Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: nyborg
Når man laver guldkakao af hash smelter man hashen og opløser det i varmt kakao, ikke sandt? men nu er det sådan at jeg kun har mit hjemmedyrkede pot og jeg gider ikke at lave det om til hash, hvordan fa'en laver jeg guldkakao ud af det?

mvh Frühstück

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
smelter potten i smør og sir det?

Titel:
Dedikeret medlem

Kog potten i olie på lav simring i 10-15 min.. derefter tag en kop og et kaffefilter og hæld olien der igennem (der skal ikke bruges meget, og "fløde" kan også bruges istedet for). Så smider du bare potten ud, og gemmer den olie du har kogt det. Det kan du så blande op med en god tyk kakao..

Smør vil jeg ik anbefale da det faktisk smager igennem kakaoen (min erfaring) og er ik alt for smør glad :wink: - Vel husk godt med rigtig kakao og sukker som du normalt vil, så burde du have en god kakao! og endda uden klamt bundfald som hash normalt kan give

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH - the brix
sorn vil du hælde madolie i din kakao? Så er det da mindre klamt at bruge oliemetoden til kage...?

@dr.Fruhstuck - Undskyld jeg ikke lige svarer på dit topic!

Titel:
Dedikeret medlem

...eller fløde...

Titel:
Junior medlem

sorn skrev:
Kog potten i olie på lav simring i 10-15 min.. derefter tag en kop og et kaffefilter og hæld olien der igennem (der skal ikke bruges meget, og "fløde" kan også bruges istedet for). Så smider du bare potten ud, og gemmer den olie du har kogt det. Det kan du så blande op med en god tyk kakao..

Smør vil jeg ik anbefale da det faktisk smager igennem kakaoen (min erfaring) og er ik alt for smør glad :wink: - Vel husk godt med rigtig kakao og sukker som du normalt vil, så burde du have en god kakao! og endda uden klamt bundfald som hash normalt kan give

nu kan du muligvis ha ødelagt en helvedes masse trips for folk... der skal overhovedet være noget sukker i overhovet, sukkerfri kakao....
sukker nedbryder THC... det tager 50-70% af virkningen!

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
THALIC skrev:
sorn skrev:

nu kan du muligvis ha ødelagt en helvedes masse trips for folk... der skal overhovedet være noget sukker i overhovet, sukkerfri kakao....
sukker nedbryder THC... det tager 50-70% af virkningen!

Gu gør det ej, det er en gammel skrøne!

Titel:
Dedikeret medlem

uden at gå dybere til grunde med dit indlæg, vil jeg nok sige at den metabolisering der om muligt fandt sted, vil være så minimal (selvfølgelig afhængig af din mængde THC/sukker), da THC'en er fedtopløst.
Måske vil diabetikere med mangel på insulin kunne opleve en større nedbrydning i blodet, afhængig af deres blodsukker niveau. Men umiddelbart vil ikke-diabetikere nok ikke kunne mærke nogen reaktion fra sukkeret i THC effekten.

og dine procenter, haha, ja hvis de så blot var sagligt korrekte

Drupe: THC kan oxidere glukose til CO2 somehow så vidt jeg husker at have læst

Titel:
Junior medlem

thc er opløseligt i fedt og olie, men når jeg laver pot chai (nærmest det samme som guldkakao, bare med pot) bruger jeg ingen af delene, bare kog det i vand i LANG tid, mindst en time, så virker det, vandet bliver helt gyldent brunt.
pgr af vandets lave kogepunkt forbrænder man intet af thc'en, hvilket man godt kan komme til hvis man svitser det i olie. (tror jeg da nok?)

men når du har kogt en masse pot hælder du det igennem en si og så er det bare at tilsætte fx mælk og honning, det smager for fråder...

men brug hellere rigeligt med pot, min erfaring siger at der skal en hel del til, også selvom man fx steger det i fedt først.

Titel:
Dedikeret medlem

Hvad der svare til en ren-pot joint er rigeligt hvis du opløser det i olie.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Sukker tager ikke særligt noget virkning, så brug bare masser af sukker.. og om det er olie eller fløde, så er det vigtigste bare at det er fedtindholdigt da det er det der optager/opløser THCén..

:lol: :lol: :lol: Trips?? og 50%-70% af virkningen... skøre knægt :lol: :lol: :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]