Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Te?
Junior medlem
Brugeravatar

Hej
måske er det ikke her jeg skulle spørge men prøver lige alligevel.
Her til morgen drak jeg tre kopper meget stærk,(bitter) blandet te(alt hvad der var i skabet).
Efter den første kop, havde jeg det, ja somom jeg havde drukket te.
men efter 2. og 3. fik jeg en opløftet stemning i kroppen. Næsten somom jeg havde drukket kaffe. Jeg var pludselig fyldt med energi, trods min noget forkølet tilstand. Jeg satte en santana plade på og dansede rundt i stuen.
Jeg elsker normalt at drikke store mængder kaffe(10 kopper) for at få en masse energi, Men har dog aldrig prøvet at få energi af te.
er det mig der er skør, og bilder mig det ind, eller er dette sandt?
Håber der er nogen der vil svare på mit indlæg og ikke dør helt af grin ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
kunne forestille mig at din hjerne er vandt til den voldsomme mængde koffein du drikker, og kender derfor til hvilke stoffer den skal slippe, for at give dig en ekstra "kick".
Da du drak en stor mængde The kan det ske at din hjerne "troede" at du havde drukke kaffe igen og slap en masse ?xxx? ud.. Måske adrealine?

Men det er bare et gæt. Jeg er slet ikke inde i alt det der.. Men det virker som en logisk forklaring synes jeg..

/Cope

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hehe.. Der er også en form for koffein i te (sikekrt endda flere) mener det kaldes thein.. Men kunne forestille mig at der ville være krydstolerence mellem det koffein der er i te og det der er i kaffe, og eftersom du normalt drikker så meget kaffe, skulle man ikke tro at tre kopper te ville være noget du kunne mærke så kraftigt.. Ellers kan det være der var Ginseng i noget af dit te?

Titel:
Insane psychedelia user!

Noget te indeholder også koffein.

Cope, lad vær med at udtale dig om ting, når du ikke kender noget til dem. Sådanne udtalelser er svære at tage seriøst, og sjældent rigtige.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Infected Cope skrev:
Da du drak en stor mængde The kan det ske at din hjerne "troede" at du havde drukke kaffe igen og slap en masse ?xxx? ud.. Måske adrealine?

Meget spændende teori, men tror ikke det var adrenalin, da det var en mere opløftet stemning jeg havde i kroppen ikke på samma måde noia som jeg får ved adrenalin kick.
Men i fremtiden står den nok på te istedet for kaffe :D

Kunne være sjovt at blande ginseng i, evt. andre urter?
Nogle forslag?

ps. tak for svarende

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er ikke opkvikkende, men prøv evt. en færdigblandet "Godnat the". Smager ganske lækkert og har en meget mild beroligende effekt.. Der plejer gerne at være baldrian, anis og kørvel i mm.

For opkvikkende effekt kan du evt. forsøge dig med noget ephedra the (køb urten på nettet og lav det selv).

Honning i the er altid godt! :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ephedra frø Kan de også bruges? eller er det det samme?

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Du er vel bare blevet påvirket af koffeinen i the'en, nøjagtigt som du bliver påvirket af koffeinen i kaffe!? Theblade indeholder jo koffein, og specielt sort the bliver derfor ganske koffeinholdigt.

http://da.wikipedia.org/wiki/Te
Wikipedia skrev:
Te er en opkvikkende, varm drik, et udtræk (med varmt vand) af tebuskens blade. Te indeholder koffein og theophyllin.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
thein er et gammelt navn for koffein i te i virkeligheden er det nøjagtigt det samme som det i kaffe, indholdet af koffein i sort te er i øvrigt højere end i kaffe bønner, men fordi du bruger mindre te end du bruger kaffe bønner bliver teen en smule svagere dog ikke meget vis du brygger sort te på en stempel kande så er det faktisk det samme som en kop kaffe, plus der i te også er et muskel afslappende stof så du bliver knapt så rystende :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
The indeholder også theofyllin, der virker på samme måde som koffein, dvs ved delvist at hæmme phosphodiesterase, der kløver cAMP. Derved kan cAMP aktivere et enzym (cAMP-afhængig proteinkinase) i længere tid, og dette enzym er medvirkende til, at der bliver frigivet glykose til blodet ved nedbrydningen af glykogen.

Det er bla derfor kaffe og the har en pseudoadrenalin effekt, da adrenalin aktiverer et enzym, der danner cAMP udfra ATP.

Så var der vist også lidt til de biokemiinteresserede... 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
og honning i the er ikke altid godt. sandt nok smager det dejligt, men det ødelægger honningen. Hvorfor skulle god honning ellers være koldrørt..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ødelægger honningen? :)
Den fatter jeg ikke helt, man ødelægger vel også sukkeret når man hælder det i theen så? :?:

Titel:
Insane psychedelia user!

Honningen bliver jo bare opløst... der er ikke noget med at man ødelægger den :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Treasure skrev:
Honningen bliver jo bare opløst... der er ikke noget med at man ødelægger den :P

Hvis koldrørt honning opløses i tilstrækkeligt varmt vand kan tilstedeværende enzymer jo denaturere :!:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]