Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opskrifter
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Er der nogen som kender en opskrift på hash pandekager???

Dedikeret medlem

ja, lav din pandekage dej som normalt (kig i en kogebog) tag en pande, hæld noget fedtstof (olie eller smør, magerine er for tabere) på, varm det op smulere feden ned i og sørg for at det bliver godt opløst. hæld det idejen(husk at fordele det godt ud)....lav pandekagerne, FRÅD

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Sådan er det med alle opskrifter!
Opløs feden i smør (ikke for varmt så ødelægger du det) og prop smørret i maden/dejen!
Med pot skær du det bare i små stykker og kommer det i maden, evt som krydderi!
Jeg kan godt lide smagen af pot men der er mange der ikke kan!

VH

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Ok.. Tak for hjælpen=)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Grønne pandekager er iøvrigt en rigtig dejlig ret.

Medlem

generelt vil jeg lige sige: søgemaskinen findes med småt oppe i højre side. Det ville være en ret god ide at bruge søgemaskinen.
@Musclebundt, hvis du bruger pot som krydderi, altså bare hælder den i maden på et tidspunkt, eller hvis du ikke varmer hashen ordentlig op, SÅ tager du ikke højde for THCens kemiske egenskaber. Gør man som du siger, skal man være heldig for at få max. effekt af hash eller pot. Dit råd er ikke helt godt.
Sten Larris bog ligger i forum for visionære planter. Der er den nødvendige kemi forklaret. For fordøjelsens indflydelse, må man se i den høje kogebog. Eller søge her på stedet [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Ellers så tjek:

Tias' side

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

@Lina Den side videregiver jo bare de gængse myter!

mvh

Medlem

pas på med de hash-pandekager! de er sq sneaky...

en gang jeg var ovre at besøge en ven i den store by kaldet københavn ( [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ) havde vi siddet og røget et par joints, og fik lyst til (hash)pandekager. min ven smuttede ned og købte 2g ryger (eller semiryger) i en klub, og vi lavede det til 3 pers. da vi var færdige med at spise, gik der 20 min. før den 1. sov, ved 35 min var nr 2 væk, og lidt efter også mig selv... meget behageligt, men det var nu ikke meningen... men pyt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

@Nietzsche, hva mener du dog?

Medlem

@Lina 1. ja, det kan virke sværere at dosere spisehash, men i virkeligheden skal man bare sætte sig ind i tingene, så har man lige så meget kontrol ved spisning som ved rygning. Man kan bare ikke sætte sig ind i tingene på den nævnte side, så vidt jeg kan se 2. Der advares mod for høje doser, men foreslås ikke nogle "sikre doser". Tvært i mod får vi for 117. gang guldkakao med 2 gram per kop, som er en ret høj dosis. Denne høje dosis ledsages så af en advarsel om at opvarme hashen. Den skal bare lige smeltes/ blandes med smøret, siges der. Det er forkert! Hashen skal varmes/svitses godt igennem. Dette sker for at omdanne cbd til thc. Gør man det lille trick kan man også klare sig med de lave doser, som f.eks. Sten Larris angiver. SL taler om en faktor 2-4 cannachem har set testresultater, som snarere lignede en faktor 10. Selv om 10 gange forøgelse af virkningen ved varmebehandling lyder lidt optimistisk, er der ingen tvivl om, at det er en ret god ide, at varme hashen igennem. 3. Læser man f.eks. i den høje kogebog, får man en hel del fif og råd, som gør hashspisning til et seriøst alternativ til rygning. Læser man på sitet du anbefaler, får man bare gentaget de sædvanlige ureflekterede råd, synes jeg.

mvh

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nietzsche > Er du sikker på det?
Det lyder som om du forveksler det med svovlsyre-isomeringen, for hvis en simpel varmebehandling gjorde tricket, så ville cannabinolen vel blive omdannet når man røg det...

Medlem

@dex Svovlsyre-isomering?! Er det det der skal til for at omdanne delta8thc til delta9thc?
Nej jeg forveksler ingenting. Jeg refererer bare, hvad der står hos Laris og i den høje kogebog + mine egne erfaringer på området.
Og ja, mon ikke en del cbd omdannes til thc ved rygning. ville der være noget mærkeligt ved det?

mvh

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg har måske citeret uden at kunne stå inde for det [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Men Dex har talt om en isomerisering med svovlsyre. Jeg har taget for givet, at det var omdannelsen til delta-9-THC ud fra delta-8-THC. Men det kan jo sagtens(og er højst sandsynligt) være andre omrokeringer fra en svag til en mere potent forbindelse, der er tale om!
MEN ved selve opvarmningen er det syregruppen, R-COOH, på THC-syren der decarboxyleres til aktivt THC.

Dex, du har før omtalt isomerisering af cannabinoider. Det lyder vildt interessant men jeg kan ikke finde noget litteratur omkring emnet [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem

@Nietzche, det ka være du har ret,mange har haft sucssé med siden, men de er måske heller ikke så meget inde i sagerne som du, så det er godt du siger det, så skal jeg huske det til en anden gang [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

@Lina - det var jo ikke for at udslette gråspurve med brintbomber eller noget - jeg er sikker på, at man nok skal blive skæv med hjælp fra siden - jeg synes nok bare, at en lille smule teori a la den høje kogebog ville pynte [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]