Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg er på det seneste begyndt at genoptage en vane med at ryge NÆSTEN vær dag...og det er da også fint nok....det har jeg gjort før og klaret godt nok. MEN...der er opstået et problem som jeg ikke har haft tidligere...hvis jeg ikke har røget kan jeg ikke falde i søvn...klokken er 6:31 og jeg er lysvågen og klar til at spille fodbold i regnvejr med et smil på munden...jeg kan bare ikke sove. Og det er så der jeg tænker....Hey der er jo en masse smarte mennesker psy.dk der ved præcis hvad man skal gøre.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Du kunne jo suge et bonghovede lige inden du ligger dig til at sove, men det måske heller ikke så smart da du så bare vender dig til det i stedet. Men ellers så begynd dog til noget sport eller lav lidt motion inden sengetid, hvis ellers dovenskaben tillader det. Det plejer i hvert fald at hjælpe. ELLERS SÅ STOP DOG MED FEDEN [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Jeg mener der lige har været et andet topic om det her, her forleden?

[ 10 December 2002: Besked ændret af: Muugor ]

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Stop med at ryg, det er fordi du har vænnet dig til at suge, så skal man jo nemlig lige have at gonat-hoved inden man skal sove... Hold en pause på en måned eller to, det hjælper, tro mig, jeg taler af erfaring (men fik godt nok stadig Imozop udskrevet af lægen, nogen som kender dem?).

CobZ [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
What goes up must come down.
Når jeg selv skal holde pause - f.ex. her i eksamensperioden, efter alt alt for meget røg, går de første nætter da også med at ligge søvnløs til langt ud på natten.
Sovemedicin kan være en kortsigtet løsning, men jeg vil aldrig synke så dybt, at tage det bare for at falde i søvn - efter en hård tur på stimulanser, OK - men ikke på en hverdag, for at kunne komme op dagen efter.

Et andet problem er sult - eller igen mangel på samme. De første dage uden tjald føler jeg ikke rigtig nogen sult eller tørst, som nok skyldes, at hormonet, der er ansvarlig for sult/tørst lige skal "op at køre igen" uden tjald(?).

En sidste bivirkning er, at man efter er par dage, begynder at kunne tænke struktureret og sammenhængende, samt at korttidshukommelsen begynder at virke og man generelt opleves som et gladere og mere positivt menneske, da folk(i hvert fald mig selv!) bliver en regulær energibombe, i forhold til dagene med 2g ryger på bong.

Medlem

Jamen...jeg hr lige været på pause....ØV....

CannaChem>> det var da en skræmmende som det du lige har skrevet beskriver præcis hvordan jeg har det...rart at vide man ikke er vanskabning [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Der er et naturprodukt der hedder baldrian B+. Det virker lidt hvis du har uro i kroppen og tankerne flyder rundt når du skal sove. Det er ikke et særligt kraftigt produkt men jeg bruger det altid dagen før en eksamen da jeg har problemer med at falde i sovn og de plejer at hjælpe lidt.

Dank

Medlem

[ 10 December 2002: Besked ændret af: Dank ]

Medlem

Geografisk sted: Utopia
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dank:
Der er et naturprodukt der hedder baldrian B+. Det virker lidt hvis du har uro i kroppen og tankerne flyder rundt når du skal sove. Det er ikke et særligt kraftigt produkt men jeg bruger det altid dagen før en eksamen da jeg har problemer med at falde i sovn og de plejer at hjælpe lidt.

Dank
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har godt nok prøvet det der baldrian, synes ikke rigtig de virker, heller ikke hvis man æder 6-7 stykker... Så hellere lige nappe en ronal eller to inden man går i seng, så er man frisk og veludhvilet når man vågner!

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

COBZ!

Dedikeret medlem

baldrian har aldrig virket på mig, ved andet end at få mit pis til at stinke af aspergs!

men søvnløshed kender jeg sq godt til, har ikke kunne komme af med det tiltrods for at det er ved at være ½år siden jeg stoppede med at bruge fed for at ryge, men tag armbøjninger til du ikke kan mere hvis du ikke kan sove, kan du stadigvæk ikke så prøv igen, og spil pik 2-3 gange derefter, så sover du!

det virker for mig.....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zikterion:
kan du stadigvæk ikke så prøv igen, og spil pik 2-3 gange derefter, så sover du!

det virker for mig.....
<HR></BLOCKQUOTE>

DET tror jeg gerne [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[QUOTE]Originalt postet af Zikterion:
[B]baldrian har aldrig virket på mig, ved andet end at få mit pis til at stinke af aspergs

Grineren!!

Hehe,det er nemlig rigtig.Det stinker også rimelig meget hvis du prøver at lugte ned i pille glasset.
Men katte elsker det sq!

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 11 December 2002: Besked ændret af: Gonzo ]

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Kender alt for godt til problemet... Men Hvis man f.eks er i en eksamensperiode, er det perfekt (både rygestop og søvnproblem) da man så bare kan begynde at læse om natten, eksempelvis fra 22 til 6-7 stykker om morgenen, så burde man kunne sove.. Husk bare at stille vækkeuret til kl. 14, og så har man lidt dag foran sig... Så mit råd er at få nogle eksamensperioder foran dig... det er utroligt hvor godt man sover efter en nat med isobarer og vejrfænomener som på ingen måder rager dig en skid..
(læs en masse kedeligt i stedet for at se tv inden du sover!! (det var vidst pointen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ))

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
det med at spille pik virker, især his man også har gjort det lige inden man går i seng...! ellers hjælper det normalt også at finde en af sine bøger frem og begynde og læse i den - så bliver man pludselig så træt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Hvis du er klar til at spile fodbold i regnvejr mens du smiler betyder jo du ikke er træt ,,, hvordan bliver man træt..??

som der bliver skrevet længere oppe lav dog noget.

ja .-.- lav noget andet end bare og sidde bag pooteren eller sidder og suge...

og hvis du ikke gider andet.,.. forståetlig nok, så tag og se cnn eller skynews, helst skynews det er sgu så kedeligt om natten at det gør helt ondt ,, eller et røv sygt discovery historie program. læg dig i din seng med kun hovedet over dynen,, og vent og se.. så går du nok omkuld hvis du lader være med at følge for meget med i hvad de siger men bare glor på billederne...

det med at man skal have noget røg for at sove er ren indbildning...

Er det ikke latterligt at få sove medicin, bare fordi man ikke kan sove, fordi man tror, det er fordi man ikke har røget... ???
DET er da for lamt...

Hvis man kan ryge fed, så render man sgu ikke til lægen og klynker over man ikke kan sove, hvad skulle det hjælpe når det ikke er sundhedsvæsnet der har udskrevet din ryger! Prøv at spørge din dealer hvad du skulle gøre...?? og så skriv hvad han sagde herinde ,.,..,. det vil jeg gerne høre..
det er jo et wankertegn der betyder at man måske ikke burde ryge fed da det påvirker ens søvn .... og hvis der stadig er nogle stadige personer tilbage, der mener det ikke er fedens skyld, men dem selv, jamen så har de fuldstændig ret, de er nemlig + hans + deres krop = minus søvn, og så er vi jo tilbage ved udgangspunktet at hvis man ikke kan sove har man sgu et problem. og man kan jo bruge udelukkelses metoden fint her, Stop med at ryge, og så vent og se hvad der sker.

[ 12 December 2002: Besked ændret af: -*+[S3K]+*- ]

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Hvis du er klar til at spile fodbold i regnvejr mens du smiler betyder jo du ikke er træt

Problemet er at jeg ER træt. Bare ikke i kroppen....Regner med at suge fede ind til juleferien, og så gå på (endnu en) pause i ferien.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Davidna: tror du det er en god ide at stoppe med at suge i en ferie???
Hvad med enten at gøre det før eller efter ferien?
Du ender jo alligevel med at sidde og suge på en bong på et eller andet tidspunkt med vennerne!

VH Jonas!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]