Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har altid brugt koniske mundstykker, smal i den ene ende - bred i den anden. Har aldrig haft problemer med joints, der brændte skævt, medmindre vi har været nogle stykker om at ryge den og én af personerne har skamsuget på den.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hvornår kommer rygerguidsne? venter spændt så laver jeg flyverblade eller hvad fanden det hedder og deler ud :wink:

Junior medlem
Brugeravatar

jeg mener da at det er pga. parpiret når du selv rulle din joint så kommer der jo 2 lag nogle steder.
derfor ruller man 1 lags?

Medlem
Brugeravatar

Browa skrev:
jeg mener da at det er pga. parpiret når du selv rulle din joint så kommer der jo 2 lag nogle steder.
derfor ruller man 1 lags?

tja du er ved at ha den der, men der mangler lige en tilføjelse til det...

i samlingen er der også lim der indeholder gummi, denne kræver mere varme for at brænde så derfor er det altid der hvor samlingen er..

ELLERS...

er det tyngdekraften der trykker på oversiden af din J og dermed får den til at brænde skæv *ggg*

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
jeg kan godt give et konkret svar på dette da jeg har røget en del joints og har en masse venner der er eksperter på dette område...

det er simpelthen fordi at når man samler papiret (der hvor du ska slikke) så blir der jo li som flere lag papir ovenpå hinanden...

derfor er der kun en måde at bekæmpe det på:

Lær at rulle angelass ;)

Titel:
Medlem

Cubensis skrev:
Jeg har hørt at man skal lade asken sidde indtil den selv falder af og så skulle røgen blive bedre/tykkere... Nogen der kan bekræfte dette?

Har ikke hørt om lige netop det fænomen, MEN jeg plejer altid at sige det til folk som jeg ved ryger ALT for mange smøger og alt for lidt tjald. Altså at de bare skal vente til gløden selv falder af. Det gør jeg fordi smøgrygere ofte ikke er så fintfølende som hashrygere, har bl.a. oplevet at gløden faldt af, pinden knækkede, filteret brækket af. Og det er sgu egentlig lidt sørgeligt, for det var i hvert fald ikke nogle ringe joints det skete ved. okay den hvor gløden faldt af var skod.. fuck det.

Citat:
Derefter skal du tænde den uden at suge, og så ligge lighteren oven på jointen så den bliver lige

Kan du/en anden ikke lige uddybe det?
Er sgu da rimelig svært at balancere en lighter ovenpå en J(medmindre det er en ORDENTLIG kæp.)

Ved ikke om det er ren tankespind, men jeg har ikke oplevet at en joint er blevet skæv når jeg har rullet den i hånden.. Men har oplevet det når man først ruller keglen, og så fylder den op. Det burde selvfølgelig ikke gøre nogen forskel hvilken metode, men måske bliver jointen+indhold ikke behandlet og skruet sammen på samme måde.. who knows

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mht. balancering af lighter: Brænd enden af jointen en smule for at fjerne papir, og mas den flad som en cigar i enden ved at trykke lighteren vinkelret på toppen

Selvom jointen er rullet korrekt kan den godt ryges skæv. Folk suger for hårdt.Jeg har researchet i nogle måneder og observeret folk mens de ryger. Alt for mange ryger alt for kraftigt på jointen. De tror at mere varme er bedre, og en tyrepik er bedre end at den går ud

The key is: Hold pause mellem sugene, og lad være med at ryge jointen som var det den sidste i verden

Derudover så gælder det om at holde øje med den og tage skævheden i opløbet. Når du ser at den ene side (eller fx. 2x1mm hul) er en del længere nede end den anden, så ret den op! Hvis du suger mens den bare er lidt skæv bliver den MEGET mere skæv. Hvis du suger mens den er lige kan det godt være at den bliver lidt skæv, men ret den INDEN du suger igen!

Så svært er det heller ikke, tager 4-5sek at rette en joint, fat det nu skæv-rygere! Folk fatter det bare ikke. Mine joints jeg ryger alene, ryger normalt aldrig skæve.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Fordi du har rullet en rigtig dårlig cone.

Titel:
Dedikeret medlem

the-red-pill skrev:

Hvilket vel egentlig næsten aldrig er svaret på hvorfor ens joint brænder skævt!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
the-red-pill skrev:

Hvilket vel egentlig næsten aldrig er svaret på hvorfor ens joint brænder skævt!

Ja egentlig, spasser the-red-pill :evil:

Titel:
Dedikeret medlem

Etherlungs skrev:
Ayers Rock skrev:
the-red-pill skrev:

Ja egentlig, spasser the-red-pill :evil:

Næ, god karma herfra, jeg mener bare ikke at han har ret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
ayers spreder altid god karma.. hva så ayers. Tak for sidst. Var i også til det andet psy møde?

mini

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
:peace: nemlig kris !

Titel:
Dedikeret medlem

Mini-krøl skrev:
ayers spreder altid god karma.. hva så ayers. Tak for sidst. Var i også til det andet psy møde?

mini

krogholm skrev:
:peace: nemlig kris !

Tak skal i have tøser :joint:

Hmmm, der var ikke nogen vi til det andet psy-møde, der var kun mig :cry:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Til det møde om onsdagen? Mig og nogle af dem jeg var der med til det første møde glemte det fuldstændig... det var så nedtur

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Så nok de værste joints på roskilde nogensinde.... Husker især en enkelt episode til beasti boys koncerten hvor der står 5 fyre (kan godt se at de ikke er vant til at ryge - synes jeg tit man kan... :roll: ) og ryger på joint som er så pisse slasket at jeg gætter på at de overhovedet ikke havde stampet den.

Da jeg fik et sug af den smagte jeg ikke andet end nikotin = dårlig ristning, hvis den da overhovedet var ristet.
Det som fik mit pis til at koge over (indeni selvfølgelig)
Var at trods den blev røget pisse skæv, var der ingen af dem der rettede den. Dette resulterede i at hele jointen kun blev røget halvt :cry: Altså hele vejen ned i den ene side. :!:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Jeg siger det igen, for synes det er gået lidt ubemærket hen, MEN, hvis man ryger en joint udenfor, betyder vinden rigtig meget!!! og synes heller ikke rigtigt at joints plejer at ryge skævt når man ryger indenfor!!!

1. regel, ryg altid din joint i læ!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]