Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

½-1 gram, og det sq ment seriøst! bager i den ordenligt er der abselut ik' brug for mere.....nu snkaker vi selvfølgelig ikke standard....men ellers så....

Medlem

Geografisk sted: Det vilde West Jylland
Jeg synes også at det lyder af lidt når i siger et halv g pr. person.
Jeg ville da have regnet med 2g
for det er så meget vi plejer at æde rent.
FGiver det en anden virkning når mand æder det i kage eller hva ??
Siden at , man ikke skal have mere i.

Miss84-->> er du en ny dame på boardet ??
Det kunne da være coolt, for dem ser man ellers ik så tit herinde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Rummet
lige et par spørgsmål.
vil det komme til at lugte i hele hytten?
det ville jo ikke være så godt hvis mor opdaget at man lå inde med en kage af den slags.
og hvordan ville i blande hash'en i kagen?
det med at smelte smøret og det der...

Medlem

Det vigtigste først: Er du nybegynder eller ikke hærdet ryger, SÅ sæt dig ind i, hvordan fordøjelsen virker og lav ordentlige kager, hvor du kan styre dosis. Prøv at ramme en lille dosis første gang f.eks. 0.2 gram. Det vil give dig en overskuelig rus på en aftenspenge, den kan man lære af inden man tager til månen på 1.0.
Der er sikkert nogen her, som vil grine af forslaget om doser på 0.1-0.3. Men jeg lod mærke til, at Steen Larris faktisk også foreslår de lave doser på 0.1-0.3 i sin bog. Det gælder vel også om at få sig en kvalitetsoplevelse og ikke bare at blære sig med, hvor meget man har ædt!
Nu har jeg slået rimeligt heftigt på tromme med det en del gange, men I får den lige igen - bare for det tilfælde, at der skulle komme fornuftige mennesker forbi.
Jeg siger: aldrig spise andet end standard/urygbart potmateriale. Det er synd at bruge luksusryger eller ordentligt pot til mad, og det er ikke nødvendigt.
Hashen bliver mere potent af varmebehandlingen og opløsningen i fedt/alkohol, SÅ doser helt ned til 0.1g er virksomme (på tom mave!) doser omkring 0.5 giver (hvis du tager det på tom mave) ret heftige skæverter af mange timers varighed - med doser på 0.5 - 1.0 giver mig en ekstrem heftig tur, hvor jeg blandt andet ikke rigtigt er i stand til at gå.
Det kan godt være, at der sidder nogle proffesionelle rygere derude, men alle der ikke er "hærdede"/tilvante bør ikke spekulere på noget over 0.5.
Alt det med fordøjelse og det er ret vigtigt. Det er simpelthen ikke til at kontrollere noget som helst med maven halv eller helt fuld af mad, der altsammen skal fordøjes sammen med hashen.
Jeg har skrevet et indlæg med mine favoritopskrifter i en tråd kaldet begynderen startet af loppen.

God fornøjelse

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
He he har lige været nede og hente standart, og gør klar til at bage den gode kage til Nordens Største Karneval. 2g til 4 bliver nok mængden, tak for idéen med AMO melet, det gør det sgu lidt lettere. Men hvis nogen kommer til karneval, så hold øje med 4 skæverter klædt som hippier, med en indkøbsvogn fyldt med øl, og en fane med enten peace tegn eller yin/yang tegn.

Medlem

@Poo - måske kunne man dele amo-opskriftpulverpakken i to - det lyder som lidt rigeligt med kage til 4 portioner.

Medlem

Enig hamp - Man burde gøre noget ved den omsiggribende gastronomiske ladhed her på sitet - er det ikke næsten kriminelt at opfordre til tilberedning og fortæring af nettopulverkager? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Ok coolt nok. har aldrig bagt en AMO kage så, men vi kigger lige på sagen. Ikke nogen fra psy der skal til Karneval i Aalborg??

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
*lol* der Hamp...:) Lyder sku som en ussel ussel joint...:)

Det er rigtigt at god mad tager god tid... Og det er det samme med en hashkage... En god kage, tager god tid... Kræs om den, og den vil kræse om dig...:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Det er skræmmende at læse hvad folk mener om hashkager ! Det er sku lige så stor en videnskab (for ikke at sige tre - fire gange stæørre) som det f.eks. er at riste en smøg ordenligt !!!! Tag jer da lige sammen og læs den højekogebog, den er sjovt skrevet og er læst på et par dage !!! Efter det ved man det der skal til for at lege med det hashologiske køkken !!! Og jo hash lugter også når man skal putte det i en kage hvis man altså gør det på den rigtige måde !!!
Undskyld hvis det lyder en smule ophidset men jeg har jo ogsaå lige hørt nyheden om 2CI....(og d.24/5)

Medlem

Geografisk sted: DK
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 17 Maj 2002: Besked ændret af: ~Côrnholio~ ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
jeps jeg er ny dame på boardet [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] det er altså heller ikke standard vi ryger! det er for det meste rød marokko, for det kan vi købe til 45!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Den høje kogebog er god, men dens opskrifter er ikke max gode - der er i hvert fald nogle katastrofer i mellem - den høje kogebogs doser er også ekstremt upræcise nogen steder og overdrevet andre steder - så vidt jeg husker, så står der ikke et eneste sted, hvad der er klogt at indtage per person(!)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]