Så er der kommet gang i dyrkningen, men det skal dog lige nævnes at jeg er total nybegynder på området.
Mine frø (Dansk Pot) spirrede i går (kimrod på ca. ½ - 1cm), så jeg lavede en jord-blanding af 2/3 pottemuld og 1/3 sand. I bunden af potterne liger der et lag Leca-sten. Frøene blev lagt i små potter ca. 1-2cm ned.
Jeg fandt et gammelt drivhus frem 1m x 20cm, så der står potterne i, udenfor - nu når det er så godt vejr. Om aftenen, når det bliver lidt køligt og solen ikke er så kraftig mere, tager jeg drivhuset m. potterne ind under et lysstofrør. Alt i alt får de ca. 17-18 timers lys. Jeg har vandet én gang og jeg vander først igen, når de første 4-5cm føles tørt...
Der er dog ikke kommet noget plantevækst op af potterne endu (præcist ét døgn efter plantning), hvornår sker der noget, er det mig der er utålmodig eller hva' ? Når planterne er blevet halv-store og mere hærdet (+bedre vejr), skal de ud permanent.
Jeg har kigget alle gamle post's (næsten [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ) igennem for relevante tips og tricks, men hvis i har nogle, eller hvis i kan rette mig på hvad jeg har lavet indtil videre, ville jeg være taknemmelig...
D e F
[ 30 Marts 2002: Besked ændret af: DeF ]
[ 30 Marts 2002: Besked ændret af: DeF ]
|