Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 dec 2015 20:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2015 20:18
Indlæg: 4
Hej! Jeg har købt noget hash som jeg vil bruge i en kage. Jeg vil meget gerne undgå at gøre noget forkert.
Jeg har læst lidt rundt omkring, men jeg har virkelig brug for at få det skåret endnu mere ud i pap - trin for trin - hvordan laver jeg hash smør? Hvor mange g smør ca. pr. g hash? Skal jeg hakke det fint? Og jeg går ud fra, at det skal sies fra? Hvor længe skal det varmes? Jeg har et gaskomfur, der varmer MEGET - hvad skal jeg passe på med?
Jeg har sikkert flere spørgsmål - bare fortæl mig alt hvad I ved! :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2015 20:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Hvad for en slags kage vil du lave? Jeg vil anbefale af beregne x antal doser af 0.2 - 0.3 gram hash pr stykke/småkage. Så regner du bare op til en hel portion af den dej du vil lave. F.eks. en bradepande, du så skærer i 4x5 stykker = 20 doser = 5-6 gram hash. Du kan bare fryse ned hvis du ikke selv vil være bagt flere dage i træk.

Tag en gryde, pil din hash ud i små stykker, put den i gryden og tilsæt margarinen og vand nok til at dække et par cm af gryden. Kog det til hashen er opløst og lad det stå og køke af til margarinen er størknet på overfladen. Vandet smider du ud og margarinen bruger du i dejen, og så bager du bare kagerne.

Jeg plejer iøvrigt at lave havregrynskager, dem her: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/v ... p?id=24191

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2015 21:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2015 20:18
Indlæg: 4
Tak for svar. Jeg tænker umiddelbart at lave en kage i en bradepande.
Bliver hashen helt opløst, sådan at der ikke ligger nogle stykker i magarinen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2015 22:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Ja hashen bliver helt opløst og smørret får en brunlig farve. Skulle der ligge noget i magarinen er det i hvert fald ikke hash.

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2015 15:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2015 20:18
Indlæg: 4
Okay. Jamen, det virker jo nemt nok. Hvordan med varme? Skal der helst fyres godt op eller skal man passe på med at det får for meget?
Og skal det bare tages af pladen så snart det er smeltet sammen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2015 16:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg plejer at smelte smørren ved svag-jævn varme således at det ikke brænder på.
Men THC's struktur tåler ret meget varme før den brydes (157 grader celcius THC Wikipedia (tjek spalten i højre side med de kemiske egenskaber hvis du er i tvivl)), hvor selve klumpens binding/konsistens opløses omkring 50<gC<100.

De gange jeg har bagt, har jeg forberedt dejen, hældt den varme cannabutter i, og pisket den ud.
Jeg har også haft erstattet den neutrale smør med den varme cannabutter, da det godt kan blive redt fedtet og delvist kvalmende og nær-flydede, men det afhænger vel i sidste ende af ens kage præferencer.
- Og begge dele har virket fortræffeligt.


Årsagen til man anvender fedt/protein til at opløse THC er at den binder 97-99% af strukturen til proteinet, halveringstiden for oral dosering er 25-36 timer.
Ikke at det er relevant, men ja.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2015 17:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2015 20:18
Indlæg: 4
Okay, tak. :) jeg havde bare læst et sted, at det var godt at lade det stå og varme i en time eller sådan noget, men det er så ikke nødvendigt?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2015 17:25 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005 21:04
Indlæg: 1177
Et andet lille fif som de færreste kender til, er at tilsætte soja lecithin granulat til ens smør/olie.

Jeg har ikke selv prøvet det endnu da jeg ikke har lavet cannabutter længe men stort set alle som har prøvet det siger at det skulle potentiere smørret og virkningen skulle også være kortere tid om at indtræffe.
Derudover, så skulle det hjælpe til med at gøre blandingen mere homogen og der er endda nogle som snakker om at ens tolerance overfor Cannabinoiderne er længere tid om at stige hvis man har soja lecithin i blandingen end ellers men da jeg ikke har set noget videnskabeligt belæg for denne påstand så vil jeg indtil videre stille mig ret kritisk over for denne påstand.

Hvis du bruger smør, så husk at bruge ægte smør og ikke kærgården, da denne har en højere fedt procent.

Jeg plejer dog altid selv at bruge kokosolie, det er langt dyrere men bedre for kroppen og fedt procenten kan ikke blive højere (det er rent fedt) - jeg mindes desuden at huske noget om at Cannabinoiderne er mere opløselige i mættet fedt end umættet, hvilket igen kan bruges som argument for kokosolie, men den påstand vil jeg ikke hænges op på da det er længe siden at jeg satte mig ind i hvordan man laver Cannabis klar til oralt indtag så det kan være at jeg husker forkert. Du kan jo Google efter hvis det er og smide svaret herinde ;)

Citat:
jeg havde bare læst et sted, at det var godt at lade det stå og varme i en time eller sådan noget, men det er så ikke nødvendigt?


Det kommer an på hvor længe det tager for Cannabis produktet at blive fuldstændigt opløst i fedtstoffet samt i hvor høj grad decarboxylering har fundet sted. Hvis du feks bruger skud som allerede er blevet brugt på en vaporizer, så har decarboxylerings processen allerede fundet sted men hvis du bruger friske skud så er det en anden snak. Jeg vil tro at det meste hash er decarboxyleret når du får det og at det ikke tager særligt længe at opløse det.

Jeg tør dog ikke at komme med specifikke tidsrammer, så du må lige hænge på indtil at der kommer en forbi som kan belyse den del for dig.

_________________
Don't these talking monkeys know that Eden has enough to go around?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2022 03:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Et andet lille fif som de færreste kender til, er at tilsætte soja lecithin granulat til ens smør/olie.


Er der nogen der har nogle kvalificeret bud på hvorvidt det her har noget evidens bag sig? Har google'd som en madman og finder kun sider der sige det samme, uden at have nogle legit validering bag sig, men kan se en del hardheads sværger ved det. HALP

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2022 12:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Det kan have noget at gøre med at det indeholder mange umættede fedtsyrer, og er et granulat så det er nemt at blande i smør. Idk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2022 14:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Læbepomaden skrev:
Citat:
Et andet lille fif som de færreste kender til, er at tilsætte soja lecithin granulat til ens smør/olie.


Er der nogen der har nogle kvalificeret bud på hvorvidt det her har noget evidens bag sig? Har google'd som en madman og finder kun sider der sige det samme, uden at have nogle legit validering bag sig, men kan se en del hardheads sværger ved det. HALP


https://nationallecithin.com/2021/07/ho ... le-making/

https://www.royalqueenseeds.com/blog-le ... ed-it-n655

https://wayofleaf.com/blog/lecithin-in-cannabis-edibles

https://cannigma.com/recipes/lecithin-in-edibles/

https://bloommedicinals.com/cannabis-ed ... s-edibles/

https://emilykylenutrition.com/lecithin ... s-edibles/

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2022 15:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
De siger er at det er godt til emulgering i slik og kager, så man sikre sig en jævn dosering i alle stykker. Men at det øger optagelsen af THC, uden at gå i dybden i hvordan på nogle måde synes jeg er lidt hmmm... Men ja, har læst den første side af google igennem :mrgreen:

Fks. https://nationallecithin.com/2021/07/ho ... le-making/

"Lecithin is a phospholipid that helps it increase the potency and effects of the ingested cannabinoids. By increasing the bioavailability of THC to the body, your body can absorb it better and have a lasting effect."

Faldte til gengæld over den her: https://www.healthline.com/health/lecit ... might-work

"In food, lecithin works as a fat emulsifier. This means that it breaks down and evenly disperses fats and oils, which keeps food blended and smoothly textured. For this reason, some people have theorized that lecithin may support rapid lipid metabolism and fat breakdown in humans.

Lecithin may break down fat into small molecules, which can then turn into fatty acids that the body easily burns off as energy. This theory, while intriguing, hasn’t been vigorously tested or proven."

Lyder vel meget plausibelt, men KK VIDENSKAB...

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2022 15:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
DER ER JO KUN EN MÅDE AT FINDE UD AF DET PÅ SØDE VEN

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2022 16:13 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Vi vil ha kage!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team