Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 07:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Hej allesammen.
Jeg har prøvet at søge lidt rundt herinde, men har ikke rigtigt kunne finde nogle svar på mine spørgsmål.
Jeg har røget joints og blunts i mange år, og har også en lille mundblæst glaspibe, som jeg af og til har brugt.
Sagen er den, at jeg netop er gået igang med et nyt indegrow, og at jeg de forrige gange har været lidt træt af ikke at have en ordentlig, kølig tjubang eller bong. Nu har jeg taget konsekvensen og bestilt mig sådan en fætter her:
Billede
Så langt, så godt.
Jeg har dog aldrig eget en bong, og kun røget af den gode, gamle "haveslange-i-colaflaske", og nu er jeg blevet helt rundforvirret af alle de engelske fag-begreber der er forbundet med disse flotte bonger. Down pipe, bowls, diffuser og alt muligt andet.
Mine spørgsmål er derfor:

- Kan jeg bare smide en rist i den (altså i "downpipen" tror jeg nok) som den ser ud på billedet og suge løs?

- Hvis jeg skal have et hoved, hvilket et skal jeg så købe? Jeg tænker mest på størrelse og materiale?

- Er der en, der vil prøve at forklare de forskellige begreber for mig (og måske også andre rooks)?

- Er der andre ting, som I mener jeg skal være opmærksom på i forbindelse med en sådan glasbong?

Jeg håber I kan og vil hjælpe mig lidt, og håber i øvrigt ikke at der allerede er en tråd som denne - jeg HAR ledt :)

Tak for et ganske fabelagtigt forum!

Edit: Tyrkfejl

Senest rettet af Dagny 06 jun 2009 12:59, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
1: Ja kan du sagtens, jeg købte sådan en lille glas mine med til mig, altså sådan en kugle formet som en undervandsmine som man smider ned i bunden af hovedet :)

2. Op til digselv, tag evt din bong med over i den lokale headshop og se, kan godt være du skal have en lille gummipakning til :)

3. Downpipen er det rør som hovedet sidder på og som går ned i vandet, diffuser må være en deler, kunne forestille mig det var en downpipe med en masse små huller i enden istedet for et stort. Bowl, skål? ^^

4. Lad være at smide den på gulvet eller brug den som donkraft når du skal have skiftet hjul :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Xtreme: Nu glemte du helt at sige at han skal anskaffe sig et merskumshoved ;)

Andro: Det er helt op til hvad du bedst kan li, hvis du helst ville ryge med rist i kan du sagtens gøre det, jeg er nu selv mere til at der er frit gennemtræk igennem hovedet. Hvis du vælger at købe et merskumshoved kan du bare købe en 3-4 hoveder i forskellig størelse, de koster ikke så meget. Så kan du jo se hvad der passer til dig bedst. Ellers en fed pibe du har fået bestilt hjem der 8)

Medlem
Brugeravatar

Skou skrev:

Andro: Det er helt op til hvad du bedst kan li, hvis du helst ville ryge med rist i kan du sagtens gøre det, jeg er nu selv mere til at der er frit gennemtræk igennem hovedet. Hvis du vælger at købe et merskumshoved kan du bare købe en 3-4 hoveder i forskellig størelse, de koster ikke så meget. Så kan du jo se hvad der passer til dig bedst. Ellers en fed pibe du har fået bestilt hjem der 8)

Ok! Det vil så sige, at jeg altså ikke bare kan ryge af glas-downpipen, men at jeg skal have fat i et hoved?
Jeg hopper i headshoppen med det samme :)

Skou: Tak, jeg glæder mig også som et lille barn til at den kommer! :)

Tak for hurtige svar - som sagt: Fedt forum!!!
Hvis folk har lyst til at spæde til med info, så står det jer frit for :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Så vidt jeg kan se sidder der et hoved på bongen :)

Medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Så vidt jeg kan se sidder der et hoved på bongen :)

Det er nemlig det, jeg ikke tror der gør, men jeg er slet ikke sikker..! Så vidt jeg kan forstå er det et langt rør, som går ned i bunden af bongen. En downpipe. Det ligner dog et hoved i enden, og det er også derfor jeg er blevet forvirret over om der skal et andet hoved oveni, eller om downpipen simpelthen er et hoved med en lang glasstilk (vist det, der hedder en "stem"?) på?

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Andro skrev:
Skou skrev:

Ok! Det vil så sige, at jeg altså ikke bare kan ryge af glas-downpipen, men at jeg skal have fat i et hoved?
Jeg hopper i headshoppen med det samme :)

Skou: Tak, jeg glæder mig også som et lille barn til at den kommer! :)

Tak for hurtige svar - som sagt: Fedt forum!!!
Hvis folk har lyst til at spæde til med info, så står det jer frit for :)

Du kan sagents ryge af hovedet du får med, mange vil nok bare synes der er rimelig stort og at der er et lige rigeligt stort hul i. (der ryger meget mix igennem hovedet). Vil foreslå dig at købe rist eller tætning og merskumshovede.

Medlem

Dobbeltpost. Slet venligst denne post, moderator. (=

- Der henvises til postet nedenfor.. :D :rocking:

Senest rettet af Copyleft 10 jun 2009 22:35, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Jeg vil også anbefale dig, at købe et merskumshovede.
- De koster nada.

Når du har fået dig et hovede, skal det udviddes med en mønt, du dypper i vand. Hvis du ikke holder hovedet fugtigt, kan du risikere, at hovedet kaster en flig af sig eller to, under processen. :)
Hvis du efter dette, vil have en bedre gennemgang i hovedet, skal du varme et bor op med en lighter indtil den er godt varm, og se om du, lidt forsigtigt, kan dreje boret igennem hovedet. (Nogle bruger også det lille værktøj som findes i en schweitzerkniv, kan ikke huske hva det er)

Men det er ellers et flot Ice-svin du har fået dig - Jeg har en magen til, der står bare noget andet. :)

Btw, du kan evt. smide noget toiletpapir ned i røret du suger af, som filter.

Go' bongrygning!

Medlem

kan man da ikke ryge af det almindelige bonghovede ..
hvorfor købe et merskumshoved når der er et hoved i forvejen ?
man skal da bare sætte en lille rist i hovedet først

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
oruspo skrev:
kan man da ikke ryge af det almindelige bonghovede ..
hvorfor købe et merskumshoved når der er et hoved i forvejen ?
man skal da bare sætte en lille rist i hovedet først

OrangeLenny skrev:
Du kan sagents ryge af hovedet du får med, mange vil nok bare synes der er rimelig stort og at der er et lige rigeligt stort hul i. (der ryger meget mix igennem hovedet). Vil foreslå dig at købe rist eller tætning og merskumshovede.

Hvad med at læse hele tråden igennem?

Medlem

jeg har læst tråden
jeg siger også man bare skal ligge en rist i og ryge af hovedet
som orangelenny siger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du er bongrookie og ikke har de vildeste lunger, så vil jeg anbefale at anskaffe et lille hoved. Personligt bruger jeg et lille metalhoved, som jeg kan skrue på min bong. Det ser dog ikke ud til, at sådan en kan passe til din bong.
Men okay, jeg ved ikke, hvor god du er til at suge. Men jeg kan i min vildeste fantasi ikke forstille mig, folk tage sådan et hoved fyldt (som på billedet) i et drag. Selv med mit lille hoved er jeg nødt til at tage den over flere omgange. Er det bare mig, der har lyserøde lunger, eller er det normalt nok at fyre sådan et fyldt merskumshoved?

Junior medlem

Geografisk sted: slagelse
Jeg har røget bong hver dag i omkring 5 år ..

merskumshoveder skal du op i en okay størrelse for at du ikke kan suge et helt hoved - kommer selvfølgelig an på dine lunger.. men hvis du ikke er vant til at ryge er det glashoved alt alt for stort ..

Medlem
Brugeravatar

John D. Rockefeller skrev:
Hvis du er bongrookie og ikke har de vildeste lunger, så vil jeg anbefale at anskaffe et lille hoved. Personligt bruger jeg et lille metalhoved, som jeg kan skrue på min bong. Det ser dog ikke ud til, at sådan en kan passe til din bong.
Men okay, jeg ved ikke, hvor god du er til at suge. Men jeg kan i min vildeste fantasi ikke forstille mig, folk tage sådan et hoved fyldt (som på billedet) i et drag. Selv med mit lille hoved er jeg nødt til at tage den over flere omgange. Er det bare mig, der har lyserøde lunger, eller er det normalt nok at fyre sådan et fyldt merskumshoved?

Jeg tror jeg køber mig headshoppens lille merskumshoved, og prøver mig lidt frem med at udvide det. Jeg har ikke de de vildeste lunger, og i øvrigt kommer jeg hovedsageligt til at ryge ren skunk af den, og af og til pot. Hash-bongmix gider jeg ikke rigtig, det er lidt for "hasher-agtigt" til min stil. Selvom jeg godt kan finde på at nappe et hvæs, hvis jeg er et eller andet sted hvor det lige er der. :) Og så er jeg heller ikke typen, som gider sidde og slamme bonghoveder en hel aften. Den bliver kun et supplement til joints og blunts, hvis det skal være lidt ekstra lækkert og vildt en aften :)

Medlem
Brugeravatar

Narkosvin skrev:
Btw, du kan evt. smide noget toiletpapir ned i røret du suger af. Det skulle modvirke vand i lungerne, og bongslam i munden, men ved ikke om det er BS.

Det kunne jeg faktisk godt tænke mig at høre noget mere om..! Er det myte eller fakta? Bør man virkelig bekymre sig om vand i lungerne, og hvis ja, hvor meget skal man så ryge før end man skal begynde at tænke over det? Er der nogen der har erfaringer eller iskolde facts, som de kan smide på bordet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror det med papiret er en del mere effektivt hvis man eksempelvis ryger tjubang... Der bliver samlet en masse skidt og slam i papiret.
Bongrøgen bliver filtreret gennem vandet, så der burde ikke være lige så meget skidt og snask.

Iskolde facts og erfaringer kan jeg desværre ikke diske op med :)
Jeg byggede mig selv en bong for tre måneder siden og har kun røget lidt løst på sådan en satan førhen.

Junior medlem

Du suger rigtig mange partikler op hvis du ikke har papir, ikke at papiret stopper det helt , men det tager rigtig meget , prøv og sæt et stykke papir stramt nedover udmundigen og ryg et bonghoved, papiret vil være helt gult og klistret ......

Medlem

Nu vi er ved rookie-spørgsmålene...

Jeg har købt sådan en akrylbong:

Billede

Jeg har også købt en masse små metalriste som lige præcis passer i samlingen i hovedet, så mixet ikke falder ned i vandet. Men jeg kan ikke rigtigt se hvad det lille sorte hul (til højre for hovedet) gør godt for? Man skal vel holde for det, men hvornår?

Junior medlem

Det er et sliphul (=
som du holder for når du starter med at suge, når du så ikke kan suge mere så giver du slip på hullet og suger flasken tom ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]