Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej alle

Jeg går og tænker på at eksperimentere med salvia. jeg har funden en hjemmeside hvor man kan købe hele tørrede blade! eller et koncenteret ekstrat!
Er der nogen der kan fortælle mig om de fordele og ulemper der er ved de to forskellige metoder.

Jeg vil også meget gerne vide hvordan det er bedst at indtage?.
Og i hvor store mængder man skal ryge/spise de to slags? for at få et godt trip.

Er der andre gode råd vedr. Salvia vil jeg også meget gerne høre dem!!!

på forhånd tak for hjælpen.

Mr.Weedfield

[ 21 Marts 2003: Besked ændret af: Mr.Weedfield ]

[ 21 Marts 2003: Besked ændret af: Mr.Weedfield ]

Medlem

Du kan i første omgang få mange svar på dine spørgsmål, ved at bruge søgemaskinen og kigge lidt i lexikonnet.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Problemet med tørrede blade, er at de fleste skal ryge RET meget på kort tid for at få en bare nogenlunde kraftig effekt. Røgen er ikke ligefrem behagelig, så med mindre du har hardcore-rygerlunger - eller er meget letpåvirkelig, er det ikke en effektiv måde at anvende salvia på.
Ved brug af ekstrakterne er det meget mindre mængder røg man skal have ned.
Brug en så varm som muligt flamme til at tænde piben op med, gerne en stormlighter eller lignende.

Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
ryg ikke joint. ryg tjubang

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af eRaZoR:
ryg ikke joint. ryg tjubang<HR></BLOCKQUOTE>

Ja ryg ikke joint, tjubang og hvis lungerne ikke bryder sig om det så er bong og stormlighter alt du behøver for at løse dét problem

Medlem

tak for de gode råd.
jeg røg det i fredags på en bong jeg tændte med en storm lighter...
jeg røg cirka 100mg pr hovede, og jeg har aldrig prøvet noget der slog så vildt, jeg fik det vildeste mindfuck og kunne se en rigtig flot horisont bag den sofa jeg sad i (den står op af en væg). min ven S. som røg med mig var endnu mere blæst han tog fat i mig og råbte helt vildt, lige da han havde røget....
Da han kom til sig selv forklarede han, at han var ved at blive suget igennem en tunnel og prøvede at trække mig med [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] .

alt ialt en griner oplevelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
LOL [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Lyder fedt.. må jeg sgu også snart få prøvet [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Weedfield - 100mg 10x ekstrakt? - og hvor mange hoveder?

jeg har købt 1g 10x ekstrakt, men er lidt i tvivl om hvor meget jeg skal ryge
men glæder mig ekstremt meget til at prøve det.

Edit. hvis man kigger på Erowids doser, og ellers regner lidt; så siger de at dosen på 10x ekstrakt ligger mellem 50 og 125mg - er det tilrådeligt, bare at stoppe 100-110mg i et hoved, og se hvad der sker?

[ 10 Juni 2003: Besked ændret af: T^T ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har en teori om hvordan, Salvia giver en en opfattelse af at ens højre og venstre halvdel er to forskelige væsener og at man kommer i kontakt med et psykisk felt, muligvis generet af et væsen, Salvia ånden?

Jeg har selv været i en zone engang hvor der var næsten helt grønt og med et hus i baggrunden, det var desvære lidt svært at komme derhen eftersom jeg var smeltet sammen med sofaen og den havde slået rødder et stykke væk fra huset...

Måske dette var "The Greenhouse" så mange taler om?

Jeg husker også som om fornemmelse for op og ned, venstre og højre forsvinder, sammen med en komplet ego død, som om man bare er en del af omgivelserne, men uden nogen specifike relationer til noget, det kan føles som tiden stopper helt og man bliver et sammensat væsen af en masse forskelige dele, men som samtidig er noget selvstændigt

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg husker også som om fornemmelse for op og ned, venstre og højre forsvinder, sammen med en komplet ego død, som om man bare er en del af omgivelserne, men uden nogen specifike relationer til noget, det kan føles som tiden stopper helt og man bliver et sammensat væsen af en masse forskelige dele, men som samtidig er noget selvstændigt

Sjovt du lige nævner det Anima.
Var præcis de følelser jeg havde í fredags..
Flot som du kan beskrive det..

Der var ikke noget op/ned/højre/venstre og jeg var så bare smeltet sammen med et bord istedet. Tiden var også helt væk (og det kombineret med en meget øm krop efter en lang cykeltur, var mildest talt ikke behageligt).

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
UTFSE!
Jeg har skrevet et indlæg om det her. You can't miss it!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Øhh, Skambidt, dit indlæg andetsteds fortæller at du aldrig har røget Salvie, men har læst nogle brochurer. Du har muligvis røget siden, og måske har du skrevet et andet indlæg jeg ikke lige har set. Dit indlæg giver selvfølgelig nogle praj om hvordan det generelt anses for hensigtsmæssigt at indtage salvien - men ikke ret megen information om, eller indsigt i, hvordan man navigerer i Salvieland. Og det er vist det, der tales om i den nye ende af dette topic. Et emne,som jeg gerne vil bidrage til i øvrigt, så der kan forventes flere indlæg fra mig i dette topic.

Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor det er så sindssygt vigtigt at man ikke taler om noget, der er talt om i forvejen på dette board. Det er ganske almindelig akademisk, videnskabelig praksis (og jeg forstår at dette forum gerne vil tillægge sig en seriøs, akademisk stil) at man diskuterer et enme igen og igen indtil men VED at det er udtømt. Og dette uafvendelige afsluttende punkt kan man sjældent nå her inden der bliver råbt UTFSE!!. Det er da noget pjat....

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
@ Syntese: Jeg mente bare at have besvaret dette topics oprindelige spørgsmål i et relativt nyt indlæg - that's all.
Jeg smider ikke om mig med UFTSE'er, men nogle gange gør det altså ikke noget bare at finde svaret selv, hvis det vel at mærke findes i tilfredsstillende form.
Eod.

[ 07 2003: Besked ændret af: skambidt ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
hvis det vel at mærke findes i tilfredsstillende form

- Det mener jeg ikke det gør... Tværtimod er Salvie nærmest ubeskrevet mht. både indtagelse og virkning. Eftersom det kun er få år gammelt i en vestlig, psykedelisk sammenhæng er det klart at det ikke er velbeskrevet i den psykedeliske litteratur, men jeg synes heller ikke at nogen har forsøgt at tilnærme sig essensen i Salvia's effekt på en tilfredsstillende måde. Der findes, på nettet, nogle få triphistorier, som efter min mening overdramatiserer hele effekten. Det KAN være dramatisk, har jeg efter indtagelse af en 6-7 gram over nogle måneder erfaret - men det kan absolut også styres og behandles som ethvert andet entheogent stof. Og både hvordan man rent teknisk opbygger rusen, og hvordan man gebærder sig når man har fundet sig til rette på et passende leje af Salvia-rus må jo være passende emner for os at behandle.

@Skambidt : Jeg sætter pris på din tidligere post omkring indtagelse af Salvie, men jeg mener bestemt ikke at emnet er udtømt - tværtimod.

Dedikeret medlem

det eneste der virker en 10x ekstrakt...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]