HardcoreWizard skrev:
Malkavian: Hvor meget vil du skyde på sådan en plante giver i udbytte? Lyder meget spændende med sådan et hjemmedyrk

Det tør jeg simpelthen ikke sige på nuværende tidspunkt. Jeg vil tro mine planter (3 stk) er mellem 60-80 cm høje og jeg aner ikke hvor det ender. Men jeg er i gang med at lave nogen stiklinger, fordi planterne efterhånden er uhåndterbare, og jeg frygter at de knækker sammen under deres egen vægt på længere sigt.
Hvis jeg høster en hel plante på et tidspunkt, hvor jeg har fået nye stiklinger op at køre, skal jeg nok prøve at huske at melde det videre.
Lige nu fusker jeg mig igennem det at lave stiklinger. Enkelte har jeg lavet på de tykke, firkantede sidegrene og nu prøver jeg med en flok skåret af finere sideskud. Jeg har bare losset dem i nogen sennepsglas med vand i (jeg er rimelig sikker på det kan gøres bedre, men nu prøver vi først med den latterlige low-tech løsning). Der skulle dog gerne være noget rodhormon i posten, så jeg glæder mig da til at se, om det hjælper på noget.
Mine stiklinger har p.t. en tendens til at komme til at se ynkelige ud, få underligt hvidt udslæt og blive lidt visne i bladene. Det kan såmænd nok skyldes, at de står i rent vand og derfor har svært ved at ånde.
Jeg skal helt 100% også prøve at lave nogen i noget så-og-prikle muld eller kaktusjord.
Med min nuværende stiklinge metode tager det efter sigende op til 3 uger for roddannelse at finde sted. Det mener jeg også passer efter mine erfaringer. Det burde nok bare kunne gøres lidt hurtigere ved kun at give dem et fugtigt (ikke vådt) medium.