Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Kan måske ha haft noget med for gamle ingredienser at gøre?

Har selv været ud for at nogle af de plantedele jeg have haft liggende for længe, havde mistet en enorm mængde potensitet....

Jeg ved det ikke med det er da en mulighed....

Psygoa--> vi slugte det ikke i kapsler, vi knuste frøene hældte dem i munden og skyllede pulveret ned med en masse vand. Ikke super behageligt, men ingenting i forhold til smagen af dem kogt!!!!!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Xochipilli - Det var en uge siden, at jeg havde taget ayahuasca, så burde det ikke være i orden igen?

DR-D - Plantedelene havde jeg lige modtaget et par dage før, så det virker usandsynligt. Okay, så må jeg prøve din metode med frøene næste gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
knuste frø virker fint (er selv tilbøjelig til at benytte denne metode for at undgå smagen. den ene vej i hvert fald :) ). men der er en del giftstoffer i der ikke er så gode for kroppen, så det er en del bedre at lave et afkog.

men jeg tror ik det burde være et problem med gamle ingredienser at gøre så længe det er tørret. Har ingen kilder, men jeg tror i hvert fald det skal ligge rigtig længe inden det begynder at miste potensitet.

Med hensyn til rescistens (eller hvad det nu hedder), er jeg 99,9% sikker på at det ikke har noget at sige. Ved mange cerimonelle begivenheder er det normalt at drikke mange gange i løbet af aftenen/natten, og der findes også ayahuascero'er, eller apprentencies som drikker aya hver dag i over en uge træk (kan ikke lige huske hvordan det er)...

Blev helt inspireret af al den snak om ayahuasca, så jeg fiskede et gammelt afkog op af fryseren i går. 12½ gram mimosa, som jeg kogte så meget ned jeg kunne og udtørrede det på et glaslåg til det var en karamel-agtig masse. derefter røg det i fryseren og blev skrabet sammen med et blad fra en hobbykniv. det var stadig utrolig klistret, men med hjælp af lidt mel lykkedes det mig at putte det på 4 gelcaps. Sidst jeg tog 12½ gram var den værste oplevelse ever, men der var en smule spild med denne metode så jeg regnede med at det var ok (plus at sidst var det nok en del at gøre med for meget harmala).

Jeg havde ikke den store tiltro til at der ville ske det store, da jeg havde læst om mange der havde prøvet denne metode uden held.
Det tog en time fra jeg havde spist mimosa-kapslerne (3 kvarter efter ~4 gram knust harmala) til det begyndte at virke, og tror det har været lige så effektivt som at ha drukket et afkog (selvom det self var længere tid om at sætte ind). Selve trippet var meget fedt. Når jeg lå i mørket kunne det næsten blive for meget, men hvis jeg tændte lyset blev det straks stille og rolig, og til at kontrollere. Jeg var ude og brække mig efter et par timer, så det slipper man nu ik for.

Hvis der er nogen der har tænkt sig at prøve dette, skal man dog være meget opmærksom på varmen det sidste stykke tid, da for meget varme er grunden til at mange udtræk på denne måde ikke virker.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
ok... masser af god info der..
Jeg skal også snart drikke Ayahuasca.. Jeg venter bare på at dem jeg ska drik det med er klar.. Håber i læser denne besked :?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Bardo skrev:
Hvis der er nogen der har tænkt sig at prøve dette, skal man dog være meget opmærksom på varmen det sidste stykke tid, da for meget varme er grunden til at mange udtræk på denne måde ikke virker.

Hvad mener du? At kogepladen ikke må stå på for meget?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
ja, den må nok ikke koge for kraftigt når der er ved at være tømt ud i gryden... men også bagefter. jeg brugte delvist ovnen, men skiftede til en hårtørre til sidst som jeg fik hængt op på en smart måde så det ku passe sig selv, for at være sikker på at det ikke fik få meget varme.

jeg ved ik hvor meget man kan koge det ned i en almindelig gryde uden det brænder på. jeg har en lille en, der ikke er meget større end en kop, jeg brugte til sidst. det var allerede små-tykt da jeg hældte det videre over på glaslåget, og det fordelte sig da også kun i en lille pøl på under ½-delen af overfladen. men det var lidt et påstyr at få det af, så jeg overvejer lidt om det måske bedre kan slippe på et stykke bagepapir eller microbølge-film efter at ha været i fryseren.
Tror dog det er stort set umuligt at slippe helt for den klisteret konsistens, ved den metode, lige meget hvor længe det er i fryseren.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Frøene skal knuses. Hele pointen med frø er jo at de skal passere ufordøjede gennem dyrs fordøjelsessystemer for at sprede planten mest muligt. Derfor duer det ikke med hele frø. Slet ikke med store frø som Agyria Nervosa.

/karma!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]