Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Søvnløshed
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Lider jeg desværre af for tiden... ligeså snart jeg lægger mig kan jeg mærke at jeg ikke kan sove... ligger bare og tænker og kigger og det er ved at gøre mig ret pissed da jeg har en skole at passe, og jeg fatter ikke så meget hvis jeg kommer og ikke har sovet ordentligt.

Ville høre om der evt. var en mild form for "downer" som jeg kan bruge til at falde lidt ned på når jeg skal sove. GHB hjælper mig ikke, jeg sover, men jeg sover ikke godt. Alkohol og hash hjælper, men jeg tror ikke lige det er det sundeste at sove på 6 dage om ugen.

Vil især gerne høre fra dig Jensus [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Masser af grøntsager, motion, og frisk luft, og så skal du nok sove. Du har garanteret hørt det før, men jeg tror at det er en af de få ting der rent faktisk hjælper, uden at være usundt. En af mine venner fik det ihvertfald at vide af sin læge, og det hjalp ham.
Ellers, så prøv med lidt håndmotion før sengetid, det hjælper altid mig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img].

Det har måske ikke noget at gøre med visionære planter, men jeg synes ikke at du skal gå videre end til diverse vitminpiller, medmindre du altså seriøst slet ikke sover!

Just my 2 cents [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
-Mathias

Medlem

Geografisk sted: Århus
Er du lige stoppet med at ryge hash? jeg har selv haft meget søvn besvær i ugerne efter jeg har holdt pause, når det har været rigtig slemt har jeg drukket et glas rødvin eller to lige inden jeg har gået i seng.
Det plejer at virke for mig... og et enkelt glas rødvin om dagen er jo faktisk også sundt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] hvis man skal tro de kloge hoveder

Insane psychedelia user!

Jeg er beæret, og ked af at høre at du ikke kan sove, min ven har samme problem.

Der findes jo en del afslappende urter, blandt andet scullcap, passionsblomst, indisk tobak og baldrian. Passionsblomst er i hvert fald meget dejligt at sove på (husk lige på, det er en svag MAOI, men tror dog ikke at det er et reelt problem for så stærk er den heller ikke). Baldrian har nærmest syntes har haft den omvendte virkning, at jeg ikke kunne sove og jeg sov meget uroligt, men her de sidste par gange jeg har taget det er jeg i løbet af kort tid blevet ret træt og har sovet extremt godt.

Jeg har en del forskellige urter, og skal med glæde give samples af dem, hvis vi støder på hinanden på et tidspunkt, det kan godt være jeg er i Århus på torsdag.

Btw. check lige netdoktor [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Netdoktor: Søvn

Check også Liber herbarum (er godt nok en smule uoverskuelig)

så håber jeg du kommer til at sove godt, ellers må du vel gå til lægen [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

KH [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Jensus

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeg har ofte samme problem. røv irriterende.. kan være totalt baldret hele dagen. men så snart jeg ligger i min seng er min hjerne bare frisk, og jeg kan ikke slappe nok af til at falde i søvn.

jeg har før taget baldrian/humle inden jeg skulle sove og det virker nogenlunde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mange tak for svarene [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Motion, sund kost osv. har jeg prøvet, det hjælper desværre ikke [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] og har ikke lyst til at tage til lægen, gider ikke ha sovemedicin med mindre det bliver virkelig slemt.

Havde selv overvejet baldrian og skjolddrager (scullcap), men ville lige høre jeres holdning først. Hvis du kommer forbi århus på torsdag må du meget gerne tage et par samples med Jensus, det ville være rart.

Tak for hjælpen folkens.
Mvh. Christian

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
jeg lider i perioder også af søvnløshed, og baldrian har overhovedet ikke hjulpet på mig... til gengæld kan du købe nogle piller i håndkøb, som hedder go' nat jeg er ikke klar over hvad der er i dem, men de hjælper ihvertfald i en kort periode, efter en uges tid er det som om de ikke virker mere.

In our memories
Brugeravatar

Jeg kender problemet udemærket! Og først syntes jeg at du skule prøve at gå i svømmehalen, svømme alt hvad du kan og sidde lidt i sauna. Derefter tager du hjem ren og træt og drikker dig en kop scullcap og baldrian the.... Det virker for mig, og jeg har virkeligt haft et problem med søvn.
Hvis alt andet glipper kunne du jo gå til lægen, selvom det sjældent har den eftertraktede virkning.
Og ellers sov godt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Fra landet hinsides fjorden.
Jeg synes at have hørt engang at varm mælk med honning skulle gøre underværker, men det hjælper måske kun på børn der ikke har indtaget ethnogene stoffer endnu.

[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Den er faktisk god nok... mælk er jo en rig kilde på tryptofan, som bliver videremetaboliseret til bl.a. serotonin og melatonin.

Meltanonin er det biokemikalie, som stort set styrer vores døgnrytme - det er f.eks. ret effektivt for mig, da jeg siden jeg (ifgl. min mor) var spæd, har haft forskudt døgnrytme...

Det var måske også et alternativ der var værd at overveje, i stedet for alt det natur-gøgl! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

In our memories

prøv milde doser af Melatonin, (du kan sikkeret læse om det et perfekte sted på netten om dens virkning, men er så fucking træt, at jeg ikke behøver noget(sorry alt det sludder for ingenting(har intet taget, bare holdt mig vågen siden kl 05:dutdut i morges))
Måske du bare skulle spring en natnesøvn over, og blive overtræt til næste nat, blabla. 5-HTP, har også haft gode mildesøvndysendevirkninger, mellise, kaillle, humlus, og allle de andre gode neddøsendende urter, i et lille urteudtærk... lav en lille mixture, hvis det ikke bare er fordi du ikke får for lidt motion, for fed mad, og for lidt sex----- Sorry til alle, alt mundlortet, men håber at kan hjælpe en smule

dEEP nat

9 minutterforeskel, peace and love

[ 14 Maj 2003: Besked ændret af: dEEP ]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
go´ nat - pillerne indeholder ekstrakt af Humle og Baldrian, svarende til 200mg droge, af hver!
Hvorvidt de piller virker, kommer vist lidt an på ens humør, og hvad man har spist i løbet af dagen. Jeg har oplevet, nærmest at blive stimuleret af de piller (!), men ofstet vrker de efter hensigten - nemlig af få en til at slappe af, så man bedre kan sove

In our memories
Brugeravatar

Det ultimative søvn giver, er og bliver sex! Dyrk det hele natten og jeg garantere dig en lang og fredsomlig søvn efter! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Det skulle jo også være stressnedsættende og godt for dit helbred...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Hvad med at prøve med sten og krystaler??!?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Vil du forklare hvad sten og krystaller skal bruges til?

-Satori

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
"sten og krystaller" som de i populært sprog kaldes, andvendes af mange søvnløse verden over til at kaste efter den omtalte Ole Lukøje. Da dette kan få ham bragt i en sådan ubalance at han taber søvnstøv og den søvnløse falder i dyb og rolig søvn.

Man søger efter en sammenhæng mellem disse søvnløse og autonomo's brostenskastning. Men det lader nu til at de autonome bare kaster for sjov, og sover i en celle.

- undskyld drenge jeg kunne ikke lade være med lige at lukke lidt pladder ud [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

frisk luft ind i mellem alle de compurte time også motion skal nok gøre mirakle...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af T^T:
go´ nat - pillerne indeholder ekstrakt af Humle og Baldrian, <HR></BLOCKQUOTE>

okay så er det nok ikke baldrian der ikke virker på mig, men de piller der hedder "Drogens Baldrian" virker i hvertfald ikke....

Dedikeret medlem

Vil give Doctor D og Dextrose ret :-)
Da du allerede dyrker massere af motion og får sund mad og stadig har problemerne kan alt det humle osv ikke hjælpe dig.

Kør melatonin et par dage og så god sex inden du går i seng, så er den hjemme, og hvis du stadig ikke kan falde i søvn så dyrk noget mere sex [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]