Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Efter at have gjort mig nogle erfaringer med syntetiske drugs (mdma og amf), går jeg og tænker lidt på at planlægge mit første rigtige trip til weekenden. Jeg syntes det er lige voldsomt nok at starte op med Aya, LSD, svampe osv, samt jeg er lidt nervøs for at skade min psyke når jeg ikke har gjort mig nogle erfaringer med psykedelika endnu. DXM virker til at være et stof med en meget random virkning, plus jeg holder mig fra de syntetiske stoffer efter en MEGET dårlig oplevelse på amf hvor jeg troede jeg var doomed. Så overvejer et stille trip på morning glory for at opleve det psykedeliske univers :) Så til spørgsmålene:

Regner med en dosis på 4-5 frø, ok dosis?
Ville der være et andet stof, der ville være bedre at starte ud med?
Hvad ville jeg kunne forvente af mit trip (ved godt det er individuelt, men noget kan vel siges)?
Positiv virkning med tjald i trippet? Plejer at have en dejlig effekt, når man er påvirket :P

Location og tripsitter er der self 100% styr på inden jeg bevæger mig ud i trippet.

Kom frisk :)[/i]

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg tror at du forveksler Morning Glory og Baby Woodrose.

Vi har et sticky i et af de andre fora, vedr. tips til den første psykedeliske rejse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Leopold skrev:
Efter at have gjort mig nogle erfaringer med syntetiske drugs (mdma og amf), går jeg og tænker lidt på at planlægge mit første rigtige trip til weekenden. Jeg syntes det er lige voldsomt nok at starte op med Aya, LSD, svampe osv, samt jeg er lidt nervøs for at skade min psyke når jeg ikke har gjort mig nogle erfaringer med psykedelika endnu. DXM virker til at være et stof med en meget random virkning, plus jeg holder mig fra de syntetiske stoffer efter en MEGET dårlig oplevelse på amf hvor jeg troede jeg var doomed. Så overvejer et stille trip på morning glory for at opleve det psykedeliske univers :) Så til spørgsmålene:

Regner med en dosis på 4-5 frø, ok dosis?
Hvad ville jeg kunne forvente af mit trip (ved godt det er individuelt, men noget kan vel siges)?
Positiv virkning med tjald i trippet? Plejer at have en dejlig effekt, når man er påvirket :P

Location og tripsitter er der self 100% styr på inden jeg bevæger mig ud i trippet.

Kom frisk :)[/i]

Er du sikker på du mener Morning Glory? Du skal mindst have 150+ frø for at kunne få en rigtig effekt. Måske mener du Hawaiian Baby Woodrose(HBWR/HBW) frø - de indeholder, ligesom Morning Glory, LSA. Der er dosen ca 5-15(jeg har på fornemmelsen at det er meget individuelt.).
Har kun prøvet LSA(HBWR) en enkelt gang, men det var en ganske behagelig oplevelse. Det var meget stille og roligt - come up var rart med en masse kuldegysninger der gik helt fra fødderne til hovedet. Meget, meget dejligt :) Jeg følte ikke rigtigt at peakede på noget tidspunkt, hvilket ikke gjorde oplevelsen så spændende som den kunne have været.
Men det var sgu fint nok - havde en del visuals og en mindre ret lang og spændende indre rejse.
Om du får en posetiv virkning ved at ryge cannabis kan man ikke rigtig spå om. Det giver ihvertfald trippet et skub i en mere psykedelisk verden. Men det kommer alt sammen an på hvordan du har det. Jeg synes ikke du skal ryge før du har fået fuld effekt af dine frø(hvadenten det er MG eller HBWR). Stoffer skal, efter min mening, prøves 1 gang for sig selv inden man påvirker sig selv med andre ting.

Men held og lykke med det :wink:

Medlem

Er du sikker på du mener Morning Glory? Du skal mindst have 150+ frø for at kunne få en rigtig effekt. Måske mener du Hawaiian Baby Woodrose(HBWR/HBW) frø - de indeholder, ligesom Morning Glory, LSA. Der er dosen ca 5-15(jeg har på fornemmelsen at det er meget individuelt.).
Har kun prøvet LSA(HBWR) en enkelt gang, men det var en ganske behagelig oplevelse. Det var meget stille og roligt - come up var rart med en masse kuldegysninger der gik helt fra fødderne til hovedet. Meget, meget dejligt :) Jeg følte ikke rigtigt at peakede på noget tidspunkt, hvilket ikke gjorde oplevelsen så spændende som den kunne have været.
Men det var sgu fint nok - havde en del visuals og en mindre ret lang og spændende indre rejse.
Om du får en posetiv virkning ved at ryge cannabis kan man ikke rigtig spå om. Det giver ihvertfald trippet et skub i en mere psykedelisk verden. Men det kommer alt sammen an på hvordan du har det. Jeg synes ikke du skal ryge før du har fået fuld effekt af dine frø(hvadenten det er MG eller HBWR). Stoffer skal, efter min mening, prøves 1 gang for sig selv inden man påvirker sig selv med andre ting.

Men held og lykke med det :wink:[/quote]

Sorry, må have forvekslet de 2. HBWR lyder til at være super at starte med :)
Hvilken dosis havde du success med?
Er til at købe i brugsen, eller er det kun morning glory?
Hvordan er ens tilstand dagen efter?
Mht. til rygningen, lader jeg altid stoffet peake inden jeg gør det, så jeg ved hvad jeg har med at gøre..

Tak for svar :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=9540

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:

Jeg prøvede først med svampe, og det var fint. Med en behersket dosis vil det ikke være noget problem.
Hvis du prøver frøene, så lav et ekstrakt af en slags, da det kraftigt nedsætter kvalme o.l. Der er opskrifter i leksikonet.

Citat:

Ja, det er ret individuelt. min erfaring med frøene er, at de ikke er videre visuelle, men til gengæld sætter gang i tankerne og giver en meget behagelig fornemmelse i kroppen. Ellers, kig i triprapporterne.

Citat:
Positiv virkning med tjald i trippet? Plejer at have en dejlig effekt, når man er påvirket

Meget individuelt. Nogen synes godt om det, for andre er det ubehageligt. Jeg vil ligesom shinsou foreslå, at du først tripper rent, og så måske næste gang forsøger at ryge lidt oveni. Så kan du selv bedømme hvad der virker for dig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Leopold skrev:

Hvis du insisterer på HBWR- eller morning glory-frø, skal du nok være klar over, at du godt kan få en led mavepine, grundet forskellige giftstoffer i de frø. Jeg kunne forestille mig en lav dosis svampe var rarere.
Min første gang var på meskalin, i form af kaktus-suppe. Det er pænt ubehageligt at få ned og langvarigt (~16 timer) men ret smooth.

Leopold skrev:

Læs en masse af erowids triprapporter om psykedelika; lsd, svampe osv. Effekterne af de forskellige psykedelika er ikke så forskellige.

Leopold skrev:

Den eneste effekt jeg får af det, under et trip, er at jeg bliver "tung" i hovedet. Tror det er ret individuelt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Af alle de erfaringer jeg har læst og gjort mig selv, så er LSD det psykedelika der er nemmest at styre :)

Hvor svampe er lidt mere "bliv hvor du er og trip" stof så kan lsd i små doser (endda op til 250ug) sagtens styres :)

Det er ikke noget der bare kommer og slår BANG ligesom meskalin.

Vil ikke anbefale dig noget direkte, men LSD er skam et godt og nemt stof efter min mening :) Et trip på ~150ug er helt udemærket til første psykedeliske oplevelse.

Vælg selv :)

Titel:
Medlem

^^ Gik fuck i qoute funktionen, sorry..

Kan pt. kun få fat på "sukkerknalder" og har ingen idé om mængden af LSD i dem, og tror jeg heller ikke min dealer har desværre.

Så planen lyder på et ekstrakt af enten MG eller HBWR.
Glæder mig :)

Tak for svar til alle..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Leopold skrev:

Kan pt. kun få fat på "sukkerknalder" og har ingen idé om mængden af LSD i dem, og tror jeg heller ikke min dealer har desværre.

Tak for svar til alle..

Jeg mistænker lidt supermarkedernes MG frø for, på en eller anden måde, at være behandlede og med meget lavt alkaloidindhold. Kig på nettet efter MG forhandlere og kig på engelske sider for billige HBWR frø.. De er derude :)

Titel:
Medlem

shinsou skrev:
Leopold skrev:

Tak for svar til alle..

Jeg mistænker lidt supermarkedernes MG frø for, på en eller anden måde, at være behandlede og med meget lavt alkaloidindhold. Kig på nettet efter MG forhandlere og kig på engelske sider for billige HBWR frø.. De er derude :)

Det vil jeg gøre så.. Ret trist at bruge tid på ekstraktionsprocessen og geare sig op flere dage til et trip, der aldrig kommer :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mht. tjald under trippet, tror jeg det kommer an på hvor meget man ellers ryger. Jeg kunne ikke forestille mig at være påvirket på noget som helst, uden at ryge på et tidspunkt. Jeg ryger så også flere gange om dagen normalt, så det ville virke ret unaturligt hvis jeg ikke røg mindst en gang i trippet.

Men en pind og 1 (een!) øl på comedown, er totalt lækkert imo.

Held og lykke med dit trip, håber det bliver ligeså lækkert som mit var :wink:

Titel:
Medlem

thafreak skrev:
Mht. tjald under trippet, tror jeg det kommer an på hvor meget man ellers ryger. Jeg kunne ikke forestille mig at være påvirket på noget som helst, uden at ryge på et tidspunkt. Jeg ryger så også flere gange om dagen normalt, så det ville virke ret unaturligt hvis jeg ikke røg mindst en gang i trippet.

Men en pind og 1 (een!) øl på comedown, er totalt lækkert imo.

Held og lykke med dit trip, håber det bliver ligeså lækkert som mit var :wink:

Ryger hver weekend for det meste, men plejer at være lækkert når man tripper :)
Okay venter til comedown..

Titel:
Junior medlem

Det lyder som om vi har præsis samme plan :wink: Snupper 4-5 frø på et eller andet tidspunkt når jeg får fat i nogle.. Jeg har også været i tvivl mht. tjald under trippet, men regner med jeg også bruger det som comedown.. Jeg glæder mig dog ikke til den næsten uundgåelige kvalme med indtagelsen af HBWR.. Men har en rimelig hårdfør mave så håber det går. Jeg har ladet mig fortælle at det er cyanid der er i skallen af frøet! -det skræmmer mig sku lidt. --Ses i den Psychedeliske verden!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Imthajessus skrev:
Det lyder som om vi har præsis samme plan :wink: Snupper 4-5 frø på et eller andet tidspunkt når jeg får fat i nogle.. Jeg har også været i tvivl mht. tjald under trippet, men regner med jeg også bruger det som comedown.. Jeg glæder mig dog ikke til den næsten uundgåelige kvalme med indtagelsen af HBWR.. Men har en rimelig hårdfør mave så håber det går. Jeg har ladet mig fortælle at det er cyanid der er i skallen af frøet! -det skræmmer mig sku lidt. --Ses i den Psychedeliske verden!

Giften i HBWR hedder s-9, også bedre kendt som blåsyre. Det kan også findes i bl.a. æblekerner og mandler. Lav et ekstrakt hvis du vil undgå mavepine, søgemaskinen er vist stadig nede, men led lidt rundt i visionære planter - det har været oppe en del gange inden for det sidste ½ år

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Nogen der kan give mig en reference til udtrykket S-9 og hvorfor det skulle være mere praktisk end HCN, hvis de to ting er det samme?

Titel:
Insane psychedelia user!

D r bAr LeTr NåR MaN SmS'r oM stOfFet.

Ej, jeg synes også det virker lidt spøjst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]