Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Hash (og alt det der)

Det skader jo hjernen, bedøver den i en del tid, eller hvad den nu gør, men i hvor lang tid, og hvordan kan man få det ud af kroppen hurtigts muligt, ved at drikke vand ?

Skader det virkelig indlæringsevnen, det gør det vel. Ville være rart hvis en af jer kunne fortælle lidt om hvad skade det gør.

Tak

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hash skader ikke hjernen overhovedet, men man har nedsat korttidshukommelse og indlæringsevne op til 48 timer efter en ryger.
Så vidt jeg ved kan du ikke gøre meget for at få det hurtigere ud at kroppen.

Medlem

Geografisk sted: Månen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halløj:
Hash skader ikke hjernen overhovedet, men man har nedsat korttidshukommelse og indlæringsevne op til 48 timer efter en ryger.
<HR></BLOCKQUOTE>

D kommer skam helt an på hvor stort dit forbrug r! I skolen får man at vide at man er påvirket op til en uge efter man har røget! P.g.a egne erfaringer tror jeg at tallet er noget højere! For lidt under et år siden holdte jeg en pause fra hashen efter at have røget dagligt i ca 2 år! Gennem den første måned uden tjald kunne Jeg mærke dag for dag at jeg blev klarere oven i hovedet og ting og sager som jeg havde glemt begyndte at dukke frem i hukommelsen igen!
Da Jeg så røg en fed igen efter 3 måneders pause kunne jeg mærke at jeg følte mig påvirket i ca 3 dage herefter.

Med hensyn til om det er skadeligt for hjernen, vil jeg holde mig til den almindelige opfattelse at det kun bedøver hjernecellerne, men jeg ved d ikke med sikkerhed. En ting er i hvert fald 100% sikkert, det er ikke sundt at ryge hash!

Men derfor kan man jo godt gøre d aligevel [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

1. Hvad mener du med hash og det der ?

2. Jeg vil ikke sige at det decideret bedøver hjernen, men det har da klart en hæmmende effekt på indlæringsevnen og korttidshukommelsen, men, så slemt synes jeg heller ikke at det er. Det kommer meget an på hvad du selv gør det til. Der kan gå fra op til en uge til en månede fra du har røget, til THC'en er helt ude af systemet.

3. Hash skader ikke indlæringsevnen, det hæmmer den bare i et begrænset stykke tid. Og det er ikke sådan du bliver helt dum af det, det skulle da lige være efter et godt stykke tid hvor du har røget flere gange om dagen, men din hjerne er ikke smadret i resten af dit liv.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Tak for besvarelserne.

I tiden er jeg selv på en pause, for jeg går i skole, og den må jeg hellere klare, og jeg røg nok lidt for meget i starten af året.

Glæder mig til jeg har haft min sidste eksamen, så ved jeg i hvert fald hvad jeg skal [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]