Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 00:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
vedrørende det med helsekost så jeg at man kunne købe salvie 50 gram 13kr. i sådan nogle grønne poser hvor man også kunne købe brændnælde men jeg var egentlig kun intreseret i den der pose med salvie tror det var meningen at man skulle lave the af det men kan man godt putte det ned i en flaske vodka eller evt. ryge det ???? :?:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
heaven skrev:
vedrørende det med helsekost så jeg at man kunne købe salvie 50 gram 13kr. i sådan nogle grønne poser hvor man også kunne købe brændnælde men jeg var egentlig kun intreseret i den der pose med salvie tror det var meningen at man skulle lave the af det men kan man godt putte det ned i en flaske vodka eller evt. ryge det ???? :?:

Salvie er et krydderi hvad vil du få ud af at ryge det ?.

Du tænker vel på Salvia ?

Titel:
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

åhh selvfølgelig så fik vi det på plads :D så man kan altså iikke bruge salvie til noget :?:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Salvia divinorum er en underart i slægten salvie, som også den almindelige salvie vi kender er en undeart af. Jeg ved dog ikke, om der er andre underarten end divinorum der kan blæse dig af.

Titel: Re:
Junior medlem

dengaleremote skrev:
Salvia divinorum er en underart i slægten salvie, som også den almindelige salvie vi kender er en undeart af. Jeg ved dog ikke, om der er andre underarten end divinorum der kan blæse dig af.

Det er kun Savlia Divinorum, da de indeholder 'Salvinorin A'. Dette skulle kunne give hallucinationer.
Jeg er selv meget interesseret i denne plante for tiden, da jeg overvejer at prøve det af, men jeg tror sgu jeg samler lidt mere viden først.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hiv aldrig op i sådan en gammel tråd, hvis det ikke er relevant, hvilket dit indlæg ikke var.

Men velkommen til, må du blive oplyst.

Rock on! :rocking:
Anders

Medlem
Brugeravatar

Nu hvor den bliver rykket i - så er urteblandingen, så vidt jeg husker vist noget med mango eller paprika - det står på bøtten...

Mvh,
GARGARIN

Dedikeret medlem

Kan se min koffein tråd er kommet fra side 50 eller sådan noget...

Så kan da lige sige, at jeg har fået spist hele bøtten, og ikke har fået det skidt :) Det virkede fint nok, men det kunne lige så godt være placebo. Jeg synes ikke koffein er ret opkvikkende. Jungle guarana er også en dyr kilde til koffein. :p

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

De virker da sindsygt godt hvis man spiser 10 på 1 gang :rocking:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Budha skrev:
De virker da sindsygt godt hvis man spiser 10 på 1 gang :rocking:

Fedt og konstruktivt svar. :(

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

hva mener du det er urte plante , med koffeein man skal da bare æde 10 så virker det :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Det er vidst en sikker sag at guaranine, thein og koffein/caffein er een og samme ting.
Hvis molekylet er ens og det føles som to forskellige virkninger, ja så MÅ der være tale om andre stoffer iblandet. http://en.wikipedia.org/wiki/Guarana#Composition

4ever2deep skrev:
dengaleremote skrev:
Det er kun Savlia Divinorum, da de indeholder 'Salvinorin A'. Dette skulle kunne give hallucinationer.
Jeg er selv meget interesseret i denne plante for tiden, da jeg overvejer at prøve det af, men jeg tror sgu jeg samler lidt mere viden først.

- "kunne"? hehe det tror jeg er bevist grundigt på youtube :)

Jeps det er klart en af de ting jeg ser frem til af prøve, men det haster ikke. Og helt sikkert også en af de ting man bør have respekt for på trods af det yndefulde navn.

Iflg. Plants of The Gods listes bla. Coleus pumilus som værende i slægt med Divinorum. Der er en stor nyere tråd om Coleus blumei (Paletblad) herinde.

Dedikeret medlem

Budha skrev:
hva mener du det er urte plante , med koffeein man skal da bare æde 10 så virker det :D

Det var også oppe i de mængder jeg spiste :P. Der er ikke voldsomt meget i hver kapsel, så man bliver nødt til at overskride anvisningerne... :P

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

jah det klart de skal jo ikke normalt bruges til at dope sig med men bare en lille opkvikker . jeg har regnet på det og 4 kapsler svare til = 2 kander sort kaffe , så hvis man æder 8 såh vil det svare til at man tylder 4 kander kaffe tror på man skal på toilet så

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Budha skrev:
jah det klart de skal jo ikke normalt bruges til at dope sig med men bare en lille opkvikker . jeg har regnet på det og 4 kapsler svare til = 2 kander sort kaffe , så hvis man æder 8 såh vil det svare til at man tylder 4 kander kaffe tror på man skal på toilet så

Arh, det tvivler jeg nu på er korrekt. Kan du ikke lige vise dine mellemregninger? Personligt har jeg spist 8 af de piller - har stadig skidtet liggende - i forbindelse med et drikkelag, og det gik grueligt galt - kan ikke huske noget fra aftenen. Dog havde det ingen opkvikkende effekt synes jeg, især ikke på samme højde som en hel kande kaffe!

Personligt ville jeg gå efter hjemmelavede piller der er noget stærkere. Eller bare kaffe.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

jeg kan ikke huske den præcise mængde koffein der er i der er også over et år siden jeg sidst spiste dem så jeg kan ikke huske det specielt godt mener bare at enten 2 kapsler eller 4 kapsler var lige så meget som 2 kander kaffe :D

Medlem
Brugeravatar

Undskyld, men jeg finder det nært umuligt, at det skulle være ligeså stærk som 2 kander kaffe. Jeg tog en gang i mellem, før kamptræning, 10 + redosering på 5-10, og jeg ville fandeme hellere have drukket to kander, ja en ville måske have være stærkere, end dem...

Mvh,
Gargarin

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Første indlæg skrev:
15-20 mg "guaranin(coffein)" per kapsel

Med andre ord skal der 5-6 piller til at opnå effekten fra én kop kaffe (som man normalt siger indeholder omkring 100 mg koffein).

Så du skyder altså rigtig meget ved siden af Budha. ;)

Jeg kan i øvrigt anbefale alle, der er interesserede i guarana, at købe noget rent guaranapulver i stedet. Det er uden tvivl meget billigere, og man kan jo ved samme lejlighed købe nogle kapsler - og så eller selv fylde dem. De kapsler jeg laver, kan jeg få op på at indeholde ca 0,85 g guarana. Pulveret (der blot er pulveriserede bær) skulle indeholde ca. 5% aktivt stof, guaranin, så en enkelt kapsel indeholder omkring 40 mg.
Så sluger man ellers bare en 3-4-5 stykker, og så er der let energi :) Virker rigtig fint med (moderat) druk.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Okay kan godt se det ikke er rigtigt nu . jeg gir den person der fortalte mig det et dumme slag

Dedikeret medlem

Homo Superior skrev:

Jeg kan i øvrigt anbefale alle, der er interesserede i guarana, at købe noget rent guaranapulver i stedet. Det er uden tvivl meget billigere,

Ikke altid - Københavner shoppen tager overpris for deres guarana sidst jeg kiggede, og der fandt jeg ud af at det var omkring samme pris.. bare at man jo ville få dem i kapsler på den anden måde i helseshoppen :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]