Kager har nogle fordele, når man først har lært at styre dosis. Til at begynde med lå jeg altid omkring de 0,5g, hvilket jeg synes er for meget (man har den der stigende rus i flere timer, hvorefter man nærmest går i coma). Holder man øje med, hvor meget galar man har i hver kage og æder man det på tom mave, kan man ret let dosere en passende mængde. Jeg har f.eks. ædt nogle kiks (fremstillet af "affald" fra noget potdyrkning) lige før, jeg skulle med toget til Jylland. Det blev en kanon togtur! Jeg kan godt lide at æde en lille dosis, så kan man stadig læse Dan Turell f.eks. Faktisk meget inspirerende. Nå det var de fordele jeg kom fra. Virkningen er klart anderledes. Man mærker opturen stille og roligt. Det er en oplevelse i sig selv. Man får jo heller ingen gener fra røg. Der lugter ikke af røg eller noget i ens hjem. Jeg kan godt få kvalme af at ryge. Det undgår man helt med kager. Jeg har en tendens til at være mere bagskæv næste dag, end hvis jeg bare ryger, men det synes jeg ikke rigtig er et problem - tvært i mod, synes jeg det er hyggeligt, når man kan mærke resterne af gårsdagens tur. Ulemper kan egentlig kun være fejldosering. Jeg har haft aftener, hvor jeg ikke kunne se og ikke rigtigt tale, hvor jeg skulle kaste op, men ikke kunne (jeg endte med at ligge og ralle i en slags kramper på mit entregulv), jeg har stået ved en vej ude af stand til at sanse, om jeg stod på kørebanen eller ej, men med en meget klar fornemmelse af den bil der kom blæsende, jeg har siddet aftener med alt alt for meget skrald på, ikke stenet men nærmest med blæst inde i hovedet (og synsforstyrrelser ansigter fovrænges til at ligne gamle kærester - en "GoOn" sodavand fra Aldi står på bordet og stirrer på mig med sine to "O'er" selvfølgelig pulserer den lidt medens den gør det). Altså ret vilde skæverter, men ikke sådan at man ikke kunne lære noget af det - jeg ville ikke undvære de voldsomme oplevelser. Øøh jeg har skrevet et ret langt indlæg i en tråd startet af "loppen" med titlen Begynderen. Jeg kan ikke finde ud af at poste et link til den. Men I kan jo tjekke den, hvis det er. Der står lidt opskrifter og generelt om fordøjelse. I øvrigt var min første gang på galar en lille kop guldkakao - jeg var skæv i nogle timer - jeg skulle have gæster - jeg havde ringklokke høre halluer, så jeg troede hele tiden, at de var lige på trapperne - da gæsterne kom synes jeg egentlig, at jeg var helt ædru igen, men det kan vist ikke passe. Nå min første gang var MEGET vellykket. Jeg kan kun anbefale begyndere at æde det, MEN æd kun hvad der svarer til 0,1 gram og gør det på helt tom mave evt. sæt gang i sagerne med 1 kop kaffe eller _1_ genstand snaps/vodka eller noget.
Held og lykke
|