Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Kbh
Inden jeg starter skal det lige sige at jeg er forholdsvis ny i det her miljø. Jeg har, indtil sidste uge, kun prøvet at ryge hahs. Men mig og et par venner blev eninge om at tage turen ind i det psycadeliske og jeg var mildest talt meget tilfreds. Jeg har før overvejet at prøve det, men det er aldrig blevet til noget - men efter vi havde snakket lidt om det i nogen uger blev vi enige om at det da skulle prøves. Vi tog hver 6 HBWR frø, men det er ikke det tråden kommer til at handle om, synes bare det måske var meget godt at i vidste lidt om mine erfaringer.

Grunden til at jeg skriver er at jeg har fået blod på tanden mht. dyrkning. Jeg har læst mange topics igennem og har fået en meget god ide om hvordan dyrkning forgår på det grundlæggende plan, men der er desværre et par spørgsmål jeg ikke har fået svar på (har ikke kunne finde det vha. søge funktionen). Så her kommer de.

- Kan det i det hele taget lade sig gøre at dyrke HBWR i hjemmet?
- Kan det lade sig gøre at dyrke San Pedro/Peyote fra frø som er købt med det formål at få et trip?
- Og er det i det hele taget muligt at få et godt trip ud af det hvis det lykkes at få fremdyrket nogen planter?

Jeg ved godt det er muligt at købe kakti som er kommet op af jorden, men jeg kan godt lide tanken om at være med helt fra starten, det er lige så meget det der trækker.

Håber der er nogen der kan komme med nogen links til brugbare tråde eller ødsle lidt af deres viden i denne tråd. Hvis der er yderlige oplysninger/tips som vil være nyttige for mig og mit projekt tages disse selvfølgelig imod med kyshånd.

På forhånd mange tak!

EDIT: Jeg faldt lige over en tråd hvor der stod en masse gode ting mht Morning Glory (ved ikke hvorfor jeg ikke har set den før). Men er det samme fremgangsmåde man skal bruge hvis man vil dyrke HBWR? Eller vil det måske bare være bedre at holde sig til Morning Glory?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg ved ikke så meget om LSA-holdige frø, men jeg mener at visse af dem er ret lette at gro med gode resultater.

San Pedro eller Peyote kan du sagtens dyrke derhjemme, du kan finde webshops der sælger dem i vores linksektion.
Men husk lige at det ikke er et projekt du kan have parat til roskilde festival, det tager ca. 10-20 år før dine kakti er store nok til at det kan betale sig at slagte dem - og på det tidspunkt elsker du dem nok så meget at det ville være bedre at gå ud og købe noget tørret kaktuskød istedet for at slagte dine egne.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Det kan godt lade sig gøre at dyrke HBWR. Smid frøet i vand i et døgns tid og så i en alm. urtepotte. Jeg tror det svære ligger i at få dem til at blomstre og give frø. se evt. growing the hallucinogens.

Medlem

Geografisk sted: hasselager
SmølfeSkak Aka. Farmer

mener du ik for peyote.. ik san pedro.. kan giver dig ellers 110% ret :)

Titel:
Junior medlem

Kopfka Phutzki skrev:
Det kan godt lade sig gøre at dyrke HBWR. Smid frøet i vand i et døgns tid og så i en alm. urtepotte. Jeg tror det svære ligger i at få dem til at blomstre og give frø. se evt. growing the hallucinogens.

Helt perfekt. Jeg tror det er det jeg forsøger mig med først. Så kan jeg få et par kakti til at hygge imens, hvis jeg da kan finde du af det.

Ville det være nemmere at få Morning Glory til at blomstre?

Titel:
Junior medlem

Jeg har læst lidt rundt omkring og har nu lagt et enkelt frø, HBWR, til spiring (for lige at se om det går godt).

Jeg har valgt at ligge det mellem to stykker vådt køkkenrulle i stedet for at lægge det i vand da jeg synes det lød som om det var bedre. Er dette en dårlig ide?

Og hvad gør jeg når nu det forhåbentlig snart kigger ud med en spire? Jeg havde lidt planlagt at så det i en potte i vindueskarmen. Ca en centimeter ned i jorden og så passe på med at overvande - og så selvfølgelig lave et eller andet den kan kravle op af.

Er temmelig rookie så ville lige tjekke om jeg er helt galt på den..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Silvan skrev:
Jeg har læst lidt rundt omkring og har nu lagt et enkelt frø, HBWR, til spiring (for lige at se om det går godt).

Jeg har valgt at ligge det mellem to stykker vådt køkkenrulle i stedet for at lægge det i vand da jeg synes det lød som om det var bedre. Er dette en dårlig ide?

Og hvad gør jeg når nu det forhåbentlig snart kigger ud med en spire? Jeg havde lidt planlagt at så det i en potte i vindueskarmen. Ca en centimeter ned i jorden og så passe på med at overvande - og så selvfølgelig lave et eller andet den kan kravle op af.

Er temmelig rookie så ville lige tjekke om jeg er helt galt på den..

Lyder i mine øre helt perfekt ville selv have valgt samme metode :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Silvan skrev:
ville det være nemmere at få Morning Glory til at blomstre?

Det er i hvert fald ikke så svært - du skal bare have et vindue med sol og noget planterne kan kravle i. Der er en del tråde om dette emne, se bla "hva skal der dyrkes?" for inspiration.

Mht. HBWR-planen lyder det fint - den behøver dog ikke noget at klatre i det første års tid, hvis jeg har forstået det ret.

Titel:
Junior medlem

Mange tak for tipsene. Har godt læst forårstråden. Det var lidt det der gav mig blod på tanden. Grunden til jeg prøver med HBWR først er at jeg lige havde et par frø liggende :D

Krydser fingre og ser hvad der sker!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]