Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hamber aka. Polle pot skrev:
Siger man ikke at rusen fra tjald vare ved i 2 uger?

Jeg kan personligt ikke mærke én joint dagen efter, flere eller bong kan jeg godt. Efter 12-20 timer kan jeg sku ikke mærke jeg har røget, men det svinger nok fra person til person. En af mine venner kan mærke det i 5-6 dage når han har røget en joint. Siger han ihvertfald :)

Har en teori om at tynde mennesker ikke lagrer så meget THC i kroppen som en med større fedtdepoter, men har ingen forskning at underbygge det med, men det passer meget godt på min omgangskreds mht. deller og påvirkelsen i dagene efter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Xp3rt skrev:
Hamber aka. Polle pot skrev:
Siger man ikke at rusen fra tjald vare ved i 2 uger?

Jeg kan personligt ikke mærke én joint dagen efter, flere eller bong kan jeg godt. Efter 12-20 timer kan jeg sku ikke mærke jeg har røget, men det svinger nok fra person til person. En af mine venner kan mærke det i 5-6 dage når han har røget en joint. Siger han ihvertfald :)

Har en teori om at tynde mennesker ikke lagrer så meget THC i kroppen som en med større fedtdepoter, men har ingen forskning at underbygge det med, men det passer meget godt på min omgangskreds mht. deller og påvirkelsen i dagene efter

jeg kan heller ikke mærke noget dagen efter pånær jeg har indtaget noget oralt, MEN, rusen varer ved i 2 uger uden man kan mærke det, men tror det er undersøgt af forskere hvor lang rusen er, self. svinger det, alt efter hvor meget man har røget, hvad man har røget og kropsvægten. (det som jeg har forstået af hvad jeg har læst/hørt)

Mener det er 6 uger der går før hashen er ude af kroppen!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
efter hvad jeg har hørt, skulle du være påvirket mere eller mindre af thc'en i optil 24 timer. dog kan du ikke mærke det.

Citat:

ja ude af kroppen, men du er ikke påvirket i 6 uger ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
kemal skrev:
efter hvad jeg har hørt, skulle du være påvirket mere eller mindre af thc'en i optil 24 timer. dog kan du ikke mærke det.

Citat:

ja ude af kroppen, men du er ikke påvirket i 6 uger ;)

Det er jo heller ikke det jeg påstår!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hash skal stoppes fra den ene dag til den anden. Det er svært, og du falder da også sikkert i et par gange. Men når du først har været kørende et par dage kommer motivationen.

Motiverende fordi du på ingen måder har lyst til at genstarte sumren i brystkassen, Den total mærkelige søvnrytme inkluderet svedperler på ryggen(selv i kulde). Den skumle appetit.. Anyways efter de første par dage begynder dine hjerneceller også at hilse sig selv velkomne tilbage, og det kan jeg ihverfald mærke. Du får nogle meget bedre grin. Kan se det sjove i flere ting. Sætte pris på dine skøre tanker. Merkant øgning i både lyst og kompetence for sociale udfordringer. Ambitioner og livshåb rykker derudaf, og det ender med du synger som en skør mongol på toilettet om morgenen! Herligt! Men absti er sq ikke væk endnu. De første 2 uger er ikke en juleleg. Men forhelvede. Det er sq ikke helvede heller. (tænk på andre stoffers bivirkninger, avav! heroin)

Efter disse uger begynder du så småt at mærke balancen. Harmonien kommer og du finder dig selv i stand til at SLAPPE AF på sofaen, Nyde underholdningsmatrialer som film,bøger,pc-gaming eller hvad du nu er tilhænger af når der skal slappes af. Og du kan bevare en sund og yderst tilfredstillende søvnrytme. Uden den højt elskede joint. Efter den første måned er du dig selv igen! Men vent. En snigende fornemmelse vil ankomme. Du føler snart at det er OKAY at tænde en joint igen! Godt nok har du fundet harmonien men lortet er sq ikke helt ude af din krop endnu. Vent. Hold dig straight og se at få renset det sidste møj ud. 6-8 uger efter kan du kalde dig selv THC FREE! Tænk tilbage. Du kan nu formå at huske hele den sidste måned eller ihverfald tusind gange bedre.(WOW) og jeg vil vædde på at denne måned har været lang mere tilfredstillende end hvilkensomhelst af dem i din gamle tåge.

Finally er det op til dig om du vil hilse den gamle joint tilbage i dit liv. Men tro mig. Du føler dig sikkert klogere end nogen sinde før og kan på ingen måder se dig selv falde i igen. tro mig...... Det kan meget vel ske(ihverfald for mig) Daglig rygning vil altid være din nemesis som du så varmt INSTIKTIVT velkommer tilbage. Men med en sjat god viljestyrke holder jeg på at man kan have et fornuftigt forhold til hash. 1 gang om ugen holder din thc på plads. 2 gange går den op af. 1/14 dag går den ned af. HUSK DET. Se at få renset jeres krop gentlemen. DET ER ALT VÆRD.

Dette er personlige erfaringer og jeg vil ikke garantere tidsrammer osv.
Jeg skrev denne tekst i håb om at inspirere, ikke konstatere! Hygge

Senest rettet af agjoey 22 jan 2007 18:20, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Flot tekst agjoey :-)

Anyways så er jeg på 15 dagen nu og har faktisk ikke haft svært ved at sove den sidste uges tid og kan mærke min hukommelse er bedre, jeg får også nogen "flashbacks" på nogen gamle ting jeg lavede for mange år siden og børnesange og alt muligt lort hehe + at mine drømme går helt amok... Drømte også da jeg røg hver aften, men det her er sku for meget aligevel synes jeg :P

Men for at være helt ærlig så tror jeg altså jeg fyre en ordenlig pot joint i aften, det er simpelhent for stenet med det sne vejr her til ikke lige at ryge lidt god weed til noget hygge film :)

Det er ikke fordi jeg er fysisk trængende, det er psykisk kan man vist godt sige, ikke fordi jeg bare virkelig skal have den rus der, men har sku lyst til at være dejligt skæv sådan en hel aften med gutterne der igen må jeg ærligt indrømme..

Ville det være dumt og totalt spild af pause allerede at ryge en enkelt aften igen efter 15 dages pause og starter den negative aften så igen i morgen eller hvordan hænger det sammen?

PS. Det er jo ikke fordi jeg vil quitte rygeren fuldstændig, vil have så jeg ryger 1 gang om ugen ca. (hvis jeg ikke fik sagt det tidligere)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej igen. Det glæder mig at det kunne bruges.

Jeg kan forestille mig, at denne besked 200% går i strid med dine følelser, men vil dog stadig håbe på du overvejer den :P. Ligesom det kan jeg også sagtenst forestille mig den gigantiske lyst til at joine gutterne igen.

Menmen, Tænk frem af. Det er sq en af de kernedrifter her i livet som vi skal omfavne, ikke gøre til en fjende. Hvis du ryger vil du imorgen, når du vågner med en god tåger på, nok have det DÅRLIGT. Oven i hatten bliver det sq en endnu mere overvægtig luder at sige nej til gutterne imorgen. Derimod hvis du siger nej iaften, vil der ligge en præmie imorgen tidlig. Og det er sq en af de få ting du kan smide op på vægten overfor "true happiness" her i livet. Nemlig selvrespekt.

For at svare på om disse 15 dage ville være spild, hvis det nu er du ryger idag.
Altså nej selfølelig ikke. Men i forhold til arbejdsindsatsen og hvad du kan opnå med mere work(Det er jo ikke en gang work længere FFS! :D) er det mikroskopiske resultater.

Forestil dig THC'en der flyder rundt i hovederne på os som små fabrikker. Når du stopper et dagligt forbrug vil der være rigtig mange. Men nu har de ikke mere matriale og de bliver nød til at sætte deres funktion på pause (Det som vi kæmper os væk fra!) Nemlig sløvhed og hvad tjalden ellers byder på af sideeffects under et forbrug. Er sikker du kender dem.
Problemet er så bare at disse fabrikker KUN er på pause.

Dine fabrikkers status IDAG er at alle arbejderne er til kaffepause. Der er jo ikke andet at lave når du ikke suger på jointen. Men de venter spændt og spørger netop dine følelser om hjælp til at skaffe disse matrialer. DONT LET EM. Arbejderne på disse fabrikker siger sq først fuck it efter 6-8 ugers tid, og skrider hvilket fører til at fabrikkerne forsvinder.

Hvis du kan klare det, kan du fyre en joint efter denne tid. Så er du clean og den joint giver kun matrialer til at sætte en fabrik igang(idag vil den sætte igang MANGE). Og tro mig.. en joint er sq så meget bedre når den er velfortjent og ikke går hånd i hånd med tvivl og kolde vinterdage!

Må fanme også lige rose dig for at lægge 2 års ryger på hylden. Desværre har alt for mange misbrugere efter denne periode så mange fabrikker kørende at de ikke kan finde motivationen til en pause. Fanme stærkt.

Hvis det hjælper skal du vide at jeg selv er på min 5 dag efter 6 måneders misbrug(min tredje hashperiode).

BROTHERS IN ARMS? Hygge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så holder jeg sku de 4 uger der.. Går jeg ud fra :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Helt sikkert!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i den mørke skov
T.... skrev:
Så holder jeg sku de 4 uger der.. Går jeg ud fra :)

w0rd homeboy... syntes du skulle holde det end til det hele er over ell. hva man ska sige..
syntes det er pænt godt klaret af dig og holde så lang tid, nu da jeg kender dig IRL... når vi kommer til weekenden har jeg selv haft en pause på 14 dage ca...
men den blir pause stoppe os i week for ska dælme ha en ordenlig tåver på... :wink:

vi snakkes du gamle ;)

Titel:
Medlem

grøn te indeholder aminosyrer der er humøregulerende og kan være ret effektiv mod små-depressioner når man vil holde med at ryge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hampdyrker skrev:
grøn te indeholder aminosyrer der er humøregulerende og kan være ret effektiv mod små-depressioner når man vil holde med at ryge.

Det var satans. Er det noget du har dokumentations beviser på :) ?

Titel:
Medlem

Citat:
L-theanine is the predominant amino acid in green tea and makes up 50% ... L-theanine is marketed in Japan as a nutritional supplement for mood modulation. ...

http://www.pdrhealth.com/drug_info/nmdr ... 0296.shtml

http://www.google.dk/search?hl=da&q=gre ... mood&meta=

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var som syv satan! Det må jeg op i brugsen og have fat i så :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
T.... skrev:
Det var som syv satan! Det må jeg op i brugsen og have fat i så :)

Hvis du ikke er så meget for at drikke théen, så kan du få green tea extrakt piller på 500 mg, de burde (har ikke selv testet dem endnu) virke på samme måde

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
T.... skrev:
Jeg har ca. ryget hash hver dag i to år med måske 8 pauser på 3-4-5-6-7 dage eller lidt mere...

Nu her har jeg holdt i 7 dage denne her gang fordi jeg gerne vil ud af det der med at skulle ryge hver aften.. ( det har været sådan et aftens forbrug jeg har haft)

Begynder at blive negativ og svede lidt hvis jeg ikke røg om aftenen.

Men nu er jeg på 7 dag og kunne hvertfalde godt tænke mig at holde 2 uger og så kun ryge 1 eller 2 gange om ugen.

Men mit spørgsmål er hvor lang tid man skal holde før den der afhængiheds ting går væk. Altså sådan så at når jeg ryger næste gang så skal jeg ikke næste dag om aftenene begynde at blive negativ hvis jeg ikke ryger igen..

?

T...!

da er vi i den samme morkne båten. padleårene er tatt fatt, og motoren som er fundamentet for avslappning osv..osv...

som jeg skriver i inlegget "øregall", har også jeg kommet til den tunge besluttning om å trappe ned. jeg holdt i tre dager, da jeg var syk og ikke fikk stort ut av det, etter å brukt tjallen som smertedemper med fantastiske resultater! i dag var jeg frisk og dro på jobben.
(men da søvnrytmen ikke var i orden smatt jeg i meg noe amf. og ingenting er så skremmende som det! jeg blir nødt til å legge inn noen ord om dette på medaljens bakside etterhvert.)

jeg må trappe ned dette pisset med de to jointene om kvelden. det har pågått i 3 år. eller var det 4? underbevisstheten er ikke hva den engang var...
jeg kommer til å forsøke meg på mindre doser hvitt, sånn for å få justert døgnrytmen. et lite glass etter lunsj, sånn ved 11 tida. så får vi se hvor det ender.

jeg hadde faen meg aldri trodd at jeg var blitt avhengig av hasj. men nå ser det ut til at hjernen er i gang med å belønne meg, når jeg røyker (med søvn og likegyldig lykke) og straffe meg når den ikke får viljen sin( søvnløshet og et jævla temprament, konstant småsjokkert er jeg også over et eller annet med livet mitt, jeg ikke helt kan sette fingeren på)

jeg trodde faktisk ikke jeg var i stand til å bli avhengig av noe annet enn den nådeløse byrden en fotballsupporter må bære. og den bærer jeg nå med stolthet og resignasjon. alkohol er streit, det er så dyrt så det hadde jeg aldri hatt råd med. spillegalskap er jeg absolutt motagelig for, men et hjørne i skallebenet har utviklet en slags arm av intelligens som klapper med på skuldra og sier: hey, Jack! drit i det. du har nok med det du har. av småmynt og kvinnesludder.

så, t..., la vårs ro denne prammen til et bedre land. det er ikke særlig fett her ute blandt de høye bølger. selv om de glinser av diamanter på toppene.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]