Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 aug 2025 05:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har læst om nogle forskellige dream herbs, blandt andet Calea Zacatechichi, er det noget der virker og i hvilke doser skal det indtages? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke selv prøvet det, men du kan jo prøve at læse her:

http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... ichi.shtml

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Der er en tidligere tråd om emnet her, håber det hjælper :)

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=1&t=29183

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det giver en urolig søvn, dvs du sover lettere og er mere bevidst, så i den forstand synes jeg det virker. Dog er kaffe og sukker mindst lige så effektive bud, og det smager heller ikke af røv ligesom Calea. Urten går ikke ind og påvirker dine 'lucid dreaming-receptorer', selvom det er sådan det bliver markedsført. Men det kan jo godt være der er nogen der har succeshistorier med det

Junior medlem

Enig Hagbard Celine! Det smager så styk, at ikke engang 10 kilo honning fjerne den bitre smag.
Jeg drak et batch jeg havde købt fra ethnoplanet, og det virkede ikke, drak det over 7 dage hver aften inden turen gik til slumstrup. Måske du skulle prøve den afrikanske drømmet urt, den skulle vidst være tætter på det man kalder lucid drømning, og så skulle det efter signe gøre at man kan komme i kontakt med sine forfædre! Har dog ingen erfaringer, det er der nok højst sandsynligt nogle af de andre herinde der har;)

Go´ dag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Det smager ganske forfærdeligt. Jeg har prøvet det to gange uden virkning (bortset fra at jeg sov elendigt den ene gang).
Men jeg har hørt at man skal prøve at tage det 1/2 time inden man går i seng i en uge i træk, før man kan regne med at få en virkning ud af det.

Medlem

Jeg har prøvet at ryge det måske 8-10 aftener ud af 14 dage ca. 20-40 minutter før jeg gik i seng. Røg enten en hel stor joint af det (røgen fra sådan en calea z. joint svier fucking meget at få i øjnene!) eller hellere en masse bonghoveder. Røgen er ikke den bedst smagende røg, men det er langt bedre end teen synes jeg.
Jeg ryger indtil jeg får sådan en underlig fornemmelse. Man føler at ens bevidsthed er ændret. Det føles ikke så fremmed eller anderledes som f.eks. at blive skæv eller tage psykedelika, men der er en klar følelse af at et eller andet er forandret ved ens syn på verden. Sådan føler jeg det i hvert fald. Jeg læste på Bluelight om nogle der havde røget ekstremt meget af det og derefter rukket en masse te, de endte med at indtage flere gram hver, og de endte begge med at opleve langt kraftigere effekter (i vågen tilstand!) end de forventede. Her er tråden: http://www.bluelight.ru/vb/threads/5895 ... ight=calea

Personligt gør det at jeg sover uroligt, får svedeture om natten, vågner 5-10 gange for at skulle pisse. MEN!
Jeg drømmer utroligt intenst. Jeg føler at jeg sover dobbelt så meget eller tre gange så meget REM-søvn som på en almindelig nat.
Hver gang jeg vågner fordi jeg er badet i sved eller skal pisse, så ender der en drøm, og når jeg falder i søvn igen starter der en ny.
Næste morgen og mange uger efter husker jeg de mest beværkelsesværdige af drømmene ned til mindste detalje. F.eks. husker jeg på et tidspunkt at stå og vente på en bus, bussen var nr. 122, og klokken var 16:42. Bussen skulle komme 16:49. Og da jeg kiggede væk og kiggede på busplanen igen var tallene de samme! I en almindelig drøm vil man opleve, at læser man nogle tal/bogstaver, kigger væk, og kigger på dem igen, så vil de som oftest have ændret sig. Det bruges også som reality-check til lucid dreaming træning, hvor man gør det i vågen tilstand for at teste om man drømmer, og dermed laver en vane ud af det sådan at man lægger mærke til det når man gør det i en drøm og dermed er klar over at man drømmer og får mere kontrol over hvordan historien udfolder sig.

Men det var en lang tangent om lucid dreaming... Pointen er i hvert fald at det er interessant, men ikke "bedre" end almindelig søvn, tværtimod er du ikke ret udhvilet næste morgen, selvom du har sovet underlig calea-søvn i 9-10 timer.

Jeg håber at det kunne bruges til noget. Held og lykke med dine oneiromantiske eksperimenter!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]