Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 01:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Udplantning
Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Sidste år i december fik jeg noget pot af en ven, som viste sig at være overvældende stærk. Jeg rullede en lille joint af det for at prøve det og blev nødt til at slukke den halvvejs fordi jeg kunne mærke at jeg blev for skæv [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Det skal lige siges at det er noget han selv har dyrket i sin have, med frø han har fået.. så jeg havde bestemt ikke regnet med at det var noget der duede, før troede jeg bare at dansk pot var forholdsvis svagt.

Men nu til sagen, der var 20 frø iblandt, så dem satte jeg selvfølgelig til spiring for noget tid siden, så jeg endte op med 10 planter. Den største er nu 23 cm høj med små begyndende sideskud, de andre er noget mindre. I dag valgte jeg at plante de 8 ud i naturen, selvom nogle af dem så enddog meget triste ud efter en overvanding/overgødning (ved faktisk ikke om det var det ene eller det andet), så nu krydser jeg mine fingre og håber det bedste. Jeg vender tilbage med rapporter over hvordan de har det, det kunne være fedt hvis andre fortalte lidt om deres forskellige projekter.

Dedikeret medlem

Hvis den hamp er så god så vær venlig at dyrke lidt frø på den tak.

Medlem

Selvfølgelig vil der blive plads til lidt frø-dyrkning også [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg gør jo først og fremmest det her for sjov, og det ville da være trist at miste en sort som har vist et godt resultat. Hvis det lykkes at avle en god bunke frø så kunne det da være spændende at sprede dem lidt rundt til andre dyrkere for at sikre den (Jeg har prøvet at finde ud af hvad sort det er, men det lader til at min ven har mistet kontakten med den person der gav ham frøene)

Anyway, min store plante i vindueskarmen vokser helt fint, ca. 1 cm om dagen, og da jeg var ude i går for at se efter mine planter var en visnet næsten fuldstændig ned, jeg havde dog stort set afskrevet den i forvejen da den slet ikke så godt ud. Af de andre så en 3 stykker rigtig sunde ud, mens det var svært at bedømme resten. Jeg er på vej ud i naturen nu for at se efter dem igen, vender tilbage senere.

Medlem

Damn, 2 af mine planter er allerede ødelagt af snegle, efter 2 dage.. Det lover ikke for godt, tror rolig at jeg kan regne dem for døde inden næste uge er omme [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
Håber så at få noget mere held med de 2 planter jeg har beholdt hjemme i vindueskarmen.

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
vis alle dine planter dør skal jeg nok sende dig et par stiklinger [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] man kan jo ikke gå en sommer uden at dyrke et par planter.

Medlem

Hehe, tak for tilbudet ;p Men jeg har ikke rigtig noget sted at have dem, og det ville være synd at give sneglene dine stiklinger til desert ;p
Anyway, der er nu kun 2 tilbage ud af de 8, og de er begge begyndt at gro. Jeg har dog ikke meget håb om at sneglene ikke tager dem også ..en af de andre planter var blevet ædt uden så meget som det mindste spor tilbage..
De 2 der lever har fået en lilla top nu, det har dem i vindueskarmen ikke, er der nogen af jer der har prøvet det ?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
damm kan du ikke købe noget der slår insekter ihjel med uden at det vil skade planten ellers hvis man bare spredte sådan noget roundt om planterne og i det område de står i mon så ikke de små bæster forsvinder.du kan da prøve at lave et snagle skræmsel.så se om det virker.men så igen fugle skræmsler skremmer sq ikke fugle så mon det virker på snagle er måske trilvsomt. lol

griner hilsen rolf[/LIST][LIST]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
forresten. måske kan jeg hjælpe dig aligevel.der er en sjov fætter her på højskolen.jeg måske kunne sende dig. han er grønlænder og ælsker snagle.(sønderen kan krefstaime spise snagle som slik.(fy for hælvde) vi kunne måske sætte ham til at passe dine planter, så skal de små sataner fandme nok forsvinde.

hahahahahahahaha

ps håber meget på dine vegne at dine planter overlever.

Junior medlem

Geografisk sted: Tissø
blackstone - jeg vil råde dig til hurtigst at få dine sidste planter på friland - og sæt dem ud (næste år) når de er ca. 5 cm høje.
Du må sørge for at holde jorden ukrudtsfri omkring dem især når de er små - så skulle du undgå sneglene.
Sæt dem så de får sol ca. den halve dag og overvand ikke, - som regel er den naturlige nedbør fin nok - - lige bortset fra vanding ved udplantningen.
Og så er der intet som duften når man går igennem f.eks. 45-50 planter - det tjalder sgu !
Held og lykke.

Junior medlem

Geografisk sted: Tissø
-- og, blackstone, lige lidt mere lommeerfaring.
En gammel bonderegel siger at de i tørvepotter indendørs-fordyrkede småplanter bør udplantes på friland ved den fuldmåne der ligger nærmest 1. maj, altså ikke nødvendigvis om natten, selvfølgelig.
Selv har jeg altid haft fine resultater, faktisk bedre end købetjald og også godt som diverse spiseretter - tju hej, du
Hvad frøene hedder aner jeg ikke, men selv kalder jeg min pot "Grøn Tissø"

Medlem

En lille update på mine planter : Det lader til at de 2 sidste planter er blevet skånet af sneglene so far, men der er ikke meget gang i dem, de er vel blevet shocket af udplantningen,
Til gengæld går det meget fint med de 2 jeg har i vindueskarmen, den største er nu 31 cm og vokser stadig 1 cm om dagen, + nu er sideskuddene virkelig begyndt at tage fat. Den er allerede begyndt at vise de første hun-blomster, men det lader ikke til at det påvirker væksten [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Den anden er ca. 28 cm, men kun med helt små begyndende sideskud.
(måske skulle jeg hellere sige var 28 cm ... Jeg nuppede lige toppen af den i dag for at prøve at se om jeg kan få den til at dele stammen op i 2. Bare for sjovs skyld tørrede jeg den i mikroovnen for at se om det kunne ryges, egentlig uden at forvente nogen effekt overhovedet, siden den ingen blomster har dannet ..jeg ved jo ikke engang om det er en han eller en hun. Men jeg må sige at jeg blev taget på sengen, hehe jeg blev faktisk godt påvirket, og jeg røg ikke engang særligt meget. Det smagte selvfølgelig af lort p.g.a tørringsmetoden, men det var jo også bare et experiment)

Medlem

Geografisk sted: Denmark
@blackbone

Det må helt sikkert have været ren placebo effekt du har oplevet. Planten danner først THC for alvor når den begynder at blomstre. En lille plante på 28 cm producerer altså desvæærre ikke THC nok til at det kan mærkes,desværre!!! Hvis dette var tilfældet kunne man jo bare plante en masse planter og så høste dem når de var 28 cm.

Medlem

Tro mig, det var ikke placebo [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Det var ikke bare sådan at jeg kunne mærke *noget*, jeg var *skæv*.

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Skæv??
Du kan sgu da ikke engang blive skæv af at ryge hele planten!!

Medlem

Og nej, det ville nok ikke kunne lønne sig at plante dem og så høste dem når de blev den højde, for udbyttet ville være meget ringe, siden der kun er et lille topskud og så selvfølgelig nogle store blade, som jeg tvivler man får noget ud af .. men hvem ved, måske kan selv de større blade overraske.

Medlem

Hvis du kan blive skæv af at ryge et så lille bitte stykke vegetativt hampplante, så tror jeg du vil blive mega skæv af at ryge et blad. Prøv nu at forstå det! Det som du har røget kaldes godt nok for et topskud, men det er jo ikke andet end begyndelsen til et ny sæt blade. Lad mig gætte, det er første gang du dyrker i hele dit liv?
De topskud som man taler om der kan ryges, er ikke begyndelsen på nye blade. Det er fertile blomster. De indeholder de aktive substanser som THC, CBN...etc. Hvor gammel er du????

Medlem

Jeg ved sku da godt at det man normalt kalder topskud i virkeligheden er hunblomster, men det ændrer intet ved det faktum at jeg kunne blive skæv af toppen på min plante.
Du spørger om hvor gammel jeg er ? Jeg er 24 og har røget med varierende mellemrum siden jeg var 15, dog aldrig dagligt, så nej, jeg sidder ikke og ryger 2-3 gram hver aften.
Anyway, alle jer der sidder og siger at i "ved" det kun er blomsterne man kan blive skæv af ..hvor "ved" i det *egentlig* fra ? hvis ikke det bare er noget i har læst eller noget andre har fortalt jer fordi de enten har hørt eller læst det, hvor mange af jer har i virkeligheden *prøvet* at ryge toppen af en potent, men umoden plante? Det sku ligesom om noget bliver sandt bare det bliver fortalt nok gange, men hvis man bare *en gang* i mellem åbner sine øjne og kigger lidt på virkeligheden, så får man sig altså af og til nogle overraskelser.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
når man kan blive skæv af at lave mad på selv de nederste blade på planten så er det da også muligt at ryge det..... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Lad os nu bare sige at i har ret i at man kan blive godt skæv af at ryge bladene på en hun/han plante. Hvis dette var tilfældet, ja så kunne det jo slet ikke svare sig at udvokse en hel plante. Prøv bare at tænk på hvor meget pot man kunne få ud af en plante. Vi snakker sgu i KILO!!!! Det ville sikkert ikke være den bedste pot, men hvis det passer det du siger så villen potten jo være ganske god. Mit spørgsmål er dog bare: Hvorfor fanden ser man så aldrig nogensinde almindelie blade etc på gaden?????
Min mening er ikke at betvivle dine planters potensitet, de sikkert helt udmærkede. Men hvis du er interresset i at ryge blade, ja så er der sikkert mange her inde som er villige til at forære dig nogle [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@flashback

Det er helt rigtigt at man kan lave mad af hampbladene, det er helt sikkert. Men når man laver mad af dem, bruger man også rigtig mange. Et halvt kilo er ikke ualmindeligt. Når man laver mad koncentrerer man jo også THC mængden meget. Hvis man derimod brugte gode topskud skulle man ikke bruge mere end fem gram. Jeg ville sgu gerne se den som kunne ryge over 100 g. blade.

Medlem

Ved sku ikke med de store blade, hehe, men det skal da helt klart komme an på en prøve når nu engang planterne er høst-klare, men det jeg ville sige var egentlig, at ligegyldig om der er blomst eller ej er der en betydelig koncentration i topskudene, hvis det bare drejer sig om en potent plante.
(Den pot som jeg fik frøene fra vil jeg karakterisere som liggende et sted mellem 40 og 70 kroners skunk fra Christiania, i hvert fald var det en hel del stærkere en 40 kroners skunk. Den er dog mere "stener" agtig, fedtet og med en lugt der nærmere kan betegnes som hash-agtig end pot-agtig, + bladene er redt brede, så jeg tror at der må være noget indica i)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]