Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 aug 2025 17:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

En mere emneuddybende artikel fra BBC findes her, så kan I diskutere ud fra den i stedet for, i stedet for at kneppe EB's artikel.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Ryg en hel pot joint. Du bliver ikke sindssyg. Det værste der kan ske er at du brækker dig. Ellers bliver man bare lidt høj med en summende fornemmelse i hovedet...måske også i kroppen..

Du foreslår simpelhen en første gangs ryger at suge en hel joint første gang? Synes måske det er lidt i overkanten. Desuden har mængde og kvalitet ikke det store at gøre med om man bliver "sindsyg" det er primært psykiske og genetiske ting der spiller ind der, også selvfølgelig Set og Setting.

Jeg vil gerne understrege at der er tale en pot joint i mit forslag. Pot vs. skunk og hash: IMO påvirker pot dig i den grad mindre på alle parametre end de to andre. Vil gerne høre om folk der er blevet virkelig fucked efter 1 pot joint. I så fald er det nok folk som er lidt småneurotiske/ængstelige i forvejen og så var det da godt de ikke røg skunk eller hash. Er det skunk eller hash, er dit forslag til førstegangsbrugere i orden og fornuftigt,

ryg lidt på jointen 10-15 hvæs også giv det 10 minutter til at virke i, også se hvordan du har det. Derefter kan du ryge noget mere hvis ikke du har opnået den ønskede virkning.

men er 10-15 hvæs på 1 joint så ikke også lige i overkanten. Jeg mener, 10-15? hvæs. Ved ikke hvor store eller hvor stramme joints du ryger, men min joint er altså ved at være færdig på det tidspunkt. Ham her har til gengæld uendelige puffs :joint:

EB.dk og deres smålige såkaldte "nationen" vil altid bruge det mindste clue for at dreje alt andet end alkohol den negative vej, når det handler om rusmidler. Og det understreger artiklen også når de skriver at:
quote: Forskerne pointerer dog, at faktorer som familiehistorie stadig spiller en større rolle i udviklingen af psykoser, end brugen af skunk.
I modsætning til at hvad nogle skriver her i tråden så tager forskerne netop højde for at andre faktorer spiller en større rolle, i og med at de pointerer det. Men det understøtter bare EB's tarvelige konklusioner på én forskning som har det formål at bevise at man bliver mere sindssyg af skunk, som i øvrigt lader til ikke at konkludere en direkte sammenhæng mellem skunk og psykoser alligevel. I øvrigt er det en fesen skodartikel, som giver nada indsigt i forskningen, men hvad kan man forvente. :whogives:

PS fuck nationen!

Fik vidst glemt at skrive at jeg også selv talte om en pot joint :roll:

Ryger hvad jeg selv anser for normale joints(1 smøg til 0,7-0,8gr 100kr's hash) og der er en flere hvæs på end dine 10 -15, men det her er jo ren flueknepperi. Konklusionen er vidst bare: start langsomt ud, der ingen grund til at ryge sig selv i hegnet og få en dårlig første gangs oplevelse...

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Medlem

Joseph Hashdropz : Pot er ikke det samme som skunk :)

Junior medlem

Jeg har altid røget hjemmedyrket pot. Jeg har en enkelt gang dyrket Skunk, men synes ikke den var så potent, som det Jack Herer jeg dyrker nu ;).
Første gangs oplevelse. Hvis jeg skulle foreslå den fedeste oplevelse, ville jeg prøve en vaporizer, hvis du har mulighed for det. Almindelig lækker pot af den super forædlede slags (det vi i Danmark ofte kalder "Skunk"). I f.eks. en Volcano el. lignende og du har en super ren high som ikke kan sammenlignes med nogen rygeform/indtagelsesform, hvor forbrænding er indeblandet. En fordel ved vaporizeren er også at det næsten altid er yderst mildt - næsten behageligt, at indhalere. Her kan du også, ligesom med rygning, let tilpasse dosering. Tag en enkelt dyb inhalering og vent i hvert fald ca. 10 minutter før du tager et næste osv. Sådan ville jeg gå forsigtigt til værks. En "OD" på pot kan, selvom den er nok så ufarlig, være MEGET ubehagelig både psykisk med angst, paranoia osv. men også fysisk med svimmelhed, opkast osv. Derfor - forsigtig forsigtig første gang. Det er ikke farligt men klap hesten - du skal nok nå at finde dit max tids nok.
Og ellers glæd dig til en meget behagelig oplevelse, hvis du aldrig har prøvet sådan noget skidt før. Det er helt rart ;O)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg kan tydeligt huske min første gang jeg røg, jeg havde købt nogen gram af standart pot, jeg røg dog ikke det hele på en gang.

Men jeg startede med at putte ca 0.7-0.8gram i et cone med ca 3/4 af en ristet smøg i, det var dog for voldsomt, jeg hører tit om folk der ikke mærker det de første gange, men det gjorde jeg uden tvivl! Jeg røg den hele selv, uden stop, det endte dog galt, jeg lå i en vejkant med blackout fordi jeg var dum nok til at gå udenfor alene, og brækkede mig også en del! Og jeg havde hovedpine så det føltes som om jeg stod siden af et fly konstant, og en slog mig i hovedet..

Der er ikke noget jeg vil anbefale over andet, men seriøst, ryg stille og roligt, MED PAUSER, fordi det kan ende galt, meget galt! Især når man er nybegynder, men ryg sammen med nogen du føler dig godt tilpas med, og ikke nogen du kun går sammen med fordi du føler dig sej, fordi du bliver nok presset ud i at ryge mere end du har brug for (Siger ikke det er sådan, men det sker for nogen).. Men ja, prøv dig frem, stille og roligt! :peace:

Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Ryg en hel pot joint. Du bliver ikke sindssyg. Det værste der kan ske er at du brækker dig. Ellers bliver man bare lidt høj med en summende fornemmelse i hovedet...måske også i kroppen..

FUUUCK NEJ! Det værste er at knække sig imens men er skæv!!!!!!!! Cannabis forstærker klamheden af at brække sig til unaturlige højder. Det starter en ond bræk cyklus! Du brækker dig først og så kan du ikke lade være med at se på det (ikke smukt) + det stinker og så brækker du dig igen og igen og igen! Fordi din lugtesans og synssans og ikke mindst smagssans er blevet forstærket af cannabissen! Det er det værste trip ever! Så lad vær med at ryg for meget ville være mit råd :)

Medlem

Knækker mig sgu tit hvis mine joints er for heftige og min mave er for tom! :rocking:

Har det helt fint efter jeg har brækket mig på cannabis. Det altid rart efter man har knækket sig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Imo skal du nyde din første cannabis rus udenfor.. Synes hele oplevelsen er meget bedre da den friske luft af hav og skov gør en euroforisk i forvejen. Skal nævnes jeg bor i en skov 30 meter fra havet.

En ordentlig sofakoger er såmænd også godt. En sjov film eller lidt gaming med en ven mens man er høj bliver måske 40% bedre af at være high/stoned, hvorimod udendørsoplevelsen bliver enhanced 200% :D
Dog ikke gør det i en skov om natten.. Jeg fik paranoia og løb et par kilometer skrigende hjem.

Da jeg startede med en rookie ven smed vi 0.20-30g semi god ryger i en prerolled cone, et halvt år efter er jeg oppe på 0.35-40g god ryger per cone.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Birdynamnam, det er din erfaring. Tror ikke ret mange har det sådan

Junior medlem

Alle folk oplever det jo selvfølgelig anderledes. Hvor vil du hen med det her ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.

Sikkert påtale at du udtaler dig i store vendinger og med udråbstegn, og sådan uden videre stadsfæster at sådan er det bare, bare fordi du får det sådan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^this

Junior medlem

Sikkert påtale at du udtaler dig i store vendinger og med udråbstegn, og sådan uden videre stadsfæster at sådan er det bare, bare fordi du får det sådan.

Jeg har en dårlig vane med at bruge mange udråbstegn. :) Og ja, igen så - alle oplever det selvfølgelig anderledes.

Junior medlem

bare tag det stille og roligt, ryg med på en pind, smag, føl og elsk det ;)
du dør ikk hvis du ryger dig lidt for skæv, du knækker dig bare højest ;)

god ryger friends :D :rocking: :joint:

Medlem
Brugeravatar

Ja husk det, der er INGEN risiko for at dø :P der har været lidt for mange freak out threads. Og skulle det blive ubehageligt, så tager det kun 30 minutter.

Vil også mene det er pænt ligemeget hvad du blander med første gang, du kan nok ikke mærke forskel alligevel, men jeg ville tage skunken :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]