Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Tjaaa det kunne da forklare nogle af tingene der forekommer :)

Det er næsten ligesom en drøm du ramler indi, ihvertfald lige efter virkningen indtræffer, hvor jeg ihvertfald ikke fatter en skid af noget som helst :)
Der går noget tid, og jeg bliver bevidst om at jeg har indtaget et stof, hehe

Lyder meget interessant, vil gerne se nogle kilder ligesom Halifaxx...

Titel:
Dedikeret medlem

Halifaxxx skrev:
Har du en udbyggende reference?

Lad mig prøve at finde en. Det er stadig en "så vidt jeg ved," men jeg skal nok lige lede, og så laver jeg lige en edit på den her post, når jeg har fundet ud af det.

Edit: Jeg kan ikke finde en reference. Jeg ved med sikkerhed, jeg har læst eller hørt det (og nej, jeg ville ikke lytte blindt til, hvad en eller anden tilfældig person siger), men jeg ved simpelthen ikke hvor.
Så indtil videre skal det bare betragtes som et postulat, intet andet.

Titel:
Medlem

Spørg evt. Siebert, han er flink til at svare :)
Du tænker ikke på DMT vel? Det skulle jo efter sigende også blive dannet i hjernen, især når du sover. Der er mange forskere der har teorier om at det netop er dette stof der fremkalder bl.a. drømme og OOBE. Og du vil have en kilde?! Jo da, værsgo: http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltr ... eculations ;)

EDIT: Xp3rt, havde også samme problem med at mine riste smeltede, ret irriterende! Jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre for at undgå det, andet end at have et stort lager af riste :P

Titel:
Dedikeret medlem

HardcoreWizard skrev:
Du tænker ikke på DMT vel?

Nej.
Men måske vedkommende, som har informeret mig om det, har blandet de to ting sammen. Det er jo ikke umuligt :-)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Det lyder som om de fleste herinde undervurdere THC en tand for meget.

Efter at have prøvet noget i området af 2.4 g hash oralt er jeg tilbøjelig til at kalde det et af de stærkeste psykoaktive stoffer.

Men selv i så store doser minder THC og Salvia stadig ikke om hinanden på nogen måder.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: baskerlandet
HardcoreWizard skrev:
EDIT: Xp3rt, havde også samme problem med at mine riste smeltede, ret irriterende! Jeg ved ikke rigtig hvad man kan gøre for at undgå det, andet end at have et stort lager af riste :P

har i evt. prøvet at lave en rist af en helt afbrændt piberenser der er snoet til en spiral? det virker fortrinligt og den hverken stopper eller skal renses hele tiden. de net-riste man kan købe er IMHO noget værre pis. maskerne er for tætte og trådtykkelsen for lille...

Titel:
Medlem

Det lyder genialt, det skal klart prøves! Tak for det lille Leth-tip :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Osteland
Caligula skrev:
HardcoreWizard skrev:

har i evt. prøvet at lave en rist af en helt afbrændt piberenser der er snoet til en spiral? det virker fortrinligt og den hverken stopper eller skal renses hele tiden. de net-riste man kan købe er IMHO noget værre pis. maskerne er for tætte og trådtykkelsen for lille...

:D
Enig ned til mindste detalje! Bruger altid piberenser-riste i mine chillums.

@HardcoreWizard: Rul dem stramt, evt. hold dem med en tang mens du ruller dem, hullerne i tråden giver perfekt gennemgang..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jo har afprøvet det gamle trick der, men de riste jeg plejer at bruge virker bare fortræffeligt, med mindre man skal smede sværd eller lign. over dem... Eller suge salvia

Nu er der gået et halvt år, og jeg skal til at købe nye riste igen, hold kæft jeg bliver fattig. Hvis det fortsætter sådan de næste 324.000 år så har jeg ikke råd til tjald i morgen :)

De riste jeg har giver godt sug, lukker af for ting der ikke skal ned i vandet, og er nemme at rengøre. Kan bruges igen og igen, og virker fortrinligt

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Osteland
Xp3rt skrev:
Jo har afprøvet det gamle trick der, men de riste jeg plejer at bruge virker bare fortræffeligt, med mindre man skal smede sværd eller lign. over dem... Eller suge salvia

Nu er der gået et halvt år, og jeg skal til at købe nye riste igen, hold kæft jeg bliver fattig. Hvis det fortsætter sådan de næste 324.000 år så har jeg ikke råd til tjald i morgen :)

De riste jeg har giver godt sug, lukker af for ting der ikke skal ned i vandet, og er nemme at rengøre. Kan bruges igen og igen, og virker fortrinligt

He He :lol:
Vi kan nok godt blive enige om at prisen ikke er et problem med nogle af delene. For mig er piberenser-ristene blot bedst. Om muligt, endnu nemmere at rengøre :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Malkavian: Hvor meget vil du skyde på sådan en plante giver i udbytte? Lyder meget spændende med sådan et hjemmedyrk :)

Det tør jeg simpelthen ikke sige på nuværende tidspunkt. Jeg vil tro mine planter (3 stk) er mellem 60-80 cm høje og jeg aner ikke hvor det ender. Men jeg er i gang med at lave nogen stiklinger, fordi planterne efterhånden er uhåndterbare, og jeg frygter at de knækker sammen under deres egen vægt på længere sigt.

Hvis jeg høster en hel plante på et tidspunkt, hvor jeg har fået nye stiklinger op at køre, skal jeg nok prøve at huske at melde det videre.

Lige nu fusker jeg mig igennem det at lave stiklinger. Enkelte har jeg lavet på de tykke, firkantede sidegrene og nu prøver jeg med en flok skåret af finere sideskud. Jeg har bare losset dem i nogen sennepsglas med vand i (jeg er rimelig sikker på det kan gøres bedre, men nu prøver vi først med den latterlige low-tech løsning). Der skulle dog gerne være noget rodhormon i posten, så jeg glæder mig da til at se, om det hjælper på noget.

Mine stiklinger har p.t. en tendens til at komme til at se ynkelige ud, få underligt hvidt udslæt og blive lidt visne i bladene. Det kan såmænd nok skyldes, at de står i rent vand og derfor har svært ved at ånde.

Jeg skal helt 100% også prøve at lave nogen i noget så-og-prikle muld eller kaktusjord.

Med min nuværende stiklinge metode tager det efter sigende op til 3 uger for roddannelse at finde sted. Det mener jeg også passer efter mine erfaringer. Det burde nok bare kunne gøres lidt hurtigere ved kun at give dem et fugtigt (ikke vådt) medium.

Titel:
Medlem

Okay, det lyder spændende :) Og det er jo en meget pæn plante at have stående i hjørnet, overvejer selv at få lavet et grow en dag, da den jo som sagt skulle være ret nem at passe.
Glæder mig til at høre hvordan dit projekt udarter sig!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]