Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kunne godt tænke mig at høre : Indeholder Phalaris Arundinacea, udover DMT, også 5-MeO-DMT? Jeg har kigget lidt rundt på nettet, men kan ikke finde et helt klart svar. Dog ser det ud til at når folk snakker P.Arundinacea, er det DMT der snakkes om, men kunne godt tænke mig at høre jeres mening, og om erfaringer med at lave ekstrakt.

På forhånd tak [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ifgl. TIHKAL, er det blevet identificeret DMT, NMT, 5-MeO-DMT og 5-MeO-NMT i den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej Dex

Jeg var lige inde og kigge i TIHKAL, og fandt følgende :
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
There are pasture grasses, such as reed canarygrass, that can produce a central nervous system disruption in grazing sheep. Chemical analyses of these plants (such as Phalaris tuberosa, P. arundinacea, and P. aquatica ) have revealed the presence of alkaloids like DMT and 5-MeO-DMT, but these compounds require intravenous administration to duplicate the toxicity symptoms. The observation of 5-MeO-NMT being present does not help explain the toxicity. How can something that is not orally active be orally active? A possible explanation is the presence of another indole with a one-carbon shorter chain. This is gramine, or 3-(N,N-dimethylaminomethyl)indole which is synthesized in the plant with an entirely different set of enzymes. Its human pharmacology is not known. A related homologue, one carbon longer, is the three-carbon chain compound 3-[3-(dimethylamino)propyl]indole, produced by the Upjohn Company. It has been studied clinically under the code name U-6056, at levels of up to 70 milligrams in 10 subjects, by i.m. injection. There were no reports of visual, auditory or tactile disturbances. Physically, there was a slight increase in blood pressure anad pulse rate. Certainly there were no psychological effects.

Jeg ved ikke om der står noget andre steder i bogen, men det ovenstående liste af alkaloider omfatter jo alle de forskellige arter af Phalaris, så det kan man umiddelbart ikke regne med. Andetsteds på erowid(og andre steder på nettet) bliver der som regel ikke nævnt 5-MeO-DMT i forbindelse med netop P. Arundinacea, men kun N,N-DMT(DMT). I andre Phalaris-arter er der til gengæld nævnt nogle af de andre alkaloider.

Der bliver imidlertid aldrig refereret til nogen kendt undersøgelse, så vidt jeg kan se, og det er derfor jeg spørger her, for det kunne jo være at nogle havde en mere pålidelig kilde end "net gossip", som det bliver kaldt de forskellige steder.

-Child

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg kan ikke lige komme op med nogen kilder, men så vidt jeg husker, inderholder p. arundicae så meget 5-MeO-DMT at det vil stå for en betydelig del af effekten hvis man ryger det ekstraherede produkt. Husk at 5-Meo-DMT er næsten 10X så stærkt som N,N-DMT.
Den reneste kilde til N,N-DMT skulle være mimosa hostilis.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dette er de mest almindelige tal at finde rundt omkring på nettet :

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>P. Tuberosa:
DMT 100 mg .100%
5-Me-DMT 22 mg .022%
5-OH-DMT 5 mg .005%

P. Tuberosa (net gossip)
DMT 170 mg .170%
5-Me-DMT 60 mg .060%

P. Arundinacea (net gossip)
DMT 60 mg .060%<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har ikke fundet én eneste reference som siger at der er 5-MeO-DMT i P. Arundinacea, men heller ingen som siger at der ikke er.

-Child

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
CI> Efter en del søgen i mere og mindre troværdige kilder, må jeg give dig ret ind til videre. Jeg har heller ikke fundet nogen referancer til 5-MeO-DMT i den diskuterede phalaris-art. Jeg må have blandet nogen ting sammen i hovedet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er der forøvrigt nogen som har egne erfaringer med phalaris-ekstraktion? Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen har fået det til at virke.

-Child

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]