Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2023 18:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 jan 2023 18:19
Indlæg: 1
Hej Psychedelia!

Jeg har forgæves browset Psychedelia igennem for, at få svar på min nuværende udfordring efter hash stop - håber nogle har erfaringer med lignende og kan være behjælpelige.

Siden d. 23. december har jeg ikke røget hash, og har forinden været storforbruger og røget mellem 3-9 joints (1,5-4,5g) om dagen, afhængig af om jeg har været på arbejde eller ej. Det har så været lagt på hylden siden da, eftersom jeg har købt min første bil og ikke ønsker at miste mit kørekort (IGEN), eller bilen for den sags skyld - selvom der vist skal mere til end at blive knaldet i en hashrus.

Utallige gange (+10) har jeg forsøgt at ligge rygningen på hylden igennem de sidste 5 år, og hver eneste gang har jeg, efter en uges tid når svedturerne og den manglende evne til at falde nogenlunde hurtigt i søvn er forduftet, haft ryggen mod muren mht. stabil søvnrytme.
Efter omkring en uges tid uden rygning oplever jeg, at jeg vågner et par timer efter jeg er faldet i søvn af drømme - ikke nødvendigvis mareridt - men drømme der centrerer sig om mig, og som kan være irriterende at være i, og som jeg bare ønsker at komme ud af. Jeg tænker ikke jeg behøver komme inde på konkrette scenarier, men det er altså sjældent deciderede mareridt.

Ligger jeg mig til at sove lige efter jeg er vågnet, finder jeg mig ofte i den samme drøm igen lige efter, så derfor er jeg begyndt at rejse mig og ryge en smøg, også kan jeg sove igen. MEN, så efter en time eller to ryger jeg ind i en ny "irriterende" drøm, og det forstyrrer min søvnrytme så afsindigt meget, at jeg efter at have sovet sammenlagt 8-9-10 timer, er så kvæstet når jeg vågner og dagen starter, at jeg går og gaber en 1-2 timer efter jeg er vågnet og føler mig fuldstændig udmattet og træt i øjnene, som havde jeg røget dagen inden. Det er især en udfordring på arbejdet.

Mit spørgsmål lyder på, om nogle har lignende erfaringer og et eventuelt estimat på hvor længe, at denne karrusel vil fortsætte? Man har jo næsten mest af alt bare lyst til at ryge igen, men det går jo heller ikke.

Snakker vi 3-4 uger eller kan det fortsætte flere måneder - får det en ende :O?
Håber på at høre fra nogle der har haft lignende oplevelser og har en idé om hvor længe man er i dette.


På forhånd tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2023 21:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Giv det lidt tid om en mdr ser det helt anderledes ud.
Eventuel prøv med humle baldrian (fx føtæsk) piller 5 stk 2 timer før senge tid og se om ik det gir en dybere søvn.
Plejer jeg og bruge ved rygestop sammen lidt benzo fra Falck kassen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2023 22:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Sjovt, jeg er lidt i samme båd. Også stoppet d. 23 december, oplever også nogle weird ass drømme.
To ting jeg vil sige:
1) alt efter hvor længe du har røget store mængder, så kan man nok forvente, at det kommer til at tage rigtig lang tid også helt at afvænne sig fra det. Fysiologisk, men også psykologisk og psykosomatisk. Derfor, giv det tid, fyld tiden ud med andre ting, mediter eller lignende. Lær din hjerne nye vaner og mønstre, manifester dem og husk at giv det tid. Det er trods alt en riiiiiiiiiigtig god ven du siger farvel til, sådan noget kan tage år for nogle.

2) undersøg at bliv bevidst i dine drømme, 'lucid dream'. Dette kan virkelig øge søvnkvalitet og er også en spirituel, meditativ og transformativ rejse mod nye horisonter. Kan stærkt anbefale bogen "A Field Guide to Lucid Dreaming: Mastering the Art of Oneironautics".

Du søger efter et "når xx tid er gået, så er alt godt"-svar. Det findes ikke. Det er en proces, alt det her. Du kan falde i igen eller du kan gå nye veje. Det hele afhænger af din motivation, din indsats og vedholdenhed. Jeg vælger at se denne tid som en mulighed for at gaine mere XP og lvl'e op på det personlige niveau. Når jeg har lvlet op, så kommer jeg sikkert til at fejre det med en cigar på et tidspunkt. Men der har jeg, forhåbentlig, nok andre ting i livet at fylde tiden ud og holde nye vaner i trit med.

God vind.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2023 18:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Dyrk en masse motion! Det giver en naturlig træthed, tager rastløsheden og giver en bedre søvn. Jeg ved ikke om det er placebo, men føler også at 'abstinenserne' fortager sig hurtigere, når man får svedt det ud af kroppen. Har overvejet om det kunne være oplagrede cannabinoider, der har lagt sig i fedtet, som ved motion bliver udløst, som fedtet forbrændes og derefter tager toppen af 'abstinenserne'.

Ellers prøv at fokuser væk fra den irriterende drøm, lad være med at tænk på den. Det kan blive en selvopfyldende profeti at man går rundt og forventer at drømmen kommer igen i nat.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2023 21:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Svømning sauna og boblebad er os en fantastisk kombo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team