Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hashkager.
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ville bare gerne høre hvor mange af jer der havde prøvet hashkager, og hvad I synes om det? Jeg har først prøvet en nu, næsten 4 år efter jeg begyndte at ryge, og jeg synes forskellen er ret vild.

Hvis I foretrækker kager over rygehash, så fortæl hvorfor.

/Tias

Insane psychedelia user!

Jeg foretrækker hashkager fordi at man nærmest får et trip ud af det. Hvis jeg ryger en joint fra staden til en 40'kr. bliver jeg skæv og træt de næste par timer. En hashkage derimod, kan man nærmest få et svampe-agtig trip ud af!

Amfetamin + hashkager = Go'fest! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
@Daffy....de J's du køber inde på staden er møgdårlige! du skal heller købe noget fed selv!!

Jeg har ik prøvet hashkager men det skal jeg meget snart! har hørt at man skulle være lam i 8 timer... eller det siger Speedy... har hørt nogle ret grinern historier om det! glæder mig lorte meget til at prøve det....
Hæhæ....
Fredag: først en del baner amf, så ind til til psy møde på staden også en masse fed! det skal nok blive trippern!!!

Insane psychedelia user!

@The Misfit: Jeg kan egenlig ikke lide hash, så nå jeg en sjælden gang ryger, ryger jeg sgu' bare staden's skod joints.. De passer fint til mig! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] JEg havde forresten min første gode oplevelse på hash i lørdags!

Kommer i (dig&speedy) også på staden på fredag? Jeg skal prøve BZP for the first time på fredag, så det kan være jeg lige kigger ind..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg kan bedre lide hashkager bla. andet fordi man ikke får en lige så tung stener, som af hash. Første gang jeg var skæv var faktisk på hashkager. Mig og en af mine venner frådede en hver. Vi troede ikke der ville ske noget, men så ca. 2-3 timer senere på vej hjem i bussen begyndte mig og ven bare at sidde og grine af hinanden. Først troede vi bare det var fordi vi var glade, men så fik vi den vildeste griner. Det var lidt for sjovt. Tror næsten jeg køber et par stykker på fredag, hvis jeg kommer.

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
Yupper vi kommer... Jeg skal være sindsygt lam!!!det tror vi alle sammen skal være!! Men jeg skal også have mig et par baner! det skal sgu nok blive grinern....
Daffy... hvornår kommer du der ind?

Insane psychedelia user!

Jeg ved det ikk', nok lidt tideligt! Jeg skal måske hjem til Roskilde/Holbæk og i byen, så jeg skal måske smutte igen ved 00:00 tiden.. Jeg kommer vel ved en 7'tiden. Hvis jeg altså kommer..

Så skal jeg også have lidt shrooms.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Kager har nogle fordele, når man først har lært at styre dosis. Til at begynde med lå jeg altid omkring de 0,5g, hvilket jeg synes er for meget (man har den der stigende rus i flere timer, hvorefter man nærmest går i coma). Holder man øje med, hvor meget galar man har i hver kage og æder man det på tom mave, kan man ret let dosere en passende mængde. Jeg har f.eks. ædt nogle kiks (fremstillet af "affald" fra noget potdyrkning) lige før, jeg skulle med toget til Jylland. Det blev en kanon togtur! Jeg kan godt lide at æde en lille dosis, så kan man stadig læse Dan Turell f.eks. Faktisk meget inspirerende. Nå det var de fordele jeg kom fra. Virkningen er klart anderledes. Man mærker opturen stille og roligt. Det er en oplevelse i sig selv. Man får jo heller ingen gener fra røg. Der lugter ikke af røg eller noget i ens hjem. Jeg kan godt få kvalme af at ryge. Det undgår man helt med kager. Jeg har en tendens til at være mere bagskæv næste dag, end hvis jeg bare ryger, men det synes jeg ikke rigtig er et problem - tvært i mod, synes jeg det er hyggeligt, når man kan mærke resterne af gårsdagens tur. Ulemper kan egentlig kun være fejldosering. Jeg har haft aftener, hvor jeg ikke kunne se og ikke rigtigt tale, hvor jeg skulle kaste op, men ikke kunne (jeg endte med at ligge og ralle i en slags kramper på mit entregulv), jeg har stået ved en vej ude af stand til at sanse, om jeg stod på kørebanen eller ej, men med en meget klar fornemmelse af den bil der kom blæsende, jeg har siddet aftener med alt alt for meget skrald på, ikke stenet men nærmest med blæst inde i hovedet (og synsforstyrrelser ansigter fovrænges til at ligne gamle kærester - en "GoOn" sodavand fra Aldi står på bordet og stirrer på mig med sine to "O'er" selvfølgelig pulserer den lidt medens den gør det). Altså ret vilde skæverter, men ikke sådan at man ikke kunne lære noget af det - jeg ville ikke undvære de voldsomme oplevelser.
Øøh jeg har skrevet et ret langt indlæg i en tråd startet af "loppen" med titlen Begynderen. Jeg kan ikke finde ud af at poste et link til den. Men I kan jo tjekke den, hvis det er. Der står lidt opskrifter og generelt om fordøjelse.
I øvrigt var min første gang på galar en lille kop guldkakao - jeg var skæv i nogle timer - jeg skulle have gæster - jeg havde ringklokke høre halluer, så jeg troede hele tiden, at de var lige på trapperne - da gæsterne kom synes jeg egentlig, at jeg var helt ædru igen, men det kan vist ikke passe. Nå min første gang var MEGET vellykket. Jeg kan kun anbefale begyndere at æde det, MEN æd kun hvad der svarer til 0,1 gram og gør det på helt tom mave evt. sæt gang i sagerne med 1 kop kaffe eller _1_ genstand snaps/vodka eller noget.

Held og lykke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå, har besluttet mig at poste rapporten om mit første hashkage-trip. Læs den kun hvis I er bekendte med hashens virkninger og har tålmodighed til at læse noget langt.

Jeg skrev den mens jeg var påvirket, og den er derfor meget usammenhængende, men jeg håber I kan bruge den til noget.

Peace,
Tias.

Medlem

Tias, du så hvad der skete med mig da jeg havde spist en halv kage...men jeg havde heller ikke spist noget hele dagen!! Jeg syntes det er en ret vild virkning man får af at spise hash istedet for at ryge det.
Jeg hved ikke hvad jeg bedst kan lide for jeg syntes virkningerne er forskellige.....

Junior medlem

Geografisk sted: HALAMALLA
.... Fedt nok, somme tider får jeg den fornemmelse af at, folk(Nogle) ikke har en skid erfaring med stoffer og kan derfor ikke informere andre om de pågældende stoffer. Jeg tror som bare det er folk som syntes det er spændende og fashinerende. Det kunne f.eks. være lille Ole på 14 år der læser lidt hist og pist, men kender egentligt ikke til miljøet eller rusen. Forresten!Hvordan kan man blive skæv af at æde 0,5 gram hash??? Jeg ved det sku ik, men jeg kan da sige når jeg spiser hash plejer at spise ca. 2 - 3 gram. Ellers kan jeg ikke få en skævert ud af det, men det er jo op til en selv.

Insane psychedelia user!

Øhhh hvis du æder ren hash skal der meget mere til fordi at der går meget THC spildt i fordøjelesen, hvis du derimod spiser hash i en kage så har thcen bundet sig til et fedtstof som det så bliver optaget gennem....

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hashkage og Guldkakao, er klar for chilleren. Har dog ikke prøvet dem fra staden, de bliver beskrevet som temmlig vilde - fed rapport Tias...

Men syntes klart at effekten er vildere og mere intens...

Ooops, er lidt væk... Altså vildere end at ryge normalt...

GF over and out [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 14 Marts 2002: Besked ændret af: Ganjafarmeren ]

Dedikeret medlem

jeg lavede en kage til en klasse julefrokost for nylig, med 5g 80kr's, got damn det var, sjovt. Der er ingen i min klasse der ryger jævnligt.

jeg sad i 90 min og trippede til et eller stern techno, bare bevægede mig i ryk og følte mig i balance [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

hash og netto's kage pulver=en sikker vinder!

Medlem

@Tias - yep fed rapport.
@EthnomaN - Er det dig selv du refererer til, når du taler om folk, der (efter sigende) ikke aner hvad de snakker om? Det kunne man godt komme til at tro, for du ved tilsyneladende ikke meget om at æde hash; f.eks. faktorer, som er relevante i forbindelse med dosering. Faktisk kommer jeg helt i "Sir Haze stemning", når man hører sådan en gang pis og så oven ikøbet med en rimelig overlegen undertone [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Jeg husker ikke meget fra min første rus med hash kage, det var min første skævert i alderen af 6 år (muugor stik den) en eller anden bldning solgte mig Choco muffins på Midtfyns festival hvor jeg var med mine forældre. Jeg æd en hel muffin selv og alt hvad jeg husker er at jeg havde det underligt/dårligt og at min mor var meget sur. Dagen efter var heller ikke så fed, men jeg husker ikke meget af det.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS:Giv ikke børn stoffer, det kunne være dit eget barn det går udover en dag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ethnoman>> Det skyldes at du måske er den med manglende erfaring. Hvis hash indtages ordentligt, bundet til fedt eller alkohol, så er 0,4-0,8 gram RIGELIGT til at påvirke en tungt.

GF>> Jotak, jeg håber du kan læse den - Var jo ret lam da jeg skrev den..

Peace,
Tias.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Punk:
Øhhh hvis du æder ren hash skal der meget mere til fordi at der går meget THC spildt i fordøjelesen, hvis du derimod spiser hash i en kage så har thcen bundet sig til et fedtstof som det så bliver optaget gennem....<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg elsker når du skriver sådan noget.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Piercer:
Jeg husker ikke meget fra min første rus med hash kage, det var min første skævert i alderen af 6 år
<HR></BLOCKQUOTE>

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.. ikke mange der får lov til at indtage hash når de er små... Med den fantasi børn har i forvejen, såå [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]