Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 17:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

konkurrence

Her ved indbyder jeg til at deltage i electrolyses47´s opioid konkurrence
HVEM KENDER DEN ?.
Gevinsten er al den ære der kan høstes i cyber space

Der kan besvares i følgende kategorier.

1. et almindeligt kendt kryderi, men kun lidt brugt. Virkning !, forstærker og forlænger virkning af opiater, men bruges også til at tage de værste virkninger af nedtur efter cns. stimulanter.(hvem kommer først med det svar jeg søger )

2 en i danmark almindelig urt, der kan bruges som surogat når man ikke lige har det rigtige, inderholder en alkaloid serie der er paralel med opiaterne, hvorfra den ene kan bruges og kan ved syntese let omdanes til morfin. ( Her er muligvis flere svar, jeg bedømmer og udråber vinder om muligt )

3.DEN HELLIGE GRAL. En i Danmark vildt voksende plante. der på alle måder overgår papave somnifeum og dens alkaloider i virkning. ( indeholder analog serie til opiaterne og jeg finder det mærkeligt, at ikke denne plante er brugt, til medisinsk brug, i steden for valmuens alkaloider. Den er simpelthen opiaterne langt overlegen på alle områder med mindst 1,2 gange ( vil jeg mene ) ( hvem kommer først med et rigtigt svar ))

4. Åben kategori. Høst evig ære og værdighed i cyberspace, Host op med noget nyt, der ikke er almindeligt kendt. ( vinderen/vinderne i denne kategori, vinder ved bred annerkendelse
og overbevisende agumentation, der kan danne grundlag for populær almindelig andvendelse.( eksemplevis ser proteiner fra human spyt og en specifik mælkesyre bakterie se meget lovende ud)

Besvarelser ind give her !.
Diskution skal føres i tråden "electrolyse47´s konkurrence diskution"
på forhånd tak!!.
konkurrencen løber til jeg finder at den er fyldest gørende
eller jeg ikke gider mere.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Svære spørgsmål....

1. kunne muligvis være muskat? Jeg har aldrig hørt om det brugt på den måde, men det er det første farmakologisk aktive krydderi som lige popper op.

2. Her ville mit bud være svaleurt, Chelidonium majus. Et muligt alternativt bud kunne være giftsalat, Lactuca virosa

Jeg ser frem til svaret på nummer 3...

Junior medlem

Hej Prometheus
Dit svar bliver afslutningen på konkurrensen i det du rammer tæt på
og ikke ser ud til at der er megen tilslutning til at lege med mig.

jeg går straks i gang med at skrive en begrundelse.

Ja 1. muskat nød.
3. min 3´er er svale urt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
electrolyse47:

Hvorfor skulle Muskatnød være godt mod nedtur på stimulanter? Myristicin er i sig selv et ret nasty langtidsvirkende sedativt og stimulerende stof.

Jeg vil gerne se nogen kilder på at Svaleurt overgår Papaver somniferum på alle måder.

I spørgsmål nummer to henviser du da til Hulrodet lærkespore eller andre medlemmer af den familie? Har du den syntese ved hånden hvorved man nemt kan omdanne "alkaloid serien" til morfin, som du kan fremvise her?

Medlem

Geografisk sted: CPH
.... Sikke noget vrøvl....
Hvem har dog bildt dig sådan noget vrøvl ind.
Sikker dog noget vrøvl!!!...
men jeg vil da utrolig gerne have en forklaring på hvorfor du mener dette.

Junior medlem

Jeg er lidt skuffet over dem der åbenbart har så meget svære ved at læse end jeg har. åben øjenene !

Junior medlem

Konkurrence svar første del. Punkt 1.

1. Muskat nød det tveægget svær, Muskat nød har ikke et stort terapeutisk vindue og har det med at æde leveren.
Her vil de fleste siger myristicin men jeg føler mig ikke ganske sikker for der er flere ting der ikke passer med over ens med virkning af ren myristicin og tror at er er noget man over ser i total blidelet.

Når det er sagt, så har muskaten også et tærskel niveau, hvor under den kan bruges.
Under første verdens krig var morfin en meget stor mangel vare, og der af prøves flere erstatninger, hvor fra muskat er en af dem, man har sikkert haft tidligere kilder, der har om talt muskat nødens fortræffeligheder. I mindst to lande laves videnskabelige undersøgelser, bygget på data fra klinisk brug/ forsøg, nemlig i Norge og Østrig.
De to undersøgelser er for største delen enige i hovedtrekkene, som konkludere ekstrakt af muskat nød er et stærkt smertestillende middel uden terapeutisk værdig. Idet 5 gram ekstrakt, som er en stærkt smerte stillende dosis også har den kedelige effekt at irreversible lever skader, med hovedsaglige fatale konsekvens følger og redosering med sikkerhed er fatalt.
Hvorimod man finder at dosis på 0,5 til 1,0 g. max. 2 g.ekstrakt i døgnet ca. halver morfin forbruget, uden at lever skader kan på vises ved kortære tids brug ( Gud ved om det er defineret på samme måde som i dag =14 dage ) (her skal jeg nok indsætte kilde angivelse ved først kommende lejlighed. Jeg er pt. syg og kan ikke lige finde internet kilder så det er ind på landbohøjskolen og finde gamle støvet bøger frem igen)
Egne erfaringer !. Nu er jeg en af de få som har større fornøjelse af kodein end de fleste, for jeg mærker stort set ikke for skæld på morfin og kodein, så længe jeg bare tager 5 gange kodein som jeg ville tage morfin.

Ekstrakt ( er i 1914 ? ) min er en en simpel ekstrakt lavet, med udvaskning med æter,
I det jeg finder ekstrakten er potent ved oral indtagelse med kodein således, 0,5 g. ekstrakt + 150, 300 eller 500 milligram dosises er ækvivalente med knapt en dobbelte dosis af ren kodein, om det er som 150 mg. Virker som 250 eller 280 mg. Er svært at sige men det er i det slag.

Forlængelsen af virkning er ca en ¼ subjektivt set og objektiv ved plus. Normal hvile puls 73 ved eftermiddag, indtagelse af 0,5 g ekstrakt + 500 mg. Kodein, efter 25 minutter laveste niveau puls 55, fem timer et kvarter efter indtagelse puls 67 og fornyet lyst til redosering, ugen efter indtagelse af 800 mg. Kodein, solo normal eftermiddags puls 74 ( nu med nogen mandolin feber fra alt for mange forsøg i gennem nogen tid ) 23 minutter efter indtagelse oralt, laveste plus 54 ( pyha måske lige kodein nok, men nu helt uden mandolin feber ) efter fire en halv time puls 65 og en klar fornemmelse af det er ved at aftage i virkning, Nu er kodein ikke det mest oplagte at bruge fordi at virkningen ebber ud langsommere end for morfin,men morfin er problematisk og kodein har jeg adgang til i de mængder jeg har behov for, så det er et naturligt valg for mig !

Halverings !. Tid muskatens halverings tid er meget længere end morfin således ved redosering af morfin/ kodein efter 4-5 timer mærker jeg kun ringe eller ingen aftagende effekt, af initiale dosisen af muskat ekstrakten. Hvor imod efter 18 timer, ingen virkning kan mærkes overhovedet.

Tre dages indtagelse af 1,0 g. muskat ekstrakt solo ( kan jeg godt mærke jeg har indtaget, men kan ikke sige at det virker opioid og jeg oplever let forhøjet hvile puls ), en venlig sjæl jeg kender på et laboratorium, kan ikke se nogen særlige alarmerende lever tal. Prøver blev taget dag -1, +2 og +5
.
Nu er jeg jo ikke stats anerkendt forsker men forhenværende ”koge” kunster, men jeg våger pelsen en gang her og siger!.
Der her er tale om et non polært, ikke alkaloid , ikke protein, uden opioid angonistisk, eller halv antagonistiske forhold til opioider, den en eller anden vej. For jeg har ikke kunne fractionere en del der har samme virkning som hele balsammen udviser.
( lur mig der må være nogen et sted er kender virknings mekanismen ).

Den om talte virkning ved ned tur efter cns-stimulanser .
Nu kan jeg ikke selv bibringe nogen erfaringer med kokain,da jeg ikke selv tåler kokain.
Der findes ej heller ikke noget der til tilnærmelsesvis ligner en rigtig videnskabelig undersøgelse på området, men man ser jævnligt omtale og anprisning af 1 til 2 muskat nødder ( lidt høj dosis syndes jeg og hvor ofte ??? ) revet udrørt i vand som værende et probat middel mod ubehag efter seponering af ”Rock cocain” (fribase kokain).

Egen erfaringer med amfetamin/muskat ekstrakt.
0,5g. ekstrakt + 50 mg, dex. amfetamin-fosfat per oral, var mig en mindre frisk end forventede oplevelse!.
8 timer præget af rest løshed uden lystfølelse og general udefinerlig ubehag/utilpashed, i 1. til 4. time var der øjen sitren og manglende evne til at fokusere, i 2. time var der smertefulde mavekramper. Ikke noget jeg nogen sinde skal prøve igen.
Efter en aften/nat med dex.amfetamin 50 mg efter 3 timer, indtages 37 mg. 12 timer(klart dagen efter humør) efter sidste indtagelse af amfetamin, indtages så ekstrakt 0,5g. der overraskende nok giver en ”melow” fornemmelse af velværre, men klart anderledes end morfin men mere fenemal eller ætymal artig.

Jeg har lidt svært ved at forstille mig en abstinent narkoman administrere et muskat ekstrakt !.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]