Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Husk at I kan få reduceret bødestørrelsen i visse tilfælde - f.eks. hvis I er studerende. Jeg har ikke selv været gennem denne mølle, men andre kan måske fortælle hvordan man søger om at få sin bøde reduceret.

jeg kan fortælle så meget at hvis din års indtægt (før skat) ligger på under 133.200 kr så kan du få bøden reduceret!

har lige fået en bøde der lyder på 3000kr for besiddelse af 2 knalder og jeg tjener desværre for meget til at få den sænket .. æv æv! :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Sundi skrev:
Citat:
Husk at I kan få reduceret bødestørrelsen i visse tilfælde - f.eks. hvis I er studerende. Jeg har ikke selv været gennem denne mølle, men andre kan måske fortælle hvordan man søger om at få sin bøde reduceret.

jeg kan fortælle så meget at hvis din års indtægt (før skat) ligger på under 133.200 kr så kan du få bøden reduceret!

har lige fået en bøde der lyder på 3000kr for besiddelse af 2 knalder og jeg tjener desværre for meget til at få den sænket .. æv æv! :(

smil det er et luxus problem :wink:

Titel:
Junior medlem

blev nupped for nogle måneder siden og fik afvide jeg vil få en bøde ret hurtigt men ikke hørt fra dem endnu, fik kun papir på konfiskering da de tog det men ved ikke om de gemmer det til jeg skal i retten for noget andet[/quote]

Det har jeg også prøvet. - Jeg hørte aldrig noget, og går ud fra at jeg har sponseret strømerens ryger.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:

man kan da ikke smile over en bøde på 3000kr? :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Sundi skrev:
Citat:

man kan da ikke smile over en bøde på 3000kr? :?

sefølig ikke :lol: men at du "tjæner for meget" jeg har under det halve pr år :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

så meget tjener jeg nu heller ikke... men jeg kan godt følge dig ;)

Titel: Mmm...
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup, Fyn
Har en kammerat, som blev knaldet med 6-7 gram på sig... Han fik bare en bøde på 500 kr, og det var efter de nye takster var kommet... Bliver bøderne ikke først højere hvis man har over 10g? Og er det ikke også først der, at det bliver betraktet som opbevaring til videre salg, og bliver skrevet i dine papirer??

Blev sgu ret forviret på området, da han kun fik en 500 kr i bøde... :?
(Og det var af Aalborg politi, som man nok skulle mene, kendte reglerne :D )

Titel: Re: Mmm...
Dedikeret medlem
Brugeravatar

JJHpower skrev:
Har en kammerat, som blev knaldet med 6-7 gram på sig... Han fik bare en bøde på 500 kr, og det var efter de nye takster var kommet... Bliver bøderne ikke først højere hvis man har over 10g? Og er det ikke også først der, at det bliver betraktet som opbevaring til videre salg, og bliver skrevet i dine papirer??

Nej. Det er 2000 kr. for mængder under 10 gram. Her snakker jeg altså hash. Næste trin er så fra mellem 10 og 50 gram, hvor bøden er 3000 kroner. 50-100 gram er 5000 kroner. Over 1000 gram ved jeg ikke lige. Der bliver det måske noget fængsel.

Titel: Re: Mmm...
Medlem
Brugeravatar

Gæst skrev:
JJHpower skrev:

Nej. Det er 2000 kr. for mængder under 10 gram. Her snakker jeg altså hash. Næste trin er så fra mellem 10 og 50 gram, hvor bøden er 3000 kroner. 50-100 gram er 5000 kroner. Over 1000 gram ved jeg ikke lige. Der bliver det måske noget fængsel.

Det er også de oplysninger jeg har fået... Problematiken ligger så i, at han blev taget for ca 2 måneder siden (hvor jeg mener det nye regelsæt var trådt i kraft), og jeg har set både den skrivelse han fik udleveret med det samme, hvor der stod ca 7 gram (efter som vi har brugt til at mixe på) og kviteringen på det indbetalte girokort, hvor beløbet lød på ca. 500 kr... Og dette har altså forviret mig godt og grundig!!

Titel:
Medlem

Hmmmm hvorfor blev du stoppet?

Nu kan det godt være jeg pisser folk af men jeg har aldrig i mit 23 årige liv blevet stoppet af politiet og bedt om at tømme mine lommer. Jeg bor i en middelstor jysk by hvor der ellers er godt med politi.
Du må vel have gjort et eller andet for at blive snuppet?

Hvis de nu nakkede dig på vej væk fra din pusher er det jo tough break og så er den eneste løsning at dyrke selv, holde kæft med det og lade vær med at have stof på dig.

Jeg har meget sjældent cannabis på mig...Med mindre jeg er imellem grows og får lidt ved en grow makker men som sagt så er det sjældent.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

:yeah:
Jeg er heller aldrig blevet knaldet med noget, selv om jeg har haft lommerne fulde af "guld"... Tror sgu, at man skal gøre sig ganske særlig bemærket, på en eller anden åndsvag måde... Eller være ekstremt uheldig! :?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dk
Admire skrev:

Det gælder sgu bare om at være det forkerte sted, det forkerte tidspunkt. Eller at se for skummel ud 8)

Men er faktisk heller aldrig selv været ude for et impulsivt lommetjek af panserne, kun når jeg er blevet taget i at lave narrestrejer :lol:.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Nogle der ved hvor lang tid en straf for besiddelse står på en offentlige attest?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
LilleElefant skrev:
Nogle der ved hvor lang tid en straf for besiddelse står på en offentlige attest?

5 år !

Titel:
Medlem

cnpgc skrev:
Admire skrev:

Det gælder sgu bare om at være det forkerte sted, det forkerte tidspunkt. Eller at se for skummel ud 8)

Men er faktisk heller aldrig selv været ude for et impulsivt lommetjek af panserne, kun når jeg er blevet taget i at lave narrestrejer :lol:.

Men det forkerte sted og tidspunkt du snakker om er jo lige præcis hvad det handler om. For måske burde man bare ikke være på det sted på det tidspunkt.

Min pointe er bare at hvis man undgår kriminelle spassere, opfører sig pænt og passer sine ting har de ingen grund til at stoppe dig eller være mistænkelige...

Så dcet jeg siger er vel bare at det ofte er folks egen skyld når de bliver busted.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ths skrev:
LilleElefant skrev:

5 år !

Takker.. det var sku mange år.. hehe :roll:

Titel:
Medlem

Admire skrev:
cnpgc skrev:
Admire skrev:

Men det forkerte sted og tidspunkt du snakker om er jo lige præcis hvad det handler om. For måske burde man bare ikke være på det sted på det tidspunkt.

Min pointe er bare at hvis man undgår kriminelle spassere, opfører sig pænt og passer sine ting har de ingen grund til at stoppe dig eller være mistænkelige...

Så dcet jeg siger er vel bare at det ofte er folks egen skyld når de bliver busted.

:yeah:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

5 år er sgu da ingen ting...
Men kommer det ikke helt an på mængden du bliver knaldet med?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

JJHpower skrev:
5 år er sgu da ingen ting...
Men kommer det ikke helt an på mængden du bliver knaldet med?

F.eks. én pille.. det bar 5 år..!? Det er da også længe, haha :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4200
hehe sys min post kom ud på et lille side spor xD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]