Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 08:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: "Volleren", Odense NØ
Jeg overvejer sammen med et par venner at trippe på Peyote.
Har tidligere prøvet LSD, men har ingen erfaring med Peyote (udover Castenedas fortræffelige beretninger...)

Er der nogen eksperter på området, der kan give mig et par gode råd til det gode Peyote-trip???

(PS:) Mit første indlæg... ser frem til at udforske dette univers.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Meskalin er ikke legetøj, så I skal virkelig have respekt for peyoten. Har I respekten, så vil kaktussen give jer den bedste oplevelse nogensinde i jeres liv.

Her er nogle links der kan hjælpe jer på vej:

http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/krise_faq
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?art ... nd_setting
http://www.psychedelia.dk/hosted/kaktus/index.htm
http://www.hoboes.com/pub/Prohibition/D ... Extraction
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=434
http://www.erowid.org/chemicals/mescali ... line.shtml
http://www.erowid.org/plants/peyote/peyote.shtml
http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... line.shtml
http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Peyote.shtml
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... e=Meskalin
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?ent/san_pedro/info
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?ent/peyote/info
http://leda.lycaeum.org/index.pl?ID=12
http://www.psychedelia.dk/forum/search.php

Desuden bliver meskalin tit sammenlignet med LSD og svampe. Ligeså naturlige effekter som svampe, og ligeså dybtgående og psykoanalytisk som LSD. Dog skal man tage højde for, at meskalin kan få begge de stoffer til at ligne legetøj ;)

Undgå at blande trippet med alkohol. Alkohol og meskalin går ganske enkelt ikke sammen. Det forårsager generel fysisk ubehag, mavepine og kvalme. Hash er en god erstatning for alkohol. Tequila kan dog bruges til at skylle munden efter indtagelse (mener også det står i Carlos Castanedas bog "Don Juans Lære").

Sørg for at faste 12 timer inden indtagelse, da det vil øge hastigheden af meskalin-optagelsen i kroppen. Undgå at drikke vand før trippet er kommet i gang. Det kan øge kvalmen.

Undgå også at spise eller drikke noget som helst før trippet går i gang. Det kan også øge kvalmen samt gøre optagelsen langsommere.

Sørg for at holde peyoten i jer så længe som muligt. Gerne minimum 45 minutter.

Sørg for at få så meget frisk luft som muligt efter indtagelse, da der godt kan komme meget kvalme. Og husk for guds skyld at have et sted i kan brække jer i.

Man siger, at svampe er væggen og meskalin er rummet. Det billedsprog taler vist for sig selv. Derfor:

- Behandl det med respekt og omtanke.
- Start med lave doser. Kend din krop, kend dit sind, kend din reaktion og kend stoffet.
- Find et sted hvor du kan være sammen med gode venner i hyggelige omgivelser. Nallerne væk fra fester!
- Et mellemdose meskalin-trip varer op til 16 timer. Jo større dose, jo flere timer over de 16 timer vil trippet vare. Så vær udhvilede med masser af tid!
- Dyrk sex imens! :D Med MDMA-følelsen i kroppen blandet med syre og svampe, kan det umuligt være andet end perfekt :P

Og husk: Meskalin er det mest geniale stof i hele verden! (og det er ikke en mening, det er fakta! :P).
Dr. Ali recommends!

God rejse, og husk at nyde euforien og spiritualiteten!

/Karma

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
og gå ikke i panik hvis i får det monster dårligt. Det går over i løbet af 1-2 timer.
En ting jeg vil anbefale! Gør det i naturen!!! Det er for lækkert i naturen!
Læs evt. min rapport om mit meskalin trip i en skov sammen med Felix, Cirkel, og Fanny herfra boardet
Den er under triprapporter her ovre i venstre side. Under meskalin hedder den "Mescalito session"

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vælg en anden kaktus sort at indtage, med mindre i betragter de obligatoriske Peyote opkastninger som en del af rejsen. Trichocereus familien indeholder knap så meget mescalin som Peyote men også knap så meget gift.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

"Man siger, at svampe er væggen og meskalin er rummet. Det billedsprog taler vist for sig selv. "

Tak for de gode råd. Tror jeg vil prøve med lidt svampe først, hvis det er rigtigt, at mescalin er så meget heftigere end LSD, som I skriver. But one day....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg mener at Meskalin er nemmere at styre end LSA for eksempel, men nu var det jo også en lav dosis jeg indtog.
Prøv at læs Ali's og min Mekalin rapport! Så kan du se hvor vildt og hvor roligt Meskalin kan være :wink:

Vil selv sige at et middel Meskalin trip og f.eks. 2-3 gram cubensis har samme styrke men på hver sin måde :wink:

/Cope

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Infected Cope skrev:
Jeg mener at Meskalin er nemmere at styre end LSA for eksempel, men nu var det jo også en lav dosis jeg indtog.
Prøv at læs Ali's og min Mekalin rapport! Så kan du se hvor vildt og hvor roligt Meskalin kan være :wink:

Vil selv sige at et middel Meskalin trip og f.eks. 2-3 gram cubensis har samme styrke men på hver sin måde :wink:

/Cope

Jeg vil også mene det er nemmere at styre end f.eks. svampe. Min oplevelse med det var meget positiv. Jeg havde den største lykkefølelse i kroppen hele vejen igennem trippet og kun positive tanker.
Men det er ikke ensbetydende med at man ikke skal have respekt for det og bare kaste sig ud i det. Informér dig selv først og tjek triprapporter, både de positive men også dem hvor det går galt, så du får en idé om den verden du kaster dig ind i.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Lizardking* Velkommen til! Jeg håber du finder dig godt til rette.

I andre burde vide bedre end at ophøje jeres egne meninger om diverse psykedelika til absolutte sandheder. At kalde LSD "psykoanaalytisk og dybtgående" og meskalin "nemmere at styre end LSA" er udtryk for jeres egne, subjektive holdninger. Når man snakker psykedeliske substanser kan man bruge den slags til nul og nix! Hvert individ har en individuel reaktion på en psykedelisk agent. Der er ingen garanti for at et andet menneske får de samme oplevelser som jer, eller endda som flertallet.

aliaarhus skrev:
Meskalin er ikke legetøj, så I skal virkelig have respekt for peyoten. Har I respekten, så vil kaktussen give jer den bedste oplevelse nogensinde i jeres liv.

Hvornår har du trippet peyote? Rent kemisk er der en kæmpe forskel på Lophophora og andre meskalinkakti. L. Williamsi indeholder 52 forskellige alkaloider i varierende mængder hvorimellem i hvert fald et dusin af dem har dokumenteret, psykotropisk eller fysiologisk effekt. Derudover er det ikke til at sige hvordan substanserne reagerer i forhold til hinanden og den menneskelige psyke. Det er et område som stort set er uudforsket.

Mit råd må derfor være at starte med en anden kaktusart, som fx. Trichocereus Peruvianus. Eksemplarer af denne art har før været beskrevet som indeholdende ligeså meget meskalin som peyote, blot uden de øvrige alkaloider. Hvis du endnu ikke har stiftet bekendtskab med psilocybinsvampe, synes jeg også klart at de er en oplevelse værd.

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Helt uden at vide hvor jeg har det fra, og for doven til at finde referencer,
mener jeg at kun ca. 50% af de aktive alkaloider i Peyoten er Meskalin - resten er velnok blandede isoquinoliner, hvor jeg mener at ca. 90% af de aktive alkaloider i Peruvianus er Meskalin.

Jeg kan ikke huske hvor jeg har tallene fra, så tag det lige med et gran salt.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Halifaxxx skrev:
Hvornår har du trippet peyote? Rent kemisk er der en kæmpe forskel på Lophophora og andre meskalinkakti. L. Williamsi indeholder 52 forskellige alkaloider i varierende mængder hvorimellem i hvert fald et dusin af dem har dokumenteret, psykotropisk eller fysiologisk effekt. Derudover er det ikke til at sige hvordan substanserne reagerer i forhold til hinanden og den menneskelige psyke. Det er et område som stort set er uudforsket.

Jeg har skam aldrig gjort det, og det har jeg heller ikke givet udtryk for. Men ud fra hvad jeg har læst mig frem til og fået fortalt, så kan jeg stadig konkludere (på trods af mine begrænsede oplevelser med meskalin), at om det er peyote eller ej, eller et helt tredje stof, så skal det jo behandles med respekt. Og bliver det gjort det, og taget under de rigtige omstændigheder, så kan man få en god oplevelse ud fra det.

Det er sådan set generelt for al psykedelika, og det er egentlig det jeg hentød til.

Og at jeg kalder det ligeså naturligt som svampe og ligeså psykoanalytisk og dybtgående som LSD, så er det fordi jeg selv har erfaringer med meskalin, hvor jeg rent faktisk har kunnet bekræfte dette (hvilket jeg læste mig frem til før jeg overhovedet fik prøvet stoffet).

Jeg stempler ikke stoffet som at være en kopi af ovenstående substanser, men bruger udelukkende sammenligningen, så vedkommende nogenlunde kan få dannet sig et billede af hvordan stoffet er. Og jeg giver også udtryk for i mit indlæg, at stoffet kan være noget helt andet.

Jeg har taget patent på nul og nix.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er lidt forvirret angående jeres teorier om, hvilke stoffer der er lettere at styre end andre.

Men min sunde fornuft siger mig nu, at det ville være det rigtige (for mig) først at starte med svampe, som Halifaxx også antyder. Det ved jeg i hvert fald om et par uger, når jeg har fået svampene og indtaget dem for første gang. Så skal jeg nok vende tilbage med en triprapport og vurdere, om svampene virker på mig...

Men tak for besvarelserne alle sammen.

Take care!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så lad være med at tage over 1½ gram første gang! Det er bedst at prøvesmage svampene før man går i dybten med dem :wink:
Held og lykke med dem

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg vil mene at det altid er en god idé at holde sig på en lav dosis hver gang man prøver et nyt stof, det kan være at man har en særlig lav grænse for visse stoffer selvom man ikke har det for andre! Og det er altså også lettere at redosere end at prøve at få noget stof ud af kroppen igen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Min SUBJEKTIVE mening er at mescalinkaktus (Peruvianus), giver et mere dybdegående trip end svampe. Svampetrip (især i store doser) kan være temmeligt kaotiske og skræmmende. Men absolut givtige alligevel.

Under mine Kaktustrip har jeg altid haft en følelse af at der blev passet på mig. At jeg ikke kunne komme galt afsted, selvom jeg er blevet ført ind i problemområder af min psyke, og i det jeg vil kalde det kollektive ubevidste.

Kender iøvrigt flere andre der har den samme fornemmelse med kaktus.

Men hvis jeg var dig, ville jeg koble hjernen fra et øjeblik og prøve om jeg kunne fornemme, hvad der ville være bedst for dig. Det er ikke noget andre kan fortælle dig, og ikke noget du kan ræsonere dig frem til.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

*Felix* Du har efter min mening fuldstændigt ret! Meskalin er nok det stof jeg føler mig mest tilpas/tryg med. Svampe holder jeg i fornuftige doser for at holde min psyke hvor jeg kan styre den, men Meskalin doserne bekymrer mig ikke. Det er somom man stille og roligt går dybere og dybere og man bliver på ingen måder skræmte af voldsomme og pludesligt hændende visuals eller tankemylder. Det kan man godt på Psilocybin svampe synes jeg.

Jeg vil sige at svampe i lave doser 1-2.3 gram er til at styre. Men kaktuserne er svære at veje op og præsisere en bestemt dosis. Men det er også ok, på en eller anden måde for styrken af trippet kommer stille og roligt og man bliver nærmest advaret (samvittigheden/fornemmelse) før man oplever noget abnormt.

/Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, vi kan jo kun tale subjektivt ud fra vores egne erfaringer....
men min holdning til mescalin (altså den fra San pedro kaktus) er at det er et stof i særklasse. Den ene gang jeg har prøvet kaktus-suppe, gav mig nok den største spirituelle oplevelse nogensinde. Det var som om jeg blev bragt til en helt anden verden som tilhøre en tidløs mytisk dimension og jeg fik svar på de spørgsmål jeg havde stillet fra starten af rejsen.

Og ikke for at være påtaget hippie-agtig, men jeg havde en klar følelse af at der var en ånd fra kaktussen tilstede (I Carlos Castaneda bliver den kaldt for Mescalito). Der var en stærk følelse af at blive "passet på" og guidet igennem. Jeg er ikke sikker på, at han er lige flink over for alle, men min oplevelse var, at han var streng og til tider kunne blive decideret lunefuld, men han kunne også være lejesyg og rigtig hyggelig :lol: . Jeg spurgte ham hvem han var, og han fortalte mig at han var nøglebærer og mescalin var nøglen.

Men jeg vil sige det samme som Felix, at du selv skal føle efter hvad du har lyst til at intage, og så forbered dig godt og tænk over hvad du vil med rejsen. Det er godt at have nogle formål med, selvom det på trippet kan vise sig at dine egentlige formål var nogle helt andre.

God rejse!

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: danmark, k.b.h Ø [nisseland]
jeg vil også foreslå at du prøver svampe, men det er ikke kun for at se trippet da jeg syntes at der er en stor forskel på cacti og shroom trip, men også for at se om du kan holde smagen ud, der er virkelig ikke noget så nederen som at havde spist en æld gammel plante som smager 100 gange så dårligt som alt andet du har smagt også brække det helle op igen uden at få noget ud af det. Med hensyn til trippet vil jeg give Infected Cope ret man skal være ude i naturen en varm sommerdag, med en stordunk læskedrik og husk at tage det sammen med andre og en af jer SKAL være ædru, så han kan snakke jer væk for at gørde noget sindsygt. tag det sammen med folk du kender godt. lad vær med at starte ud med en peyote, start med en San Pedro. Det er nemmere at styrer fordi det tager længer tid for kroppen at optage 3.4.5-trimethoxyphenethylamine (mescaline) end fx. Psilocybes og THC og der ved for du ikke tripet skudt i hoved, men det kommer langsomt og bliver stærkere og stærkere.

min personlige erfaring med 3.4.5-trimethoxyphenethylamine (mescaline) har altid været god, har dog aldrig prøvet det i kemisk form. men hvis du har kunne styrre LSD så burde du også kunde styre cacti.

PS: jeg kan ikke styre LSD og vil derfor ikke tage det mere, men hvad fanden man lære af sine fejl tagelser og What dont kill you make you stronger.

ha en godrejse til drømmeland og senner til paradis :shock: :D

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dopamine grin skrev:
Med hensyn til trippet vil jeg give Infected Cope ret man skal være ude i naturen en varm sommerdag, med en stordunk læskedrik og husk at tage det sammen med andre og en af jer SKAL være ædru, så han kan snakke jer væk for at gørde noget sindsygt.

Jeg mener nu godt at man kan tage på trip alle sammen. Det kan også virke lidt hæmmende, hvis der er en "sober" person tilstede. Energien i et trip er energien fra alle tilstedeværende og derfor foretrækker jeg at være sammen med andre som også er påvirkede.

Men I behøver jo ikke at tage lige meget alle sammen. Da jeg tog San Pedro i sommers, var der nogen som tog langt mindre end jeg.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Dopamine grin skrev:
Det er nemmere at styrer fordi det tager længer tid for kroppen at optage 3.4.5-trimethoxyphenethylamine (mescaline) end fx. Psilocybes og THC og der ved for du ikke tripet skudt i hoved, men det kommer langsomt og bliver stærkere og stærkere.

Har du en underbyggende kilde til den påstand? Ret mig hvis jeg tager fejl, men afgøres et stofs potens og dermed dosis-respons kurve ikke af en lang række variabler som fx. biotilgængelighed, receptor-affinitet og også metabolitterness individuelle potens og halveringstider?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: danmark, k.b.h Ø [nisseland]
jo selvfølgelig er der en masse ting som spiller ind, men jeg snakker altid af egen erfaring og på baggrund af andet læst stof med pålidlige kilder. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]