Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvis du ikke engang kan huske den indtagne mængde, kan du ikke bebrejde mig at jeg tager dit udsagn mht. koncentrationen med et gran salt. Hvis du virkelig havde indtaget det mest potente, naturlige hallucinogen kendt af mennesket, i den koncentration du her påstår, er jeg ret sikker på at du ville kunne mærke "en halv flaske". Aktivdosen for sublingual Salvinorin A indtagelse, ligger på omkring de 500ug. Det skulle være en ret lille flaske hvis de 500 kunne fylde den halvt op.

/karma!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Der var 2 eller 4 ml i flasken så der er vist lige meget efter hvad du siger. Du kan sagtens sige man skal have så og så meget. Mén det siger du kun fordi du har læst det et eller andet sted. Du har ikke selv prøvet det og ved ikke hvordan det virker.

Der stod ren Salvorin A på flasken og det må jeg så gå ud fra det er.
Tror ikke at Salvia er testet nok ang. indtagelse via slimhinderne.

Men jeg tror nu heller ikke helt på det var ren Salvorin A.... :roll:

og det var heller ikke mig der indtog lortet. Men var til stede da det skete.

Titel:
Insane psychedelia user!

Man kan sagtens udtale sig om ting man har læst på skrift. Hvordan vil du ellers mene at en uddannelse fungerer ? Og, nu hvor du er så meget på nakken af ham over at han ikke selv har prøvet det, så er det måske ikke så smart at slutte af med at det har du heller ikke selv ? Uanset hvor meget en person fortæller dig om hans følelser og dine observationer under trippet, så vil du aldrigt kunne observere de videnskabelige fakta.

Du mener ikke at sublingualt brug er gennemtestet ? Såvidt jeg husker er det ellers den traditionelle metode.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MuseJens skrev:
Du mener ikke at sublingualt brug er gennemtestet ? Såvidt jeg husker er det ellers den traditionelle metode.

Det er nemlig rigtigt. Artefakter viser at mexikanske indianerstammer, (herunder Maya'erne som de mest kendte) i mange århundreder har benyttet sig af den sublinguale metode til at indtage den, for dem, hellige plante.

*hqst* Den første sætning er så ringe formuleret at jeg ikke forstår meningen med den. Uddybelse ville være ønskværdigt? Jeg vil desuden gå ud fra at når stoffet er testet, og i visse tilfælde fremstillet, af så prominente kemikere og etnobotanikere som Hoffman, Schultes og Daniel Siebert, så ved de hvad de har med at gøre og de har helt sikkert ret ang. de guidlines som udlægges mht. sublingual indtagelse af Salvinorin A.

/karma!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Det er lidt ligesom pigæbler. Der er blevet skrevet og jeg har læst om doseringer på 20 frø. Men kender en som har spist 20-30-40 og 50. Ingen virkning. Men da en anden spiste 150 blev han meget fucked.

Altså at doseringerne tit er forkerte. Det syntes jeg tit jeg støder ind i.

Men der går nok ikke lang tid inden der er en som prøver ren salvorin A eller et x100 Ekstrakt. Man kan jo købe dem de fleste steder nu.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er det der hedder individuel respons - mennesker har nu engang ikke den helt samme "opbygning" inden i. Ikke desto mindre, så er det nødt til at angive en standarddose som størstedelen af folk reagerer jævnt på. Hvis ikke man har det, hvad skal man så gå udfra ? Det eneste man kan bruge dit udsagn til er at dine venner er hardheads, eller I har nogle frø med en svag mængde af det aktive stof i. Det betyder absolut ikke at erowid opgiver forkerte tal, eller hvem hvilke doser du nu hentyder til.

Citat:
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.

Erowid's dosage information is a summary of data gathered from users, research, and other
resources and should not be construed as recommendations. Individuals can respond
differently to the same dosage. What is safe for one can be deadly for another.

Jeg håber stærkt på der er ingen som giver sig i kast med så stærkt et hallucinogen herindefra, med undtagelse af nogle af old-school tripperne som virkeligt ved hvad de laver. Og jeg tror nok at de ved nok om stoffer til at lade vær.

Hvis man bare tænker sig nogenlunde om, så tror jeg virkeligt ikke at "trippet" har noget at byde på. Når man blot ryger 5x så kan man godt ryge i det 6. plateau, jeg citerer lige fra Sagewisdom:

Citat:
Level 6 - "A" stands for AMNESIC effects. At this stage, either consciousness is lost, or at least one is unable to later recall what one had experienced. The individual may fall, or remain immobile or thrash around; somnambulistic behavior may occur. Injuries can be sustained without pain being felt; on awakening, the individual will have no recollection of what he/she did, experienced, or said in level 6. People cannot recall what they experience in this very deep trance state. This is not a desirable level, because nothing can latter be recalled of the experience.

Hvorfor skulle man ønske at opnå dette ?

Jeg slutter af med dette:
Erowid: Salvinorin A: A Note of Caution by Daniel Siebert

Senest rettet af Dr. Phibes 24 nov 2003 20:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*høst* Du kan, og skal, på ingen måde sammenligne de to ting. Salvia er relativt ufarligt, mens Datura'er er en af de stærke natskygger. Dem bør man ikke lege med! ...medmindre man har sat sig umanerligt grundigt ind i plantens kemi, historie, botaniske oprindelse og antropologiske udbredelse og anvendelse. Husk det!!

En anden ting man bør tage i betragtning er, at hvis du indtager pigæblefrø er du langt fra sikker på frøenes potens. Det kan være en sen plante som har stået skyggefuldt og i sandet jord, eller det kan være et monster af en plante som hele sommeren har stået solrigt, i velgødet jord og vokset sig stor og potent. Her vil der være en enorm forskel på styrken af frøene fra de to planter. Umiddelbart er der ingen forskel, men hvis du indtager frøene, finder du hurtigt ud af det.
Ved ren Salvinorin A derimod, er det en isoleret substans i sin reneste form og potensen er således ensartet. Her er virkningen, medmindre du tilhører en meget lille gruppe af resistente mennesker, meget, meget voldsom.

Derfor bør du ikke opfordre andre til at indtage det!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
sorn skrev:
Af hvad jeg ved på vores skole, der har vi en vægt der kan måle præcis ud til 6 decimal.. ved godt micro er 10 -6 og noget, og det nok vil være ricikabelt at afmåle det selv alligevel.. Men siger bare der ville være en mulighed på mange skoler for at lige gå en tur forbi kemi lokalet i en pause :roll:

Jeg vil godt vove at påstå at din skole ikke har en vægt der kan tage med 6 decimaler efter kommaet! de dyreste og bedste laboratorievægte kan tage 4 decimaler og kræver et specielt kammer for at veje præcist, ellers bliver de påvirket affolks bevægelse i rummet...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]