Titel:
Medlem

Mr.Ambient skrev:
buzzman skrev:
Mr.Ambient skrev:

det kan du også uden røg....

Helt sikkert men han sagde at det var på grund af bong. Han røg kun joints idag......At det så er tåbeligt at forsætte med at ryge med en lunge er så noget andet.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Hej Mr.Ambient,

Du har det altså ikke helt på det rene.. 40 timer eller ej. :wink:

Jeg har selv haft i alt 3 spontane lungekollaps.
Det kan ske at små blærer brister i lunge vægen, dette kan føre til lungen kollapser.
Dette er meget sjældent livstruende, men i sjældne tilfælde ser man at der opstår (over)tryk. Det kan bl.a. føre til hjertestop.
Lidelsen kaldes spontan pneumothorax.. •Dette ses hyppigst i 20-40 års alderen, og 7 gange så mange mænd som kvinder.. Rygere er i overtal med mere end faktor 20..

http://www.sundhedsguiden.dk/illness.as ... gesygdomme

Ellers prøv google

Men selv med mine 3 kollaps.. ja så har bongen ikke slået mig ihjel :shock:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Paradise
Incase skrev:
Admire skrev:
Altså jeg døde flere gange sidste uge.........:P

HAHA! Jeg tror sgu også at jeg burde have anskaffet mig en gravsten og en kiste for en del år siden. (Eller nej, jeg vil brændes, så kunne man ligge og nyde en en lille ryger i ovnen uden nogen undrede sig over stanken! :lol: )

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Monstro der ikke skulle være nogen der er døde af tæsk eller lignende med bong. Sådan en roor-bong kan vist slå ret hårdt! Man kan vel heller ikke udelukke at der nogen der fået akut hjertestop mens de har suget, det er en kraftanstrengelse. Det sker tit når folk er på lokum eller har sex, så hvorfor ikke når de suger bong...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]