Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kramper
Junior medlem

Geografisk sted: Roskilde
Hey

Jeg har røget rimelig meget tjald ofte, og har nu holdt pause i 2 uger.
Men jeg får rimelig tit krampe alle mulige steder, kan det skyldes jeg er stoppet?

Tak.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Personlig vil jeg sige nej. Men man kan aldrig vide.

Videnskaben har bevist, at cannabis ikke foresager abstinens, men der kan jo sagtens være andre årsager til din kramper, der er relateret til hash. Hvad det skulle være, skal jeg dog ikke kunne sige dig, men kan du forklare mig lidt om den form for krampe, du får? Ellers er der jo altid lægen som udvej. Han burde kunne råde dig, men husk nu på, hvad videnskaben har bevist og ikke hvad din læge "tror". :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hobro
...hmm hvis jeg har røget rimelig tæt i en periode...kan jeg da godt få en lille sveder på =P og jeg ved da jeg ikke er den eneste der får det! - og det ville jeg da betegne som abstinenser

...men direkte kramper har jeg aldrig været udsat for...ja jeg tror på at det måske godt kunne skyldes det, men det går vel over efter nogen tid. ellers kan du jo bare spørger doktormanden..

Tror ikke en meter på at cannabis ikke kan give abstinenser...

Men som sagt vi reagerer forskelligt på alt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

når jeg har røget meget hverdag i lang tid og så holder en pause.
så får jeg svedige hænder...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
pheux skrev:
Videnskaben har bevist, at cannabis ikke foresager abstinens...

Jeg er uenig. Har du en kilde der underbygger din påstand?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Kramper ? Nogen gange får jeg kramper hvis jeg f.eks. ligger efter en tur i byen eller lign. med masser af tjald og andre stoffer, men det er normalt fordi jeg har belastet mine ben mere end min krop kan klare :S

Mht. abstinenser så kan jeg sige jeg får utrolig irriterende abstinenser hvis jeg holder op med at ryge fra den ene dag til den anden.

Svedeture:

Får svedeture hvor jeg bare får det skide varmt og sveden pibler ud. Ikke så tit, men en gang i mellem. Holder op efter få min.
Nogen gange kommer det om natten, hvor jeg vågner op badet i sved

Søvnproblemer:

Problemer med at falde i søvn er velkendt, du ligger og vender og drejer dig, og kan ikke lade være med at tænke på at du bare lige kan ryge nogle få sug, og så falder du i søvn...

Maveproblemer:

Når jeg holder op med at ryge fra den ene dag til den anden, får jeg det skidt, bliver utilpas, og vil bare sidde ned. Får ondt i maven, på en underlig måde, sådan lidt ligesom når man skal brække sig når man har drukket for meget, bare ikke så kraftigt. Det føles lidt somom man er rigtig sulten, også selvom du lige har spist

Manglende appetit:

Min appetit ryger, nok en sammenkædning af ovenstående. Det er ulideligt, du har det skidt, føler dig sulten, men kan ik få mad ned :S

Rastløs:

Underlig uro i kroppen, ligner lidt en svag amf-rus, bare blandet med ovenstående.

Alt dette går normalt væk efter højst 1 uge, 1. dag slemmest, bliver mindre markant 2. og 3. dag, for tilsidst ikke at være så irriterende. Kommer også an på hvor stort forbruget har været før du stoppede

Og jeg er 100% sikker på at det skyldes tjalden, for de mange gange jeg har holdt pause efterhånden, har jeg testet, og det kommer hvergang. Hvis jeg så har det rigtig skidt eller lign. og går ud og ryger 0,1g i en joint, forsvinder de 10 sek. efter at jeg tog første lunge, og slapper FULDSTÆNDIG af. Så jeg bliver helt normal

Så jo, man får abstinenser, nogen kraftigere end andre, men hash virker også utrolig kraftigt på mig

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
haha det er vel egentligt samme man ser ved flere typer stoffer. GHB i hvert fald, alle samtlige punkter Xp3rt lige remsede op har jeg pt ved GHB.

problemet er bare at jeg kan absolut ikke falde i søvn uden der ryger min en 5-6 gram indenbords, og derefter en 4,5 gram redose når man vågner.

og well så er man egentligt lige vidt, egentligt vokser ens abstinenser stadigt en anelse for dag til dag.

Og absolut ingen sult og lettere kvalme, jeg kan gå en hel dag uden at føle mig sulten hvor jeg skal spise meget småt i etaper hele dagen igennem.

Så planen for i aften lyder på guldbajere og diazepam til jeg dratter om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]