Hej jeg har brug for noget hjælp her.
Jeg har sået en masse valmuer, min ven der gav mig frøene garanterede at det var Papaver somniferum,
men siden han siger så meget bavl, vil jeg lige forhøre mig her og være sikker.
Først og fremmest vil jeg gerne omplante planten til indendørs.
Om det så er papaver somniferum eller ej, da de jo er nogle smukke planter.
Ved godt denne plante kræver store potter, hvilket den nok også skal få.
Jeg går ud fra den også kræver meget sollys, jeg ved ikke ca hvor længe der er sol i min vindueskam,
men i hvert fald fra kl 6-7 om morgenen til 13-14 stykker på eftermiddagen.
Er det for lidt er der chance for at rykke planten ud i solen.
Planterne er i meget forskellige størrelse, og de står hvidt omkring i forskelligt miljø.
" overraskende " nok vokser planten bedst i gruset / tør jord, det gik jeg også ud fra,
men plantede nogle frø rundt omkring i nabolaget i både jord, grus, kompostbunker der er efterladt osv.
Nu vokser de flot rundt omkring, nogle af dem er dog lidt gul på de nederste blade.
Er dette normalt ?Og er her nogle eksperter der allerede kan se nu om det er Papaver somniferum ?Jeg smider nogle billeder op snarest ! edit : er gjort i næste post.
Den største plante vokser i perlesten ( eller hvad de hedder )
sådan nogle som normalt bruges til ind kørelser osv.
De andre vokser meget dårligt i jord, ved udkanten til en have, de er små,
og regner kun med at 2 -3 stk af dem kan reddes, og så er der 2 der vokser ellers fint uden foran min dør imellem nogle fliser,
der kan de ikke overleve ret længe, da de fliser ikke lige rykker sig pt,
men de er fine nok, ikke så store hvilket nok er pga mangel på plads til rødderne går jeg ud fra.
Det var faktisk ikke meningen de skulle dukke op der, tror jeg har tabt dem
Nu til lidt flere hurtige spørgsmål.
Hvordan omplanter jeg dem skånsomt om i potter ?
Hvilket jord skal de bruge ? kan jeg finde det uden at skulle købe det ?
Vi har en masse forskelligt jord herude hvor jeg bor, og en strand lige i nærheden.
Tænkte på en luftig sandet jord/ gruset jord ?
Elsker de vand ? altså skal de have meget ?
Kunne forstille mig de skal vandes en gang vær 3 dag til jorden er udtørret ?
Og skal de have mere solys for at kunne overleve ?
Og hvad med gødning / andet der ligner ? Læste på et forum at Papaver somniferum er den valmueart der har glatte blade.
Altså der ikke har små tynde fimmerhår på sig, men er kold og glat, lidt ligesom kål og noget salat.
Hvis det er rigtigt tror jeg vidt det er nogle Papaver somniferum jeg har mig her

Hjælp ville blive værdsat !
på forhånd mange tak og god sommer derude