Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 05:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle biologiske skikkelser her på jorden er udformet gennem evolution, sådan at hver lille detalje og genom er der, fordi det har vist sig fordelagtigt for dets eksistens. Med denne erkendelse i baghoved, har jeg tænkt lidt på de symbioser der findes i naturen, for eksempel samspil mellem planter og dyr, hvor mange planter fremstiller goodies til dyrene, mens dyrene gengælder det ved at sprede pollen, frø, osv for planterne. Planten sørger for at frugter indeholder brugbare elementer som dyrene har nytte af, mange blomster er udformet som landingsbaner for insekterne og lokker med forskellige farver, duftstoffer osv.

Jeg sidder lidt i en basket tankestrøm og tænker om det mon også er naturens værk med cannabisplanten. De stoffer som den producerer er jo tilsyneladende elsket blandt de fleste mennesker der støder på dem, hvilket formål tjener de ellers? Og bare se på udbredelsen af cannabis geografisk, den har jo klaret det rigtig godt. Gennem tiderne er den også blevet optaget af en masse kulturer der har stiftet bekendtskab med planten, hvor bønner har plantet dem gennem generationer, hvor der også er gået selektivt til værks med frøene, og planterne kæmper indbyrdes med at have de bedste gener, som indeholder mest af stoffet. - Altså skulle stoffet være skabt fra naturen pga. os? Det er også oftest at det er i frugtlegemerne hos planter, at man kan se en symbiose.
spekulerer bare lidt fordi jeg er så basket

Medlem
Brugeravatar

Uden at se nogen større mening med det hele, vil jeg tro at cannabis kom før mennesket; forstået på den måde at cannabis ikke er skabt, som var det den ene halvdel af nøglen til at forstå livet, eller noget i den dur.

Tror mere på at nogen tænkte: "This is awesome", og så er lavinen ellers startet. Og i nyere tid har cannabis jo været frontløber for mange politiske sidespring og så videre. Hvordan det er gået så vidt, ved jeg ikke, men nu forbindes cannabis jo mest af alt med en fyr på sit værelse, som ikke har børstet tænder i 30 dage, og ikke fatter en brik af hvad der sker rundt om i verden.

Det er sgu en hån mod mennesker, der prøver at leve et respektabelt liv, og som faktisk synes at de godt kan tillade sig at tænde op i en joint, uden at deres livsgrundlag smuldrer totalt.

Ja, lidt et sidespring, men for at svare relevant på din tråd, så tror jeg ikke på nogen mystisk sammenhæng i alt ting. Dermed ikke sagt at jeg afviser det, men der er bare intet der tyder på det, ud over vores intuition.

Junior medlem

Utrolig spændende og kreativ tanke, dog må jeg jo nok, når jeg ikke selv er så skæv længere, holde med quad.. men det er generelt vildt hvad verden går glip af med hensyn til materialet hamp, og selvfølgelig alt hvad man kan ryge af det :) - heldigvis er jeg smartere end dem!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]