Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
kan det virkelig passe at CBD i alkohol bliver omdannet til THC???
altså at sådan en stener klump kan blive omdannet til en operen klump

Senest rettet af sekstoi 01 jan 2005 23:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Edit: Tror bare jeg blander mig udenom :P

Senest rettet af Karma 02 jan 2005 14:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

det kunne være den skulle postes i alkymisten
CBN er THC der er nedbrudt og det er det der giver en stenereffekt mens THC er sådan mere fest agtigt så nu spørger jeg passer det at CBN bliver omdannet til THC i alkohol og i så fald hvor lang tid skal det så ligge der :?:

Titel:
Medlem

Jeg tror du snakker om CBD. CBN står for Cannabinol, og er et ikke-psykoaktivt stof, som fremkommer når THC oxideres.
CBD (Cannabidiol) derimod, er ikke psykoaktivt, men kan omdannes til THC under de rigtige forhold (læs mere på: http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol , jeg er ikke den store alkymist).
Der står ikke noget om at alkohol skulle kunne have en indflydelse, men det kan jo ligesågodt være Wikipedia der er mangelfuld, hvor har du din information fra?

EDIT:
Læste lige videre omkring cannabinoider, og tror jeg fandt frem til noget:
"... Due to molecular similarity and ease of synthetic conversion, it was originally believed that CBD was a natural precursor to THC. However, it is now known that CBD and THC are produced independently in the cannabis plant."
Man har altså før i tiden troet at THC udelukkende blev dannet fra CBD, så det er nok der forvirringen kan være opstået. Der står forresten bl.a. at selvom CBD ikke er psykoaktivt, så har det stadig en indflydelse på hvordan THC'en påvirker dig, samtidig med at det aktiverer de såkaldte CB2-receptorer, som påvirker immunsystemet mm.

Titel:
Dedikeret medlem

nå ja jeg mente selvfølgelig CBD. Ja min information kommer fra ja hvor fanden var det nu den kom fra :?: det kan jeg ikke huske men så læser jeg lidt videre om det :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Som de skriver på Wikipedia, kan CBD isomeres til det aktive THC ved at refluxe i surt miljø.

Jeg mener som regelt man bruger svovlsyre eller eddikesyre.

Titel:
Medlem

Så man kan i teorien forstærke sin hash, hvis man pulveriserer det i en syre? Eller, det må vel egentlig nødvendigvis også ske i mavesækken, hvis man vælger at spise det eller hvad?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Metoden virker bedst på planter med et højt indhold af inaktive cannabinoler/-dioler, som f.eks. planter dyrket på den nordlige halvkugle (ja, danske planter f.eks.).

Groft forklaret, gør man hamp-plantens biosyntetiske arbejde færdigt, eftersom den pga. klimaet ikke selv har haft energi til det.

Og nej, det er ikke godt nok at spise det.
Man skal refluxe (dvs. koge i kemi-sprog) det med svovlsyre i sprit i et par timer. (Stærke syrer er at foretrække!)
Hvis i søger i Alkymistens Hjørne under "isomering" eller sådan noget, burde i kunne finde en PDF fra plante til hasholie.

Titel:
Medlem

Men, blev CBD og THC ikke dannet uafhængigt af hinanden? Nå, men det kunne da alligevel være interessant at se om det var muligt at forstærke sit hjemmedyrk betydeligt (måske med en sjov bismag som konsekvens ;)). På den anden side, så mente jeg at jeg læste noget om at CBD også havde en indirekte positiv indflydelse på hvordan THC'en reagerede med dine receptorer, kan lige se om jeg kan finde det igen...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
hvordan sepererer man så sin kogte hash fra syren?

Titel:
Medlem

Hmm, ikke helt sikker, Dex kan sikkert svare på det. THC'en vil jo nok være trukket ud i alkoholen, så man har et syrligt ekstrakt. Vil gætte på at du kan neutralisere med en base, som så vil danne et tungtopløseligt salt, som du derefter kan filtrere fra. Men kun det min 2. års HTX kemi-viden lige rækker til :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]