Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 03:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Først af alt - lidt fedteri. Dejligt site. Det varmer mit hjerte at se, hvordan der deles spændende erfaringer med oplevelser, som det kan være svært at diskutere med familien til julefrokosten. Og at der advares om de psykoaktive stoffers faldgruber, ja bare det, at der tages vare om hinanden herinde.

Dernæst. Jeg har plantet nogle peyote og san pedro-frø. Det er nu 3 uger siden. Jeg kan se af de tråde jeg har bladret igennem, at der er andre end mig, der har svært ved at få de små til at gro. Ud af 7 san pedro frø er der dukket 2 små grønne dutter op, på ca 3 mm højde, men trods at jeg hepper inderligt på dem, vil de ikke gro mere. De står i vindueskarmen i en muld/akvariegrusblanding (størrelse: 2-3mm) og med folie over, hvori der er prikket en del huller (de skal vel have noget luft??). Jeg har sprøjtet lidt med en atamonblanding (1 tsk pr ltr) for at dræbe evt. svamp. Peyotefrøene er der slet ikke blevet noget af.

Hvad kan jeg gøre for at få dem til at klare sig/vokse frem? Er det rigtigt de skal have en konstant temperatur ml. 20 og 25 gr? Jeg har et sæt med kunstig belysning, som jeg i sin tid har brugt til at dyrke en anden smuk euforiserende plante (med stort held - jeg troede jeg havde grønne fingre, men nu ved jeg ikke...) - skal jeg smide dem under her? (det er 4x22 W sparepærer).

med venlig hilsen

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Peyote føene behøver ingen lys.. Dog megen varme! Jeg har selv stilt min "flødebolle-plastik-kasse" på radiatoren, der døgnet rundt varmede med ca. 30 grader...

Ved ikke om du har været uheldig og har smidt frøene på det kaktus-muld du har smidt frøene på. Peyote frøene kan (åbenbart) vildt godt lide at du sår dem på det samme muld som de skal gro i de næste 2-5 år.. Dog kan det så være problematisk at skulle finde frøene igen da deres sorte farve falder i med jordblandingen.
Derfor drysser jeg altid et tyndt tyndt lag over blandingen for derefter at smide frøene på sandfladen. Derved kan du meget let få øje på frøene.

Mht. San Pedro frøene er jeg heller ikke helt heldig. Mine har også været meget små hele sommeren. Men her de sidste to uger er der begyndt at gro, og jeg vil tro de er blevet en mm højere, hvilket jo egentligt ER fremskridt af en art..

Men det er en god ide at smide San Pedroerne ind under lampen, dog skal du passe på med hvor meget lys du giver dem. De er lidt sarte i starten.. Det er først nu her mine San Pedro baby kakti kan stå i direkte sol uden at blive røde af det.

/Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]