TommyTheBat skrev:
Hvis ikke det var fordi kaktusen var så lille ville jeg sige 100% t.Peruvianus, men størrelsesforholdet på planten og areolaerne kan godt snyde lidt i den størrelse, så det kan godt være en t. Pachanoi.
Jeg tror du har ret i, at proportionerne og formen kan ændre sig med alderen. Lige nu er den "kølleformet", og det burde den ikke blive ved med!
Jeg har forresten tjekket nogle af Kaktus Klausens billeder af hans Pachanoi, og nogle af de unge kaktus i hans samling ser ud til at minde meget om den, jeg har uploadet billederne af, men jeg er stadig ikke helt overbevist.
Citat:
Nu skal de bare stå i vindueskarmen de næste 4-5 år, nu når du har flere.
Det første billede med de mange kaktusser på var faktisk bare sakset fra forhandleren. Som forøvrigt ikke har besvaret min meget høflige mail omkring kaktusens art.
Andre forhandlere, jeg har skrevet til ang. arten på deres (lignende) 'San Pedro' har svaret, men desværre ret hånligt og decideret undvigende.
Citat:
Husk den går i vækstdvale og hvis ikke den skal være ligeså ranglet som den på det billede du slettede, så du vander den lige en gang sidst på måneden og så ikke før den begynder at vokse igen.
Tak for tippet, jeg har læst noget om vinterdvalen (ærgerligt, nu havde jeg lige set frem til at følge med i dens fremskridt..!) men jeg vidste ikke, at jeg skulle vente med at vande, til den vokser igen. Er det ikke omvendt, at jeg begynder at vande i marts (?) og at den så derefter vågner op og begynder at vokse igen?