Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Polle pot skrev:
Xpert skrev:

Forkert. Om du så har pulveriseret hashen og blandet det op med kardemomme-pulver er det ulovligt (men sværere at opdage selvf.)

De kigger ihvertfald tit min tobak igennem for klumper på Staden

Hvor har du hørt det? For så ville jeg da bare altid nolre min tjald ud og mixe det

Dunno, kan ik huske det, men man kan godt forestille sig, at politiet ikke har nogen mulighed for at veje det ordentligt op, og derfor ikke kan buste én, hvis man kun har mix!?

Der går engang i mellem rygter om at man ikke kan blive busted for at ryge da det ikke direkte står i lovgivningen at det er ulovligt.. Men der derimod står besiddelse osv.

Måske er det det, som er blevet blandet sammen eller et eller andet.. Alm misforståelse.. Dunno :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Politiet har da besøgt et par et par af mine bekendte, og der var de højest bedt om at hælde bongmixet i skraldespanden ude i køkkenet. Kan være politiet bare er dovne her hvad angår hash der er blevet mikset med tobak.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg er sikker på at hash bestemt også er ulovligt, selvom det er blevet blandet med tobak, men de gange jeg har været i kontakt med politiet og der har været et mix indblandet, har de været noget så ligeglade. Og det er ellers ikke et gennemgående træk ved Glostrup Politi.

Men for lige at kommentere topic'et, så drop dog de der skide skolejoints. Det er en af de mest respektløse måder at ryge og så handler det bare om at være skæv, og så mener jeg man begynder at bevæge sig ud mod et skråplan.
Hash er stadig et stof og bør til hver en tid behandles med den fornødne respekt.

Titel:
Medlem

har også oplevet det der blir nævnt med at de er ligeglade med mix..
Sad hos en af gutterne.. Der bliver banket bestemt på døren og en velkendt krimi betjent stod i døren :p der havde været noget vold
tidligere på ugen og en af vores venner var eftersøgt for det..
Mig og min mate havde godt gang i mixet da de trådte ind af døren..
De gjorde så hva de nu sku gøre når man ser folk ryge på den slags ting
i en lejlighed, hvorefter de gik ud af døren og den sidste betjent (glemte at fortælle der var 2) sagde : Go' Ryger :D
De virkede imo ret ligeglade..

Titel:
Dedikeret medlem

Straffeloven skrev:
§ 191. Den, som i strid med lovgivningen om euforiserende stoffer til et større antal personer eller mod betydeligt vederlag eller under andre særligt skærpende omstændigheder overdrager euforiserende stoffer, straffes med fængsel indtil 10 år. Angår overdragelsen en betydelig mængde særlig farligt eller skadeligt stof, eller har overdragelsen af et sådant stof i øvrigt haft en særlig farlig karakter, kan straffen stige til fængsel i 16 år.

Stk. 2. På samme måde straffes den, der i strid med lovgivningen om euforiserende stoffer indfører, udfører, køber, udleverer, modtager, fremstiller, forarbejder eller besidder sådanne stoffer med forsæt til at overdrage dem som nævnt i stk. 1.

Der står ikke noget direkte med indtagelse, men for at ryge dit hash, skal du jo modtage det, besidde det og forarbejde det.. Så nah den holder vist ikke helt i byretten/højesteretten.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø
Søren Putte skrev:
Straffeloven skrev:
§ 191. Den, som i strid med lovgivningen om euforiserende stoffer til et større antal personer eller mod betydeligt vederlag eller under andre særligt skærpende omstændigheder overdrager euforiserende stoffer, straffes med fængsel indtil 10 år. Angår overdragelsen en betydelig mængde særlig farligt eller skadeligt stof, eller har overdragelsen af et sådant stof i øvrigt haft en særlig farlig karakter, kan straffen stige til fængsel i 16 år.

Stk. 2. På samme måde straffes den, der i strid med lovgivningen om euforiserende stoffer indfører, udfører, køber, udleverer, modtager, fremstiller, forarbejder eller besidder sådanne stoffer med forsæt til at overdrage dem som nævnt i stk. 1.

Der står ikke noget direkte med indtagelse, men for at ryge dit hash, skal du jo modtage det, besidde det og forarbejde det.. Så nah den holder vist ikke helt i byretten/højesteretten.

Jep, men kun med forsæt til at overdrage dem som nævnt i stk. 1. That is, hvis man har tænkt sig at pushe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
Ayers Rock skrev:
Jeg må indrømme at jeg synes man mere eller mindre har et problem hvis man skal ryge i skolen/gymnasiet eller en familiekomsammen. Kan du vente i 6 timer? Ingen personlig kritik men prøv at overvej det!

det var nu også mest tænkt til hvis man var til gymnasiefest eller andet i den løbebane hvor man kunne få lyst til en lille ryger - vel at mærke uden at støde nogen eller komme i fedtefadet. det er nu stadigvæk en lidt sørgelig løsning sammenlignet med den gode, gamle joint. papiret er for tykt og brænder derfor for hurtigt, der er ikke plads til alverden og de tager en krig at lave i forhold til en pind. det skal man nu ikke kimse af :wink: hvem har måske ikke prøvet at spise rådne æble for at blive fuld? :lol:

Titel:
Junior medlem

Ganja-Man skrev:
hvem har måske ikke prøvet at spise rådne æble for at blive fuld? :lol:

mig o_O

Junior medlem

Hey.
hmm, jeg giver mange af jer ret i at skolejoints ikke ligefrem er den bedste måde at indtage hash på.... Det går alt for hurtigt, og man nydder slet ikke hashen... den skal bare ned hurtigst muligt!
Dog synes jeg det er et godt alternativ, hvis det skal gå hurtigt. Jeg ryger personligt selv et par skolejoints om ugen ( lige inden skole O_o), og virkningen er såmænd god nok om morgenen :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det var så en tre et halvt år gammel tråd du fik genoplivet der...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
skolejoints på et HR site ... tsk tsk..

gå ned i gården og hæng jer ind over hver jeres knallert og snif nogle opløsningsmidler.

Titel: Re:
Dedikeret medlem

Snoezel skrev:
Nice nok guide... Men føler ikke at jeg behøver at skjule mit forbrug :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: marsken et sted
-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]