I år har jeg jo selv prøvet at dyrke mit eget hamp.. Det er gået meget fint, men mine planter er ikke (surprise!) ligefrem noget at råbe hurra for.. Desværre! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
I onsdags da jeg havde fået fri fra arbejde kom jeg gående hjem. Min genbo (en pensioneret skraldemand med en forkærlighed for model-tog - Meget flink) sad som altid i sin garage og røg smøger.. Jeg gik forbi og vinkede, han gjorde det samme. Så pludselig siger han "Mathias.. Kom lige herover!" Jeg gik over på den anden side, hvorefter han sidder og kigger lidt ned i jorden.. Han kigger så op, og spørger "Ved du hvaaa'.. De der hamp-planter du har stående ovre i haven, bruger du dem til noget?"
Jeg var bogstavelig talt ved at skide i bukserne, da jeg ikke gider at hele min vej ved at jeg har hamp i min have, så jeg svarer "Haha, nej, en af mine venner gav mig bare nogle frø og spurgte om jeg kunne få dem til at blive til planter.. Det kunne jeg, end og story" .. (Yeah right, som om han troede på mig! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])
"Så du bruger dem altså ikke til noget?"
"Nej, selvfølgelig ikke"
"Nå, okay.. Det er fordi, jeg har sådan to hamp-planter stående i mit drivhus, en han og en hun-plante.. Jeg ryger ikke det lort, men det er jo en køn plante, og den holder en masse insekter væk.. Jeg bruger den jo ikke til noget, så hvis du vil have dem, kan du bare komme over og hente dem.."
"HEEELT sikkert!" ( [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])
"Bare lad være med at sige noget til dine forældre.. Hunplanten ligner fandme en hel palme efterhånden, ved jorden er stænglen så tyk her.. Haha"
Her forleden spurgte jeg så om jeg måtte komme over og se dem, og for satan mand.. De er FANDME store! Jeg uploader et billede så snart jeg får planten over i min have!
Så følger også et lille spørgsmål.. Han har jo haft sine planter stående i drivhus, direkte i jorden hele dens levetid, (3 måneder) betyder det noget? Jeg tænker på om planten går i chok ved at komme op af jorden over i en potte, og ud i den "friske" luft? Er jeg eventuelt nødt til at opføre mit eget drivhus først?
Jeg har ikke gødet mine planter overhovedet fordi jeg lidt synes det strider imod min morale.. Morale er måske en dum betegnelse, men det har jeg ikke! De har _kun_ fået jord, kompost-muld, og djursland spaghnum-jord - eller noget i den stil.. Og så selvfølgelig vand! Jeg har en enkelt gang med en blomsterforstøver givet dem en meget meget meget mild gang sæbevand, fordi de havde fået nogle underlige insekter, og det fjernede dem.. Som følge af ingen gødning har mine planter (desværre) mange huller i bladene, plus at de nederste blade bliver gule og visner.. Det har ingen decideret betydning for mig, men er det et problem jeg burde gøre noget ved?
Jeg sætter nogle billeder af mine og min nabos planter op inden næste uge! På forhånd tak! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
MVH -Mathias.
[ 12 2003: Besked ændret af: Creatif ]
|