Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 15:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Så er der kommet gang i dyrkningen, men det skal dog lige nævnes at jeg er total nybegynder på området.

Mine frø (Dansk Pot) spirrede i går (kimrod på ca. ½ - 1cm), så jeg lavede en jord-blanding af 2/3 pottemuld og 1/3 sand. I bunden af potterne liger der et lag Leca-sten. Frøene blev lagt i små potter ca. 1-2cm ned.

Jeg fandt et gammelt drivhus frem 1m x 20cm, så der står potterne i, udenfor - nu når det er så godt vejr. Om aftenen, når det bliver lidt køligt og solen ikke er så kraftig mere, tager jeg drivhuset m. potterne ind under et lysstofrør. Alt i alt får de ca. 17-18 timers lys. Jeg har vandet én gang og jeg vander først igen, når de første 4-5cm føles tørt...

Der er dog ikke kommet noget plantevækst op af potterne endu (præcist ét døgn efter plantning), hvornår sker der noget, er det mig der er utålmodig eller hva' ? Når planterne er blevet halv-store og mere hærdet (+bedre vejr), skal de ud permanent.

Jeg har kigget alle gamle post's (næsten [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) igennem for relevante tips og tricks, men hvis i har nogle, eller hvis i kan rette mig på hvad jeg har lavet indtil videre, ville jeg være taknemmelig...

D e F

[ 30 Marts 2002: Besked ændret af: DeF ]

[ 30 Marts 2002: Besked ændret af: DeF ]

Dedikeret medlem

Det gør jeg også, altså spire dem op indendørs, jeg lader bare drivhuset stå ude for- og eftermiddag, da det er så godt vejr, og varmt i solen. Senere hen af eftermiddagen, når det bliver koldere og mindre lys, tager jeg drivhuset ind under et lysstofrør, så at der ca. kommer 18 timers lys alt ialt.

Junior medlem

Geografisk sted: denmark
Mine frø dukkede op jeg tror 5dage efter spiring,så du må vel bare gi det lidt tid endnu,hold overfladen fugtig men ikke våd,heller ikke tør,jorden ovenpå bør være løs hvis den er hård vil frøene have mere besvær med at dukke op,sådan har jeg gjort med held.

Junior medlem

Geografisk sted: denmark
Hvis du forresten vil vide mere kan jeg stærkt anbefale dig at gå ind på florestans hjemmeside der kan du sikkert finde svar på de fleste spørgsmål på dejligt dansk. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

def, du skal ikke være nervøs, du gør det hele rigtigt, men husk ingen frost, men derimod uendelig kærlighed/hengivenhed, de rette gener i frøene og endnu engang mere opmærksomhed og nussen.

fortsæt det gode arbejde [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Held og lykke

+k (hehe, har sgu stenet for meget på overgrow.com)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kunne måske skyldes at du dyrker udenfor mens der stadigt er nattefrost... Drivhuset kan self. modvirke dette, men jeg tror ikke du skal regne med at der titter noget op foreløbigt.

Anyway, jeg ville foreslå at du spirede dem op indendørs, og så satte dem ud til sen Maj/medio April.

Peace,
Tias.

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Nøgleordet i hampdyrkning er helt klart TÅLMODIGHED! Selvom det ser sort ud, så har planterne en utrolig evne til at "reparere" sig selv! Så fortvivl ikke ligegyldig hvor håbløst det end må virke.

Dedikeret medlem

Tak for svarene alle sammen... Så er der endelig sket noget - en stængel med ét blad sæt, er dukket op i løbet af natten. Nu står den udenfor i drivhus (stadigvæk), om for- eftermiddag og indenfor under lysstofrør med blæser på, så den bliver kraftigere i stænglen.

Jeg sgu ike lige om der er nok watt på mit lysstofrør, hvad er min. kravet for watt'en når man dyrker hamp?

Dedikeret medlem

det ser fint ud def, du behøver i virkeligheden ikke andet end et godt velpudset syd/vest vendt vindue for at starte planterne(gør jeg selv)men hvis du er extra flink er det da ok med kunstlys.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]