Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
jeg er ikke helt sikker men næsten 99% sikker på de fleste er trichocereus alle sjølekaktuseren http://public.fotki.com/trold/nye_cacti_billede/

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
det er fanme en fed samling du har dig der trold [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem

Geografisk sted: Århus Syd
Nice !!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] !!!!
Måske jeg skulle trille forbi Kolt snart ! HA HA HA HA HA

hehe rygern ja de kunne du li.men der komme jo nok også snart en dag hvor jeg skal af med nogen af dem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Når den dag kommer skal du lige sige til. Jeg vel med glæde aftage nogle af dem..

Ashoka

PS. Jeg er rimelig sikker på at de der små kugler er en slags Astrophytum - hæng mig dog ikke op på det.

[ 28 Marts 2002: Besked ændret af: Ashoka ]

ikke for nåde man hvad vil folk gi for en trpr klar kaktus ...
håber ikke de gør nåde jeg skiver de her vh trold [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

ja de var også de jeg syns ashoka.af de linde men de lå bare i et kasse lige til at putte i lommen hehe så de kom de.og ja jeg skal nok sige til når jeg skal af med nogen af mine cacti.jeg flytte snart i lejlighed igen så han jeg nok ikke plat til så mange...

Medlem

Nu hvor vi lige er ved emnet kaktus, så var det at jeg fyldte en blanding ½ grus ½ muldjord i et minidrivhus og tilsatte 20 San Pedro-frø. Den 22. begyndte de små at dukke op, der er ca. 16 stk. nu tror jeg nok [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] . Men altså så var det at jeg tænkte på, at i lexikonet opfordres der til at man starter med at kultivere de små i et mindrivhus, fordi de elsker fugt i de første par uger, er der nogen der kan præcisere de der "par uger" lidt nærmere [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] . De er nu ca. 2 uger, men stadig under en centimeter og ser stadigt ret skrøbelige ud [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] såeh hvor længe bør det der minidrivhus værk stå på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hej Brian
Du skal vente mere end to uger inden du åbner helt op for mini drivhuset. Du skal egentlig bare lade dem stå i drivhuset indtil de ser nogenlunde kaktus agtige ud. Du må gerne give dem lys, men ALDRIG direkte sol lys, det misfarver og stresser dem - giv dem derfor filtreret sol lys i sommermånederne, brug eventuelt noget hvidt stof eller kridt ruden til. Hvis du har problemer med svampe angreb, kan atamon bruges til bekæmpning, det er ikke nært så giftigt som konventionelt svampemiddel.

Og til sidst et meget nyttigt link:
http://www.kaktus.dk/kakdyrkformering.html

Håber det hjalp
Ashoka

[ 03 April 2002: Besked ændret af: Ashoka ]

Medlem

Satans også [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] Så vil jeg skynde mig at fjerne dem fra den direkte sol i vindueskarmen, og så er der jo ingen grund til at spørge hvorfor nogle af dem er blevet gule [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]
Kan de små stakler redes?

[ 03 April 2002: Besked ændret af: Brian ]

ja de klar sig nok cacti over lever sku næsten alt næsten vh trold

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]