Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Ved godt at det har være oppe nogle gange, men nu spørger jeg altså lige igen Er der nogle af jer psy-hoveder som har personlig erfaring med de 25g tørret Peruvianus fra Ethno? Har dosen været passende? Har det været svært at indtage osv. osv. Det ville være fedt med nogle svar! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/karma!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Forøvrigt synes jeg at det er umoralsk at bestille kaktus ved Ethnoplanet, fordi det er med til at gøre dem ulovlige, fordi nogen bonderøve bestiller en masse lort og putter det hele i hovedet, får det skidt og kommer i BT. (og nej, det var ingen hentydning til dig Halifax [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

Køb dine kaktus fra en rigtig handel eller dyrk dem fra frø, så kan vi måske undgå at de bliver populære som et lammestof og derfor ulovlige. Se blot på hele 2C-I / Soma sagen... jeg synes ikke at noget lignende burde ske med meskalin.

Bare et par tanker altså... *HOST-HOST* BOYCOT ETHNOPLANET!!! *HOST-HOST*

Mvh. Fenriz
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad kender du til Ethnoplanets virksomhedsprofil - siden du ligefrem anbefaler boykotte DK´s eneste ethnobotaniske lager. Hvad er det umoralske ved at købe det ene sted i forhold til det andet?
Svar udbedes - gerne via PM, men også offentligt.

Jeg tror ikke du kan sammenligne Kaktus med diverse designer drugs - idet indtagelsen+ mængden er nok til at skræmme de mest useriøse personer væk.
Dine doser hentet fra Erowid - er fuldstændige tåbelige (og udgør nok den største fare for at enkelt personer kan komme til skade)

@Halifax: 25 g (t.peruvianus) er en god begynder dose - på diverse udenlandske forums anbefaler man maks. 50 g.

hvad Zionboy var det ikke den gode stil vi skulle til at køre her efter nytår.men der er nu en lille fejl .ved fenriz post.men ikke så stor den gøre nåde .og hver sin mening om ethno ikke ,også så har jeg hørt de 25g ikke altid er nok for en ;D vh trold

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af trold:
hvad Zionboy var det ikke den gode stil vi skulle til at køre her efter nytår.men der er nu en lille fejl .ved fenriz post.men ikke så stor den gøre nåde .og hver sin mening om ethno ikke ,også så har jeg hørt de 25g ikke altid er nok for en ;D vh trold<HR></BLOCKQUOTE>

Hej trold,
jo jeg støtter den gode tone, men kunne vi så ikke også få et ordentligt indhold. Personligt synes jeg nu ikke min kommentar er særlig aggresiv - jeg beder bare om en forklaring.
Det er sku let at læse sig frem til en masse information, men hvad skete der med kildekritikken? Spørgsmålet fra HalifaXXX var om der var nogen med erfaring omkring kaktus fra ethnoplanet. Ikke en overfladisk prædiken om moral + en afskrift fra Erowid - der iøvrigt ikke længere opdateres. Og ikke er blevet det siden kendskabet til t. peruvianus er vokset betydeligt.

Man må og skal naturligvis have sin egen mening om ethnoplanet, selvom det nok er de færreste der overhovedet kender noget til virksomheden - eller personerne bag.

Andre på dette board har tidligere forsøgt at skyde svampeforbuddet hen på Ethnoplanet. Men hvis de undersøgte sagen ville de vide at lovforslaget var under behandling i over to år før det egentlige forbud kom (med ganske kort varsel). Forbuddet kunne ikke forhindres - uanset hvor mange svampe der blev solgt via Internettet i perioden op til forbuddet.

Mht. til doseringen så er min erfaring at 25 g er fint - naturligvis afhængig af hvad men forventer... Det har jeg ikke hørt, men ved jeg.

Godt nytår iøvrigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Ok, jeg har ikke prøvet peruvianus men gik ud fra at Erowids doser passede. Jeg stoler da på dig hvis du siger at de ikke gør det og du har erfaring med det. Jeg skriver jo også at jeg fandt det på erowid ikke?

Til det næste, jeg synes på ingen måde at ethnoplanet burde sælge kaktus. Der er ingen information på deres side om denne kaktus og dens virkning (der er lidt, men ikke noget jeg kan bruge som køber af produktet) som der dog er på diverse hollandske. Det medfører at folk der køber den må søge deres imformationer om fx. dosis og virkning andre steder, fx. erowid, og der har du jo lige fortalt at der er fejlinfo og det kan blive farligt. Du får heller ingen informationer om virkning, så folk kan tro at de får en mild pot-agtig placebo effekt som de kan få fra nogen af de andre ting ethno sælger.

Ethno sælger også en del andre produkter som er stimulerende/afslappende/mild psykedeliske og det kan måske være meget godt. Men når de begynder at sælge kaktus og sidestiller det med disse produkter så kan det ende i de forkerte hænder. En del folk kan faktisk finde på at købe et stof de ved giver en virkning og så putte det i hovedet uden at tænke sig om. Se bare på den seneste GHB-historie fra sønderjylland. Hvis vi forestiller os at en flok bønder køber og æder en masse kaktus uden at vide noget om det, så kan det gå meget galt. Og dette er en god grund til at forbyde kaktus, ligesom diverse folk der er freaket ud på svampe fordi de tager det som et feststof eller ikke aner noget om det. Ethno tjekker ikke engang alder, helt unge kunne købe kaktus og komme galt afsted.

Jeg synes ikke din post er negativ og jeg er ikke sur over dit svar. Det her er bare min holdning. Se evt. din egen signatur [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

-Fenriz

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Som vi lige har diskuteret på IRC Fenriz - så sælger Ethnoplanet deres ting som samleobjekter, og skriver direkte i deres handelsbetingelser at deres varer ikke bliver solgt til konsumering, derfor synes jeg det er fuldstændig tilforladeligt at ethnoplanet sælger ex. Kaktus - de har jo fortalt at det er farligt og helt på eget ansvar hvis det bliver indtaget...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville anbefale dig selv at dyrke den i stedet, det er simpelthen for dyrt at købe kaktus (både levende og tørrede) ved diverse smartshops, priserne er totalt latterlige.

25 g. for 200 kr? det er ikke så galt som Somas priser men heller ikke langt fra.

Nå, jeg må hellere besvare topic i stedet for at sidde og bitche ethno [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Lophophora williamsii - 300 mg / 27 g dried material
Trichocerus peruvianus - 300 mg / 15 to 100 grams dried material (.3% - 2.0%)
Trichocerus pachanoi - 300 mg / 15 to 100 grams grams dried material (.3% - 2.0%)

Fandt jeg på erowid, så jeg tror din dosis er ret meget i underkanten. Men den kan gå hvis de har dyrket planten ordentligt.

Hvis du vil være helt sikker på din dosis så lav en ekstraktion og afvej 3-400 mg. meskalin sulfat, det skulle være rigeligt.

Edit: Hvis du vælger at lave en a/b ekstraktion så læs lige det her, for de forskellige salte har forskellige doser:

The two most commonly produced synthetic forms of mescaline are mescaline hydrochloride and mescaline sulfate which have very similar dosages. Mescaline sulfate is 11% heavier than mescaline hydrochloride, meaning it takes 11% _more_ mescaline sulfate by weight to get the same effects as a certain amount of mescaline hydrochloride.

[ 03 Januar 2003: Besked ændret af: Fenriz ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Forøvrigt synes jeg at det er umoralsk at bestille kaktus ved Ethnoplanet, fordi det er med til at gøre dem ulovlige, fordi nogen bonderøve bestiller en masse lort og putter det hele i hovedet, får det skidt og kommer i BT. (og nej, det var ingen hentydning til dig Halifax [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

Køb dine kaktus fra en rigtig handel eller dyrk dem fra frø, så kan vi måske undgå at de bliver populære som et lammestof og derfor ulovlige. Se blot på hele 2C-I / Soma sagen... jeg synes ikke at noget lignende burde ske med meskalin.

Bare et par tanker altså... *HOST-HOST* BOYCOT ETHNOPLANET!!! *HOST-HOST*

Mvh. Fenriz

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det er jeg godt klar over. Gider ikke til at skrive det hele ned forfra, men jeg har jo sat dig ind i hvad jeg mener om det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Ja, det er jeg godt klar over. Gider ikke til at skrive det hele ned forfra, men jeg har jo sat dig ind i hvad jeg mener om det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Ingen psykoaktive/stimulerende urter kan sælges legalt på andenvis i DK.
Det ville da være rart med uddybende information/HR - men så er urterne ikke længere legale, da de derefter klassificeres som lægemidler i henhold til markedsføringslovgivningen.

Den eneste fordel ved ikke at have uddybende beskrivelser af urterne, er at ingen køber urterne uden forhåndskendskab. Og derved slipper man for at en eller anden idiot kommer til at overdosere eller indtaget noget han/hun ikke burde gøre. I bund og grund statens bud på HR.

Det er et juridisk hundeslagsmål mellem den ethnobotaniske branche og statens jurister som både koster kræfter, penge og ikke mindst tid. Håber du vil se anderledes på tingene fremover. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes også det er ok at gøre med stimulerende og milde psykoaktive urter, det har jeg intet imod.
IMO bør man bare ikke sælge stærkt psychedelika på en sådan side hvor køberne ikke umiddelbart kan se at det er meget mere potent end de andre ting.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]