Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Efter mine lidt ubehagelige drug-oplevelser vil jeg holde mig fra "hårde" stoffer end til nytår, men en udsigt på 3 måneder kun med druk virker liiidt dødsyg [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Self. kunne man sige at det ville være bedst at stoppe 100% og at jeg er svag etc. etc. etc. Men efter som jeg kender mig bedst selv afgør jeg selv det!

Nu til spørgsmålende;

Hvor hårdt påvirker urter som malurt og ephedra/x% efedrin, din psyke? Især malurt er jeg lidt i tvivl om da man da kan få mindre tankeflugt på det, eller hva'?!

Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
Så vidt jeg ved påvirker Malurt din psyke i en meget høj grad hvor efdra senica kun påvirker blod om løbet da det øger blodcirkulationen et godt råd fra mig er drik aldig mere en 8cl absinth da du kan blive sindsyg af det husk på hvad der skete med Van Gogh
Hilsen Marc

Insane psychedelia user!

Argh, var?! det var vel ikke kun absinthe, var der ikke også noget med nogle opløsning-midler i drink'ne?

Andre?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det er en gammel skrøne at man bliver sindssyg af absinth. Sidst i forrige århundrede var absinth en relativ dyr drik. Derfor var indtagelsen af absinth hovedsageligt forbeholdt den højere middelklasse. Arbejderklassen var henvist til at drikke vin. Det irriterede dog i høj grad vinproducenterne at de ikke kunne finde fodfæste hos det bedre borgerskab. Som følge heraf blev der af bondepartierne kørt en meget hård anti-absinth politik, med diverse skræmmekampagner. En af påstandende var netop at man bliver sindssyg af absinth. Det hele kulminerede da en schweizisk mand under indflydelse af blandt andet absinth, gik amok og slagtede hele sin familie. At manden endvidere havde indtaget flere flasker vin, blev der set bort fra [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] . Dette førte hurtigt til et forbud mod absinth over hele det vestlige Europa. Senere er det blevet til at Van Gagh, som jo var ivrig absinthnyder, blev sindssyg af at drikke den grønne fe. Det er alt sammen en gammel skrøne!

/karma!

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Halifax > Det er sjovt, din historie minder mig om en anden... Det var vist noget med at der var nogle amerikanerne der ikke rigtigt brød sig om de mexikanske tilflyttere, og derfor iværksatte diverse skræmmekampanger mod det der, hvad er det nu det hedder, som mexikanerne røg...

Insane psychedelia user!

@Halifax666 og jer andre absinthe-freaks [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]; Jeg har lidt svært ved at gennemskue en absinthe-rus lavet ud af vodka og malurt. Nogen for det til at lyde som om det er et psychedelisk stof på højde med fx hash, andre bare at rusen er en god brandert med et twist af "et eller andet".

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Efedrin er forholdsvist meget lidt psykoaktivt sammenlignet med hallucinogener.
De fysiske bivirkninger er nok mere dem man skal passe på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
"Daffy - Det passeeer faktisk meget godt med den beskrivelse du gir der. Man bli'r voldstiv, men der er også en vis "skarphed" over rusen. Det er totalt svært at forklare, -prøv det! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]