Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg havde forberedt det helt store trip med to af mine venner igår, og så virkelig frem til at prøve meskalin for anden gang (første gang var i sommers). Vi indtog hver 25 gram tørret peruvian torch, hvilket var rigeligt sidst, men efter lidt kvalme og den lækre fornemmelse når det så småt begynder at virke gik det ligesom i sig selv :( der var med andre ord ikke tale om et ordentligt trip men nærmere en + på shulgins skala.
Hvad fanden sker der :evil: jeg havde fastet i flere timer forinden og kun spist frugt om morgen, jeg har ikke trippet på meskalin i et halvt år eller noget andet i måneder.
Kan det virklig være rigtigt et alkaloid indholdet har været så lavt i tre forskellige poser tørret kaktus? Og i så fald: Er det ikke noget være møg at man aldrig ved hvor meget man indtager? Jeg mener ved i hvilken mængde i skal æde for at få et godt trip?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg må indrømme at jeg ikke kan huske hvor meget meskalin jeg åd, da det var, men jeg fik heller ikke nogen mærkbar effekt ud af det. To af mine venner som havde indtaget ca. samme mængde var dog blevet godt blæste af det. Personligt skyldte jeg skylden på at jeg stort set lige var kommet ned fra et ret stærkt svampetrip da jeg drak det klamme sammenkog.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

25g er i underkanten hvis man gerne vil bryde igennem for alvor, men det burde være nok til at give en mærkbar effekt. Mere end lidt småvisuals og et lille kig ind i den psykedeliske verden skal man dog ikke håbe på. Hvis I brækkede meskalinen op ibden 2 timer efter indtagelse er der også gået noget til spilde.

Jeg har selv lige forsøgt mig med en dosis på 40g som jeg ikke kunne holde inde og det gav mig et trip i stil med det du beskriver. Jeg forsøger mig igen om et par uger med 40+ g , og vil der prøve mere ihærdigt at holde det inde i de 2 timer det er tager for kroppen at absorbere stoffet, men jeg tror ikke rigtig på at det vil lykkes mig. 25g kan jeg holde nede uden de store problemer, men i større mængder er det temmelig svært; og som du selv har erfaret er 25g ikke rigtig nok til at give et trip der er besværet og pengene værd.

Så skal man trippe meskalin er det tilsyneladende påkrævet at lave en ekstraktion. Det er en kompliceret proces og indtil nogen viser mig en enkel og ikke tidskrævende metode er det ikke noget jeg for mit vedkomende orker at gennemføre.

LSA på den anden side er nemt at ekstrahere og er bestemt besværet værd så måske er det de græsgange du skal søge (?).

Titel:
Medlem

tja jeg har en temmelig hårdfør mave og har aldrig kastet op af meskalin. Vi fandt ud af at man kunne pulverisere kaktussen og hælde et lille skvæt drikkeyogurt ved, og på den måde få en vingummi-agtig klump; den kunne skæres i små stumper der let kunne sluges som piller.

Det er godt nok mærkligt hvis jeg pludselig skal have dobbelt så meget for at bryde igennem på meskalin :shock: og i det tilfælde er det sgu også ved at være for dyrt til at det er det værd :cry:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja men efter hvad jeg har hørt skulle et godt meskalintrip være det ultimative inden for psykedeliske oplevelser, så bryder man først igennem tror jeg at prisen er underordnet.

Titel:
Medlem

Mit første trip (meskalin) er den fedeste psykedeliske oplevelse jeg har haft til dato (selv efter fire heftige svampetrip). Psilocybin føles bare ikke rart i kroppen og det gør mig mere paranoid og ødelægger min korttids-hukommelse under trippet. Der er intet som meskalin og det føltes ikke som om det kunne udvikle sig til et bad trip ligegyldigt hvor vildt det blev (i modsætning til copelandia cyanecens - trippene).
Men jeg skal nu åbenbart bruge dobbelt så meget peruvian torch for at opnå den ønskede virkning :? Jeg kan bare ikke forstå hvorfor...

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg tager mig lige den frihed at hijacke emnet, da jeg ikke kunne finde svar på mit spørgsmål andetsteds.
Ahøm, men altså: Kunne man i teorien ikke undgå den kvalmende smag af meskalin-ekstraktet, hvis man tørrede det færdige resultat i en ovn ved smag varme og efterfølgende pulveriserede det tørrede ekstrakt og puttede det i kapsler? (det ville muligvis blive til en hel del kapsler, men det ville stadig være at foretrække)
Og nej, jeg har ikke tænkt mig at trippe meskalin forløbigt, det var mere et teoretisk spørgsmål.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Så vidt jeg ved, så er de fleste alkymider (så som meskalin) ikke glade for varme. Så hvis du ønsker at fuldt ud tørre din plante, så skal det være ved længere varende, og meget lav varme. Evt. 35ish eller noget.

Jeg skal dog ikke aflive muligheden, men tror nedkogning af eksrakt er en mere effektiv løsning.

En anden ting er, at alkymider altid giver kvalme. Sådan er det bare. Derfor er ideen, at man skal have produktet til så lidt, som muligt. Derfor er det, i mine øjne, en god ide at lave et nedkog, da det jo reducerer produktet.

Lykke til!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jaspar skrev:
Jeg skal dog ikke aflive muligheden, men tror nedkogning af eksrakt er en mere effektiv løsning.

Det var jo netop det færdige nedkog, jeg tænkte på at udtørre, så man slap for at drikke/gylpe det i sig (hvilket muligvis også var det du svarede på, kan ikke helt gennemskue om du misforstod mig eller ej :D )
Men tusind tak for svaret!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok. Grunden til, at du brækker dig, er ikke smagen. Eller jo, evt. delvist, men det er de aktive alkymider der er i meskalinen :) Ikke nødvendigvis smagen.

Hvis du ikke kan fordrage smagen, så ville det måske være en god ide at eksperimentere med kapsler. Jeg har selv nogle kapser i størrelsen 00, og de har været nyttige i div. situationer, så mon ikke du kunne få lidt gavn ud af dem, med noget tørret kaktus?

Hagen er dog, at kapslerne er lavet af gelatine, hvilket, i mine øjne, kan give lidt oppustet mave, ved stor indtagelse.

@Balle, du skriver, at du kræver ekstra meget kaktus, hvilket er langt over tredive kapsler. Til Til det må jeg nok sige, at du temmelig sikkert ikke få en forbedring ud af kapsler - snarere tvært i mod. Kapslerne kan, som jeg sagde, nemt give dig en følelse af oppustet mave (ligesom hvis du spiser vitaminpiller på tom mave - du får bøvseren på), hvilket kan lede dig til yderligere kvalme.

Men prøv dig frem, og meld endelig tilbage.

Har længe tænkt over det med kapslerne, men ingen har meldt tilbage :)

Alt lykke til!

Titel:
Medlem

det er slet ikke nødvendigt med kapsler, jeg pullverisere den tørrede kaktus, og hælder et lille skvæt drikke yoghurt ved. Så har man en vingummi agtig klump der kan deles i mindre bidder som man nemt kan sluge; man kan ikke smage meskalinen overhovedet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder som en god løsning. Har du mulighed for at tage nogle billeder af det, næste gang du leger med det? Jeg er ret nysgerrig, men har ingen planer om at tage meskalin lige pt.

Titel:
Medlem

Jaspar skrev:
Ok. Grunden til, at du brækker dig, er ikke smagen. Eller jo, evt. delvist, men det er de aktive alkymider der er i meskalinen :) Ikke nødvendigvis smagen.

Ok... Jeg er farmaceut.. Hvad fanden er alkymider?
Er det sådan nogle mider, der tilfældigvis viser sig at være alkymister?

Jesus... Jeg var lige i gang med at søge noget seriøs info om meskalin, men når jeg støder sådan noget BS gider jeg sgu ikke mere.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sparg skrev:
Jaspar skrev:

Ok... Jeg er farmaceut.. Hvad fanden er alkymider?
Er det sådan nogle mider, der tilfældigvis viser sig at være alkymister?

Jesus... Jeg var lige i gang med at søge noget seriøs info om meskalin, men når jeg støder sådan noget BS gider jeg sgu ikke mere.

Jeg har godt nok heller ikke hørt om alkymider før - men kunne det være alkamider han snakker om? Jeg ved det er et af de indholdsstoffer der virker helbredende i nogle få planter.

Titel:
Medlem

Sparg skrev:
Ah, tag lige en slapper. Cut the guy some slack.
Selv hvis han tager fejl, så er det jo noget vi allesammen kommer ud for engang i mellem.

Derudover, så har jeg svært ved at se hvordan meskalin kan være nedbrydeligt ved moderat varme, når man jo oftest koger afkog af kaktusserne.
Hvis meskalinen kan klare den varme det bliver udsat for under et afkog kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne holde til anden varme - f.eks at blive lagt i ovnen i et stykke tid.
At tørre den vil dog sandsynligvis ikke hjælpe på kvalmen, da selve meskalinen er irriterende for maven.

...og nu håber jeg i bærer over med mig hvis jeg har taget fejl :wink: .

Titel:
Medlem

Lad mig i øvrigt lige citere "Ask Erowid" :
Citat:
As far as why it makes you feel sick and throw up, mescaline itself does this. Even pure mescaline makes most people vomit. Not only is peyote somewhat irritating to the stomach, but mescaline interacts with serotonin receptors. The vomit reflex is partially controlled by serotonin, so it is not surprising that mescaline and related drugs can make people feel ill.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
JA 40g :). men så be'r man også selv om at blive elsket.. Mescalin kan ikke retfærdiggøres via et pengesystem.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
25g er imo i underkanten, fik en smule effekt, men slet ikke ordentligt gennembrud. Gutterne i EP påstår ellers at flere har ment at 20-25g er en god dosis.

Jeg vil dog prøve med 40 næste gang og se om det ikke virker bedre

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]