Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Smid 2-3 gram hash i/1-2 gram skunk/4-5 gram pot (hvis det vel og mærke er af rimelig kvalitet)..

Lad det stå i en måneds tid og ryst den engang imellem..

Filtrer bundfaldet fra og sælg det evt. til en bums du ikke kan li' :lol:

Drik en halv flaske og så skulle det blive en sjov aften, om du så skal sidde og se Ricki Lake alene..

(Måske ikke den bedste HR, men du dør ikke af det, i hvert fald)

P.S - Eksperimenter lige lidt med at drikke dig stiv og ryge en joint, det kan godt blive ubehageligt, og det er vel ikke det, du er ude efter, vel?

Held & lykke! :twisted:

Titel: Re: Potka?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
uhmmmm, potka... synes fame at det er nogle tynde blandinger i laver hvis i kun putter 6g skunk i en flaske

Medlem
Brugeravatar

De der 5-7 gram skunk/pot er rent spild... hvis THC'en ikke decarboxyleres kan det ikke indtages oralt for virkning. Det skal opvarmes til over 103°C først.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
De der 5-7 gram skunk/pot er rent spild... hvis THC'en ikke decarboxyleres kan det ikke indtages oralt for virkning. Det skal opvarmes til over 103°C først.

Hvorfor skulle det være spild? Det er formodentlig tørret og curret hvilket også vil få carboxylgruppen til falde af THCA-molekylet og efterlade THC(i nogen grad i hvert fald). Det er THCA der decarboxyleres...

Jeg fandt lige det her, som måske kan være til lidt hjælp: http://www.marijuanagrowershq.com/decar ... -into-thc/

Medlem
Brugeravatar

"When making tinctures, cannabis is not heated or baked, it is simply soaked in high proof alcohol. Decarboxylation never takes place and you end up with a product with a lot of THCA and very little THC. This may be a good for some symptoms but will not produce the results most expect."

Hvaaa' hjælpe til at styrke min pointe eller hvad? Den eneste måde du får ngoet som helst decarboxyleret på er med varme, og sådan er det sgu. Ved ikke om der er en eller anden højteknologisk metode at gøre det på, men ihvertfald ikke en der er noget værd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Asså... Jeg har flere gange spist tjald uden det har været opvarmet og fået fin effekt.

Dedikeret medlem

"However, it is easy to make sure all the THC is decarboxylated and is at full strength before it is extracted. Although decarboxylation takes place rapidly at 106 C, it proceeds at a more gradual pace by placing the cannabis in a room with low relative humidity and room temperature. As the temperature rises, the rate of decarboxylation increases."

En tilførsel af varme fremmer decarboxylationen men det er ikke et kriterie for at processen forløber. Enzymer der allerede er tilstede i produktet katalysere også decarboxylationen.

At varme det op til en given temperatur er nærmere en måde at sikre sig fuld decarboxylation end det er et krav for at der overhovedet sker en omdannelse fra THCA til THC. :)

... Hvilket også stemmer overens med de erfaringer folk bidrager med i forbindelse med oral indtagelse af hash der ikke har været opvarmet.

Medlem
Brugeravatar

Altså, jeg åd engang et gram semi tjald råt, og kunne ikke mærke noget udover jeg blev lidt afslappet i kroppen, men blev på intet tidspunkt rigtigt skæv, ligesom når man ryger, drikker guldkakao eller spiser kager.

Medlem
Brugeravatar

Har ikke selv undersøgt decarboxylation uden tilføjet varme; det må jeg tjekke op på... men er der nogen herinde med de påstande som ved hvor lang tid det tager..? bare et spørgsmål...
Tænker bare at langt flere aktive stoffer forsvinder ved at lade sin pot bare ligge og dampe af istedet for bare at varme det op og SÅ bruge det til oral indtagelse. Har aldrig sagt at idéen bag "Potka" er en dårlig idé, lyder faktisk meget grinern :D mere fremgangsmåden jeg tvivler på...

Og Obama, desuden kan man jo sagtens æde en helvedes masse pot og så bare forestille sig en virkning, placebo har stor effekt - nogensinde prøvet kun at fodre folk alkoholfri øl i normale flasker til én ved en fest? for de blir sgu stadigvæk stive så længe de selv tror på det.

Men det er interessant, det med decarboxylation uden varme. Tanken har faktisk aldrig strejfet mig må jeg indrømme.

Medlem

Decarboxylering af THCA sker ved næsten alle temperaturer over 0 grader C såvidt jeg ved, men tilføjet varme accelererer processen væsentligt. Og det er også rigtigt at man ikke behøver at decarboxylere for at få en effekt ved oral indtagelse, da THC jo findes i planten. Der er dog en del mere THCA end THC, så man optimerer altså effekten rimelig meget. I stedet for at bruge vodka ville jeg dog investere i en flaske finsprit på ~96%, ekstraktionen bliver en del mere effektiv da vandindholdet er langt mindre. Check mit halvgamle indlæg hvor jeg beskriver en procedure til at lave "grøn drage": http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=38978

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]