Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 22:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Søen
Citat:
Vil i ikke forklare mig hvad densitet har med en urinprøve at gøre? Har urin en anden densitet end normalt vand?

Ja, urin har højere densiteten end vand.

De tager en pipette, suger din urin op, smider den ned i en lille maskine som måler densiteten.

Nice to know... Men det vil sige at de kun kan måle densiteten ved en laboratorieprøve, og ikke ved en normal "pis-på-papir-prøve"

Junior medlem

Kommer helt an hvad for en "pis-på-papir-prøve" det er.

Jeg har selv lige været til en prøve for cannabis hos lægen/hospitalet. Jeg havde røget d. 25, 27, 29 og 1, ca 3 gram fordelt på disse 4 gange. Tog til prøve d. 10 med morgen urinen endda, (kunne ikke finde ud af at stå op og drikke vand), gik med 5 dages nøjer og fik at vide den var negativ idag :D.

Det jeg prøver at sige er jeg tror du består hvis du bare træner hver dag, og hvis du består en hjemmetest er du 99% sikker på at bestå deres lab test også. Med hjemme prøven vil jeg dog anbefale at bruge din morgen urin for at være sikker på at det "værste" er godt nok til at bestå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror i begge roder lidt rundt i det, ellers har jeg misforstået. Her i tråden snakkes der Anti Doping Danmark's tests af motionister, som altså ikke er det samme som drugtests, selvom de også tester for drugs. ADD er meget grundige, og tester derfor også densiteten af urinen, det gør man ikke nødvendigvis ved alm. urinprøver.

Citat:
Nice to know... Men det vil sige at de kun kan måle densiteten ved en laboratorieprøve, og ikke ved en normal "pis-på-papir-prøve"

Forstår ikke helt hvad du mener. Men ADD måler densiteten direkte mens urinen stadigvæk er varm (mmm), og ikke i et laboratorium. ADD foretager ikke pis-på-papir-prøver, hvad end det er

Junior medlem

Slettet.

Senest rettet af bAdNinJA 04 feb 2014 01:55, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Undre mig lidt at kaffe umiddelbart ikke er på doping listen, imens cannabis er. Medier og samfund påstår jo at man bliver uambitiøs, ubegavet og sløv i bolden af cannabis. Hvordan vil løgnerne så lige forklare at det så tæller som doping, imens noget så boostende som koffein ikke er. Jeg kan huske da en gut fra Canada tog guld i OL i snowboard, det blev så opdaget at han var skideskæv så hans medalje blev frataget ham igen... Ham der fik en 2. plads der pludslig blev til en 1. plads, troede åbenbart på medie løgnene da han sagde: "Ok, hvis han kan vinde guld imens han har røget, så har han sq også fortjent den!".

Jeg har selv brugt cannabis som doping i skak konkurrencer, og jeg ved da også at en tidligere danmarks mester i lynskak jeg ikke skal nævne ved navn, ryger så det står ud af ørene på ham til dagligt.

De overvejer faktisk også at putte koffein på dopinglisten igen, hvor vanvittigt det end lyder. Dog kun ved store doser, men alligevel..

Har faktisk selv haft en del gavn af cannabis i forbindelse med BB, til at hjælpe mig med min kalorieindtag, der var det skam ret effektivt :p Men kan slet heller ikke forstå hvorfor det er forbudt i alle mulige andre sportsgrene på konkurrence niveau, det giver ingen mening. Burde vel kun forværre udøverens resultater

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]