Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: hillerød
ja helt sikkert det er best med et merskums hoved der er boret lidt... og jeg syntes at nå jeg enlig ryger bong så er det rimlig socialt,

det er ok.. men lidt usselt
der er ikke tviln om at det er lidt mer socialt at puffe en jay. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

ikke for noget men den forklaring har jeg sku lidt svært ved at tyrre!!?

det er noget med en kugle af hash eller er det pot eller hva.. og en cola flaske og to knive?? eller et eller andet..?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Hot knifes med skunk er også godt...

MoS [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus - bøndernes hovedstad
Ganja Bjørnzz> Jeg kan prøve at forklare det med knivene: du skal bruge 2 knive, (f.eks.) toppen af en plastikflaske (lissom til spand), lidt tjald og et komfur.
Opvarm knivene. Tag flaskehovedet op til munden. Få en kammerat til at tage de to varme knive (pas på han/hun ikke brænder sig!) og put en klump tjald (helst pot el. skunk) på knivene og pres knivene sammen så tjalden svitses om til røg - røgen sørger du for at suge op gennem flaskehovedet - og værsgo: du er baske! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] Slam Bong [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] siger: PRØV DET! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Junior medlem

ja ok helt sikkert det vil jeg så prøve med en af minne venners nye pot...

man skal tage potten og rulle den sammen som en kugle ik?

tak for tipppppsas ich er toll lame!! [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En rigtig bong er en bambus-bong [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
De er oprindelig fra thailand/syd-øst Asien.
Hvis i vil se nogle originale thaibongs, så tag til Frederiksberg, på Storm P. museet (Af alle steder [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) Den gamle Storm p. var pibesamler, han har et par gamle 75-100 år ?
bonger, smykket med mønter og alt muligt dingle-dangel.

Junior medlem

ja helt sikkert [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hva'fanden det er da ikke alle der for deres sure gamle bonger på museum [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

1/2l. bonger er der sku ikke meget stil ved -der står sikkert en hel del små giftige plastik versioner ude i de små hjem- men de virker, og er glimerne som nødbonger.
Men ryger man dagligt, burde man gøre sig selv den tjeneste at ryge de par g. mindre og så købe sig et ryge-instrument der passer til ens smag og behov.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://www.erowid.org/chemicals/show_image.php3?image=opiates/opium_smoker2.jpg

Her er en Bong, der bliver brugt til det oprenlige formål, opiums rygning.

[ 02 Oktober 2002: Besked ændret af: Bindegal ]

Titel:
Junior medlem

Ej hold dog op.... så lige det her forum ved en tilfældighed....
har røget bong i 10 år snart...

jeg foretrækker en glasbong (ikk cylinder) for klamt at få noget i munden og uden papir.... find et med et rimelig "knæk" på røret, max 1½ ltr ellers kan den være sværd at tømme for røg... om der er slip hul eller ej betyder ikk så meget hvis man bare husker at skifte vandet:) og skift hovedet ud med et merskums hoved.... (alu hoveder og andet crap virker ikk til en skid) fordi at de blir for varme også får røgen en klammere smag... ikk fordi den ikk er klam :D kan godt være at bongen oprindeligt har været til opium... men det fandme for klamt at ryge...! vdr. akryl og plastik... kan godt være det ikk vejer så meget... men en bong er ikk lavet til at slæbe rundt på... den skal bare stå og se pæn ud... og være go at ryge på... man kan altid lave en bond med en ½ltr flaske hvis man skal ud.... eller bare ryge joints:) man får mange bonger med diverse lorte hoveder.... nogle af dem kan enda være giftige at ryge på pågrund af deres lakering.... merskum holder... og det blir ikk varmt.. så brænder man heller ikk fingrene :) fordelen ved en glasbong er at man kan bruge lidt salmiak spiritus og fylde resten op med vand.. så opløser det alle resterne der sidder rundt omkring på ½min... hvis man gør det med akryl så krakelere det... så brug glas og merskum... hvis andre kan komme med en bedre forklaring for at ryge på akryl eller plastik så vil jeg meget gerne høre den... kan ikk finde nogle fordele...

ps. iceglass er da det fedeste:)

Titel:
Junior medlem

forresten... sølvpapir... kan være skadeligt både at riste og ryge på... hvis altså ikk i brænder urenhederne ud først... prøv at tage et stykke sølvpapir og hold en lighter under... så vil i kunne se en masse små "gløder" når de ikk kommer mer er det knap så giftet... men så er der også en masse små huller i... køb et fondy sæt.... med spritbrænder og en gryde :)

Mark skrev:
helt sikkert ER men der ikke noget bedre end en spand med et godt mix og så en afskåret 1½ liters flasker og et bon hoved der er nogen rygere der sværger til jord hooka men jeg syntes man bliver skæver af en spand

Hej ven. Spand forklar hvad mener du og hvad er fremgangs måden
Tak :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Jeg må indrømme at jeg slet ikke er nede med bongen. Med bongen opnår man kun en stærk rus. Alt for stoned til min smag. Der er ikke noget nice over det hvis i forstår hvad jeg mener.

Det er jo lækkert at ryge nogle pinde og lign med nogen kammerater, og lave alt mulig som koncerter, basket om sommeren, chille gode film alt det gejl der. Hvor meget af det der kan kombineres med bong rygning.

That´s just my thought. Bong rygning er ikke en optimal måde at ryge vores fælles cannabis på.

hygge

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Man ryger ikke bong for at være social og rende rundt i en koger med vennerne... Det gør man når man sidder der hjemme og ryger.. Og man ikke bliver skæv af joints mere..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
jeg tror ikke på at man som du omtaler subjektet i din post, ikke kan blive skæv af joints. Men du beviser jo præcis min pointe. Det er jo ikke nice at ryge bong derhjemme alene.. I hvert fald ikke efter min mening.

Men hvis man ikke kan blive skæv af joints bør man ryge noget bedre cannabis eller ryge nogen større ellere flere joints.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Mini-krøl skrev:
jeg tror ikke på at man som du omtaler subjektet i din post, ikke kan blive skæv af joints. Men du beviser jo præcis min pointe. Det er jo ikke nice at ryge bong derhjemme alene.. I hvert fald ikke efter min mening.

Men hvis man ikke kan blive skæv af joints bør man ryge noget bedre cannabis eller ryge nogen større ellere flere joints.

Det kommer nok an på hvor længe man har røget.. Men jeg bliver ikke skæv når jeg ryger en joint, men kan bare mærke at jeg har røget ( og det er ikke fordi jeg ryger en eller anden sur std. hash eller små pinde :wink: ) Men kan bedre mærke 2-3 hoveder lige i rap, så bliver man da lidt skæv.. Godt nok ikke så længe af gangen.. Og et bongmix holder osse længere end hvis man ryger joints , det er dyrt at ryge 10 store joints om dagen...

Jeg ryger heller ikke for at det skal være nice, men for at blive påvirket :!: ( afhængig JA og har erkendt det for mange år siden )

Ps. Tror sgu heller ikke ham der bæller en kirsebær vin fra flasken gør det fordi den er nice...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i den mørke skov
du kunne evt. os gå ind på http://www.bongland.dk. en lille form for headshoppen, de er bare billigere og tingene er det samme... ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]