Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 07:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

yo, jeg er ny på forummet, har dog læst det i et stykke tid.

men jeg har 1 par spørgsmål: ved jeres forældre i ryger weed? hvordan fandt de ud af det? hvad synes de om det?

personligt ved mine forældre ikke at jeg ryger weed, og jeg tror ikke de vil synes specielt godt om det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Velkommen til og god fornøjelse!
Min forældre ved det ikke. Min fader ryger pot til tider (ca. en gang om ugen eller 2...) ikke nogle vilde joints bare små skole joints med filter. Når vi snakker om weed foregår det på et rimeligt sagligt niveau og han accepterer da at jeg vil prøve det osv. men maner dog til at jeg venter til jeg er et par år ældre... men med så meget andet er det jo ikke tilfældet, jeg synes dog jeg har fuld kontrol over det, og har haft det de sidste mange år..

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Min mor har vist det stort set altid - hun fandt ud af det ved, at hun spurgte - og fik så et ærligt svar... Der var jeg 14-15år gammel, så det er ved at være noget tid siden-- Hun bryder sig ikke om det, men kan samtidig ikke forsvare sin mening - så vi har aftalt, at vi ikke snakker om det, da jeg maner hendes mening til jorden hver gang... sådan er det egentlig med alle rusmidler, hun får et ærligt svar, hvis hun rynker på næsen, beder jeg hende fortælle mig ALT om hvad hun ved omkring det - og det er meget lidt, ellers gider jeg ikke diskutere det med hende og det, har hun accepteret..

Medlem

Nøjagtig samme som Fjorden. De har spurgt om jeg ryger en gang i mellem, hvortil jeg har svaret ja.

Min mor har arbejdet på flere jobtræningscentre, og har i den forbindelse ikke en ret nuanceret opfattelse af cannabis. Både min far -og stedfar har accepteret det uden at blinke :)
Vi har haft diskussionen, og ligesom Fjorden har jeg også givet op. Nogen kan desværre ikke se ud over deres egne fordomme.

Jeg har ikke fortalt dem, at jeg tidligere har misbrugt hash i stor stil. Ej heller om stoffer, da jeg ved min mor ville bekymre sig ihjel hvis hun vidste det.
Det har jeg dog snart tænkt mig at dele med dem, da jeg ikke føler at hverken cannabis eller stoffer er en nødvendig del af mit liv mere :)

HASHSAMTALEN kan måske hjæpe dig, hvis du gerne vil have en fornuftig snak med dine forældre.

Medlem
Brugeravatar

Paean skrev:
Nøjagtig samme som Fjorden. De har spurgt om jeg ryger en gang i mellem, hvortil jeg har svaret ja.

Min mor har arbejdet på flere jobtræningscentre, og har i den forbindelse ikke en ret nuanceret opfattelse af cannabis. Både min far -og stedfar har accepteret det uden at blinke :)
Vi har haft diskussionen, og ligesom Fjorden har jeg også givet op. Nogen kan desværre ikke se ud over deres egne fordomme.

Jeg har ikke fortalt dem, at jeg tidligere har misbrugt hash i stor stil. Ej heller om stoffer, da jeg ved min mor ville bekymre sig ihjel hvis hun vidste det.
Det har jeg dog snart tænkt mig at dele med dem, da jeg ikke føler at hverken cannabis eller stoffer er en nødvendig del af mit liv mere :)

HASHSAMTALEN kan måske hjæpe dig, hvis du gerne vil have en fornuftig snak med dine forældre.

Har lige læst HASHSAMTALEN, og nogle af de ting der bliver skrevet er noget vrøvl. Som fx på side 16, hvor de skriver at hvis man har udviklet en tolerance er man afhængig. Der er også nogle andre steder hvor der står noget der ikke giver helt mening.
Men med det sagt, er der også noget godt i den.

De gange jeg skulle diskutere med mine forældre om mit Cannabis forbrug, syntes jeg at Cannabismyter har været en rigtig god hjælp :) Og de er heldigvis også ved at "acceptere" det nu, hvis jeg bare holder det på et moderat niveau.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har fortalt, at jeg ryger én til to gange om måneden, hvilket er lodret løgn. Jeg ved, hvordan min mor ville reagere, hvis jeg fortalte sandheden, og hun ville gøre det til at kæmpe problem. Derfor undlader jeg at fortælle sandheden, da jeg ikke ønsker at bekymre hende mere end nødvendigt.
Men hvis du har forældre, du tror, der kan acceptere det, så er det helt klar bedst at fortælle det. Hvis det kun skaber problemer, ser jeg ingen grund til at sige det.

Medlem

unb skrev:
Har lige læst HASHSAMTALEN, og nogle af de ting der bliver skrevet er noget vrøvl. Som fx på side 16, hvor de skriver at hvis man har udviklet en tolerance er man afhængig. Der er også nogle andre steder hvor der står noget der ikke giver helt mening.

De gange jeg skulle diskutere med mine forældre om mit Cannabis forbrug, syntes jeg at Cannabismyter har været en rigtig god hjælp :) Og de er heldigvis også ved at "acceptere" det nu, hvis jeg bare holder det på et moderat niveau.

Jeg tror du misforstår mig. Hvis jeg ville give ham videnskabeligt skyts, havde jeg smidt en masse links til undersøgelser.

Jeg mener at "Hash-samtalen" (fra s. 24.) kan være behjælpelig til at få en fornuftig dialog med forældrerne. Så vidt jeg har forstået, er det også dét topicstarter ønsker :)

Svjv. anbefaler forfatteren bag "Cannabismyter" selv "Hash-samtalen" til førnævnte formål.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
mine forældre ved begge at jeg ryger, det er dog kun min mor der har en realistisk idé om hvor meget det er.
men jeg har det alligevel på den måde at hvis min far kom og spurgte ville jeg fortælle ham det.

min far har det fin med jeg ryger, men han tror også kun det foregår steder som Roskilde festival og nytårsaften.
min mor mener dog jeg ryger lige lovligt meget, men hun drikker selv en del vin, og hver gang diskussionen kommer op kan jeg sagtens agumentere for at det er sundere med en pind om dagen end med en flaske vin :)

Medlem
Brugeravatar

Paean skrev:
unb skrev:

Jeg tror du misforstår mig. Hvis jeg ville give ham videnskabeligt skyts, havde jeg smidt en masse links til undersøgelser.

Jeg mener at "Hash-samtalen" (fra s. 24.) kan være behjælpelig til at få en fornuftig dialog med forældrerne. Så vidt jeg har forstået, er det også dét topicstarter ønsker :)

Svjv. anbefaler forfatteren bag "Cannabismyter" selv "Hash-samtalen" til førnævnte formål.

Ja okay :) Det er jo egentligt også rigtigt nok :D

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Mine forældre har vist at jeg ryger hash siden jeg var 15 år. I starten var min mor meget imod det og syns ikke jeg skulle gøre det men nu er der gået 10 år og jeg er ikke død i nu, så hun har det fint med det så længe jeg ikke ryger når hun er der. Min far har aldrig haft andet imod det end at det er ulovligt, men han ryger dog altid med på min joint den 25 december når jeg ryger min jule fed;)

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Min far ved at jeg ryger og har det vist okay med det, min mor ved det ikke da hun er enormt hysterisk. Da jeg var 16 troede hun stadig at jeg ikke drak mig fuld til fester og den slags. Hun ved jeg har røget, men ikke at det er noget jeg gør. hun ved til gengæld at alle mine venner puffer. Min far har set mig skæv flere gange og bare grinet af det og spurgt om jeg havde røget.

Så længe jeg passer min skole og scorer top karakterer kan han ikke se noget problem. Tilgengæld er det stadig ret tabu at snakke om det og vi gør det sjældent, men jeg er nogenlunde ærlig omkring mit forbrug. Ærlighed er det bedste, men ingen regel uden undtagelser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
De ved det og er 100% afklaret med det, det har de været lige fra dag 1, ryger et par gange om måneden.
Min far har selv kun røget og aldrig drukket, han synes det er bedre jeg ryger mig skæv frem for at drikke mig fuld.

Dedikeret medlem

Mine forældre ved godt at jeg ryger, og de har det helt fint med det. Jeg har på et tidspunkt dyrket hamp i min fars drivhus, og vi snakker helt åbent om det.
De fandt ud af det, da jeg som 16-årig fortalte dem at jeg røg - i starten var min mor lidt skeptisk overfor det, men da hun så at det ikke var noget problem for mig slappede hun af omkring det :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg er åben om det nu. Har røget ca et år. Startede på min første roskilde festival hvor jeg løj da de spurgte mig. Så efter påskeferien iår spurgte de mig igen og der svarede jeg ja. Men egentlig burde jeg nok ikke have skjult det. De ville nok have accepteret det. Min far har den holdning til det at han helst ikke vil have ansvar for det. Min mor vil vidst egentlig gerne vide hvornår det foregår osv.
Jeg fortæller dem det de spørger mig om. Noget der er rart syntes jeg er at jeg kan snakke med dem som om det var alkohol.
Men de er også begge gamle hippier. Min mor boede i thylejren og der var min far da også en del. Så de har prøvet det. Min mor har da også forklaret mig om hvordan man kan se forskel på han og hun planter osv. Jeg vil sige de er neutrale overfor det at jeg ryger. Men sådan er det også med alkohol, de bliver ikke glade hvis jeg drikker hverdag i en uge. Ligesom de heller ikke ville være glade for at jeg røg flere dage i træk.

Det skal måse siges jeg er 17 år.

Medlem
Brugeravatar

de gamle ved det meste jeg laver, på nær de "hårdere" drugs de ved det godt men ikke i hvilket omfang og sådan, men min mor har da busted mig med små pupiller i et mørk rum hehe, det var hun ikke så glad for, men de har vist jeg røg den fede lige siden jeg var teen, har et gamle hippie forældre så det er nice nok :)

de sagde altid at hvis jeg ville prøve cannabis sku jeg spørge dem så var de da sikre på jeg gjorde det i gode omgivelser og fik noget ordenlig weed, men istarten var jeg meget nervøs over at fortælle det.. men da de så endelig fandt ud af det var det ingen ting.. fik en lille snak og det var det, så snakkede vi om hvad de havde prøvet dengang de var unge.. det var sku sjovt nok at høre :)

held og lykke med de gamle og god ryger

(er lidt små wasted:P)

Dedikeret medlem

emingos skrev:
fik en lille snak og det var det, så snakkede vi om hvad de havde prøvet dengang de var unge.. det var sku sjovt nok at høre :)

Hah, ja, det er fa'me skægt at høre sine forældres skævert-historier :D Jeg tror bare mest de er så sjove, fordi det er ens forældre de handler om...

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis de ikke er klar over det, må de have en mistanke, eller osse accepterer de det stilletiende for de har aldrig spurgt mig. Men jeg regner dem ikke for blåøjede, så måske er de klar over det alligevel, og venter på at jeg selv fortæller. Nu ryger jeg så heller ikke så tit. Men jeg har vidst engang givet udtryk for at jeg godt kunne finde på at prøve, responsen var at de håbede at jeg var klogere. Det er jeg så åbenbart ikke heh..
Jeg stoler sg ikke på at min far kun har røget tjald en enkelt gang, og min mor det aldrig, da jeg HAR hørt historierne fra tiden i ungdomsboliger, med folk der røg pot dagen lang, og groede i den nærliggende skov…. :wink: måske får jeg hele historien en dag.. hvem ved..
Jeg ved ikke om jeg ville fortælle sandheden hvis de spurgte, chancen for at skabe problemer for mig selv er der... :roll:

Dedikeret medlem

Citat:
Jeg ved ikke om jeg ville fortælle sandheden hvis de spurgte, chancen for at skabe problemer for mig selv er der... :roll:

Både og.. Hvis du føler, at du fører et godt liv og lever op til dit ansvar, og hvis dine forældre er enige i dette, så vil de have svært ved at argumentere for at man bliver et lallende, sløvt fæ af at ryge hash :wink: .

Junior medlem
Brugeravatar

Min far har spurgt om jeg har prøvet det fortil jeg svarede ja... Det skal så siges jeg sagde jeg kun havde gjort det en gang og jeg fik det dårligt fordi jeg ikke ryger normale cigeratter.

Grunden til jeg ikke siger det er ret simpel. Min far er rusmiddelforsker og kan jorde mig i hvilken som helst samtale om stoffer når som helst, plus min mor er sygeplejeske så uanset hvordan man drejer den har jeg tabt (i deres øjne). Og som hans syn på pot, hash etc. nu og hans forventninger til mig selvom jeg ikke bor hjemme mere, fortæller jeg det sku nok aldrig :S (man vil jo gerne kunne låne lidt penge til studierne i ny og næ ikke ;))

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Mine forældre ved godt jeg ryger weed, og min far fandt ud af det på den måde at jeg bare tænkte fuck det, og sad på mit værelse med vennerne og puffet bong, så der var ingen tvivl om at jeg røg hash. Min far har det fint nok med det, han ser intet galt i at ryge tjald, og min mor bor ikke hjemme og ved godt at jeg ryger tjald, men nok ikke i den mængde jeg gør det i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]